  • Data: 2021-06-06 14:28:04
    Temat: Re: Szantaż Krajowego Rejestru Długów
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.06.2021 o 13:53, Kamil Jońca pisze:

    > Nie zgodzę się. Likwidacja obecnej "fikcji doręczenia"
    > spowoduje bardzo szybko wysyp cwaniaczków co to będą unikali odbierania
    > listów.

    Oczywiście masz rację, ale istnieje kilka pośrednich rozwiązań.
    Pierwsze, co mi przychodzi do głowy, to komornik. Gdy wraca wezwanie
    nieodebrane ustalenie adresu, czy doręczenie nakazu zapłaty powierza się
    komornikowi. Ten ma kilka mechanizmów pozwalających na na ustalenie
    faktycznego miejsca pobytu, a jeśli to jest niemożliwe, to mamy w kpc
    też procedury postępowania z nieobecnymi pozwanymi. Pewnie w 100%
    problemów się tym nie wyeliminuje, ale sadzę, że w wielu wypadkach to by
    pomogło.

    > Osobiście sądzę, że powinna być instytucja "adresu do doręczeń". Taki
    > adres każdy mógłby sobie oficjalnie zarejestrować. Mógłby to być adres
    > domowy, pracy, rodziców, kochanki, czy skrytka - wszystko
    > jedno. I wysłanie przesyłki tylko pod ten adres byłoby skuteczne.

    Teoretycznie do tego obecnie sprowadza się adres zameldowania. Problemem
    pozostają jakieś dłuższe niepobyty pod takim adresem. Bo jak wpadniesz
    pod samochód i będziesz leżeć w szpitalu, to trudno na szpital zmieniać
    adres. Wydaje mi się, że wskazywanie adresu email, czy numeru telefonu
    (doręczenie SMS z powiadomieniem) mogło by być niezłym rozwiązaniem.

    --
    Robert Tomasik