  • Data: 2010-03-16 14:38:07
    Temat: Re: KK Citi a PIN
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 16 Mar 2010 14:35:30 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Ale nie na sklep (bo nie moze), tylko na swojego wlasnego klienta.

    Owszem, w przypadku posłużenia się skradzioną lub zgubioną kartą
    posiadacz ponosi odpowiedzialność za transakcje do wysokości 150 euro.
    Patrząc do ustawy można powiedzieć, że nie ma tu różnicy czy karta jest
    na pin czy na podpis -- podobnie nie ma jej w przypadku operacji o
    wartości przekraczającej ten próg bądź w przypadku zgłoszenia utraty
    karty.

    Natomiast przepis nie ma zastosowania w przypadku np. zeskimowania karty
    (bo to nie jest karta utracona).

    Do dyskusji jest także zakres odpowiedzialności sprzedawcy w przypadku
    przyjęcia transakcji taką kartą, ale przy sfałszowanym podpisie. To mi
    jednak pachnie jakąś kolizją norm o odpowiedzialności ;-)

    > Tylko ciekawe kto to ma udowodnic. To moze byc jasne w przypadku
    > "duzego" skimmingu np. w bankomacie (gdzie wydawca karty nie placi tak
    > czy owak), ale juz niekoniecznie nawet przy wycieku danych z banku, o
    > ktorym bank wie (mam na mysli wczesniejsze transakcje, bo blokady kart,
    > zmiany PINow itd. w takiej okolicznosci bank raczej wykona).

    Ależ niczego nie musi udowadniać. Art. 28 ust. 1 EIP nie wprowadza tego
    rodzaju domniemania, które posiadacz karty musiałby obalać.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] dobry fotograf w mieście Wrocław ==> http://foto-krzyki.pl