  • Data: 2022-06-14 23:35:22
    Temat: Re: KH powinny być inaczej liczone
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    > Owszem, ale gdyby KH były liczone jak ja proponuję to problemów tej
    > wielkości w ogóle by nie było. I nie jest to wcale ze stratą dla
    > banków.
    > Tylko klient jest cały czas równomiernie obciążony, a nie, że teraz
    > jest dociśnięty do ziemi, a za 25 lat kredyt jaki mu zostanie do
    > spłaty przez następne 5 lat będzie mógł spłacić z jednej pensji
    > (dzięki inflacji która w międzyczasie była).

    W niektórych przypadkach tak by mogło być, ale liczyć na to bym raczej
    nie liczył:
    - podwyżki płac są rozmaite i często są niezbyt skorelowane z inflacją
    - stopy procentowe często mają się nijak do inflacji (np. teraz)
    - jakby wartość nominalna kredytów rosła w nieskończoność, to mielibyśmy
    _dokładnie_ to samo co z frankami. Przecież tam tak samo pensje poszły
    w górę, i nikogo to nie interesuje.

    Sytuacja obecnych kredytobiorców jest obecnie lepsza, bo znaczną część
    kosztów pokrywają "za nich" deponenci.
    --
    Krzysztof Hałasa