  • Data: 2022-06-27 07:33:28
    Temat: Re: KH powinny być inaczej liczone
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    piątek, 24 czerwca 2022 o 10:16:34 UTC-5 J.F napisał(a):

    > Nie wiem czy sie rozumiemy - wyobraz sobie, ze inflacja jest np 10%
    > rocznie.
    > Mam 100 tys oszczednosci w banku, i chcialbym zeby po 7 latach bylo
    > co najmniej 200 tys, po 14 400, po 21 800,
    > a po 28 to juz 1.6mln.
    >
    > Jak potencjalny kredytobiorca uslyszy, ze ma dostac 100 tys kredytu,
    > a splacic w ratach 16 razy wiecej ... to nie wezmie :-)

    Jesli co roku zarabia 100k a moze splacic 50k ale woli splacic 10k a 40k dac gdzies
    zeby zarobilo 15% to te 1.6mln juz zle nie wyglada.

    IMHO problem dzis polega na tym ze i ceny nieruchomosci i kredyty doszly do sciany i
    jazda na dopingu zaczyna sie mscic.

    W sieci milyjard poradnikow i kalkulacji jak kreatywnie zainwestowac czy skalkulowac
    i niektore nawet biora pod uwage jakies trendy z wczesniejszych 30-60 lat.

    Ale prawie zaden nie wspomina ze kalkulacja jest jaka jest a przyszlosc bedzie jaka
    bedzie.

    A w praktyce jaka inflacja czy odsetki by nie byly liczy sie czy gospodarka sie kreci
    i zarobki realnie nie opadaja.
    Bo jesli musze splacic 1.6mln z zaciagnietych 100k jak podczas ostatniej splaty moja
    wyplata to 150k/msc (8k przy pierwszej racie - 10% rocznie) to w sumie nie problem.