  • Data: 2022-06-24 19:46:09
    Temat: Re: KH powinny być inaczej liczone
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Jak potencjalny kredytobiorca uslyszy, ze ma dostac 100 tys kredytu,
    > a splacic w ratach 16 razy wiecej ... to nie wezmie :-)

    Ależ weźmie. Tylko nie w złotówkach, bo kto normalny bierze
    długoterminowe kredyty w walucie, w której sama inflacja wynosi 10%?
    A gdzie jeszcze zarobek banku, zarobek deponenta, i pokrycie np. ryzyka
    i innych kosztów? 10% inflacja = śmieciowa waluta.

    No chyba że w nowej ekonomii, ale jak to zadziała na dłuższą metę, to
    mam wątpliwości. Za czasów PRL raczej średnio to się sprawdzało,
    a skończyło się nawet źle.
    --
    Krzysztof Hałasa