  • Data: 2023-03-20 15:01:35
    Temat: Re: Google Pay inny nr karty na potwierdzeniu
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Okazało się, niejako w temacie, że chyba właśnie trafił mi się pierwszy w życiu fraud
    kartowy - i to podobno jeszcze przez GP.
    Przypadkiem zajrzałem do IKA i widzę w historii transakcję kartą na 10,04 EUR
    (przeliczoną z 10,69 USD,
    od niejakiego "Kindle Unltd" z gwiazdką + literki i cyferki) z soboty, rozliczona w
    niedzielę.
    Infolinka z aliora (ale ta żywa, a nie bot, który ma chyba na imię "Infolina", też
    pomysł) potwierdziła,
    że to przez GP poszło.
    Raczej bez szans że to ja.
    Cóż, reklamacja z formularzem poszła, karta zastrzeżona (w sumie i tak się chyba
    kończyła, bo są w historii
    transakcje z sierpnia 2019 - więc raczej nie była na 3 lata, najpewniej na 4 - chyba
    że na 5, no to wtedy
    odpada podejrzenie, że atak poszedł na karty kończące ważność), zobaczymy jak się
    skończy.

    Ale ciekawie by się maskowali, bo coś takiego jak "Kindle unlimited" rzeczywiście w
    amazonie jest,
    tyle że kosztuje 9,99$ na miesiąc, a nie 10,69$ - przez złotówki przeliczali, że tak
    wyszło,
    czy przez coś nigeryjskiego?

    Do zapamiętania rada na takie przypadki na przyszłość - zacząć od sprawdzenia
    "aktywności"
    w google pay, zanim się kartę zastrzeże - bo ten też jest nadaktywny i zastrzeżona
    karta znika jak sen złoty, tak jakby jej nigdy nie było, nie sprawdzisz już, czy coś
    się "samo zapłaciło"...
    Ale żeby w gp mi się akurat "samo zapłaciło" kartą z IKA to mikra szansa,
    niby dodana, ale na dość dalekiej pozycji.
    A póki co płacenie wymagało odblokowania tabletu PINem - i to na ekranie mocno
    się różniącym od "normalnego" ekranu blokady.