  • Data: 2023-03-20 15:59:52
    Temat: Re: Google Pay inny nr karty na potwierdzeniu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 20 Mar 2023 07:01:35 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:
    > Okazało się, niejako w temacie, że chyba właśnie trafił mi się pierwszy w życiu
    fraud kartowy - i to podobno jeszcze przez GP.
    > Przypadkiem zajrzałem do IKA i widzę w historii transakcję kartą na 10,04 EUR
    (przeliczoną z 10,69 USD,
    > od niejakiego "Kindle Unltd" z gwiazdką + literki i cyferki) z soboty, rozliczona w
    niedzielę.

    Ciekawe - maja na mysli usługę, czy to firma ... brytyjska może?

    > Infolinka z aliora (ale ta żywa, a nie bot, który ma chyba na imię "Infolina", też
    pomysł) potwierdziła,
    > że to przez GP poszło.
    > Raczej bez szans że to ja.

    Z Kindle nigdy nie korzyrzystałeś?

    > Cóż, reklamacja z formularzem poszła, karta zastrzeżona (w sumie i tak się chyba
    kończyła, bo są w historii
    > transakcje z sierpnia 2019 - więc raczej nie była na 3 lata, najpewniej na 4 -
    chyba że na 5, no to wtedy
    > odpada podejrzenie, że atak poszedł na karty kończące ważność), zobaczymy jak się
    skończy.

    > Ale ciekawie by się maskowali, bo coś takiego jak "Kindle unlimited" rzeczywiście w
    amazonie jest,
    > tyle że kosztuje 9,99$ na miesiąc, a nie 10,69$ - przez złotówki przeliczali, że
> [...]

    Jeszcze widzę, ze 9.99 eur. A moze i 9.99 GBP?

    Oraz ... jak to w USA, to jeszcze Tax. Akurat 7% wychodzi.

    Ale teraz najwazniejszy problem - ktos rzeczywiscie wpisał dane twojej
    karty, czy googlowi sie cos pop* przy zmianie numerów.

    > Do zapamiętania rada na takie przypadki na przyszłość - zacząć od sprawdzenia
    "aktywności"
    > w google pay, zanim się kartę zastrzeże - bo ten też jest nadaktywny i zastrzeżona
    > karta znika jak sen złoty, tak jakby jej nigdy nie było, nie sprawdzisz już, czy
    coś się "samo zapłaciło"...
    > Ale żeby w gp mi się akurat "samo zapłaciło" kartą z IKA to mikra szansa,
    > niby dodana, ale na dość dalekiej pozycji.

    a masz tylko jedno konto google?

    > A póki co płacenie wymagało odblokowania tabletu PINem - i to na ekranie mocno
    > się różniącym od "normalnego" ekranu blokady.

    J.