  • 1. Data: 2023-03-18 21:17:24
    Temat: Google Pay inny nr karty na potwierdzeniu
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    Podobno jak się podepnie karte pod Google Pay, to w transakcjach sklep
    otrzymuje informacje, że zapłacono inną kartą niż moja. Dopieo GooglePay
    rozlicza się z moim bankiem i kasa schodzi odemnie.

    Na wyciągach jak to jest uwidocznione? Czy będzie mój bank wiedział,
    gdzie zapłaciłam kartą podpiętą do GooglePay?

  • 2. Data: 2023-03-18 21:56:09
    Temat: Re: Google Pay inny nr karty na potwierdzeniu
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Chcesz zapłacić nieswoją kartą?
    Jesteś przestępiec.
    A jak podasz PIN to będzie jak kradzież z włamaniem.

  • 3. Data: 2023-03-18 22:05:55
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Chcesz zapłacić nieswoją kartą?
    > Jesteś przestępiec.
    > A jak podasz PIN to będzie jak kradzież z włamaniem.

    Ech. A moze ona prowadzi sobie buchalterie i chce wiedzieć którą kartą
    gdzie zaplaciła? jak można powiązać potwierdzenie ze sklepu z faktyczną
    kartą? Ja nie wiem.

    KJ

  • 4. Data: 2023-03-18 22:06:35
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Chcesz zapłacić nieswoją kartą?
    > Jesteś przestępiec.
    > A jak podasz PIN to będzie jak kradzież z włamaniem.

    Sprawdzono optycznie:
    Podpięta karta VISA *********4300
    a na potwierdzeniu z terminala VISA *******8677

    ale nie ma jak sprawdzić na wyciągu co podają.

  • 5. Data: 2023-03-18 23:10:46
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 18.03.2023 o 21:17, Monika Głowacka pisze:
> [...]
    >
    > Na wyciągach jak to jest uwidocznione? Czy będzie mój bank wiedział,
    > gdzie zapłaciłam kartą podpiętą do GooglePay?

    Na wyciągu z banku jest oczywiście numer karty bankowej, bo bank o
    "karcie wirtualnej" (chyba?) nic nie wie.

    Nazwa sklepu jest jak zawsze, tylko zamiast TRANSAKCJA ZAKUPU jest
    TRANSAKCJA WALLET PAY

    MJ

  • 6. Data: 2023-03-19 10:18:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 18 marca 2023 o 22:09:05 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):

    > Ech. A moze ona prowadzi sobie buchalterie i chce wiedzieć którą kartą
    > gdzie zaplaciła? jak można powiązać potwierdzenie ze sklepu z faktyczną
    > kartą? Ja nie wiem.

    Co do "Ech" to była ironia.
    U Ciebie też czy trzeba sparafrazować słynną wypowiedź Franka Zappy o muzyce? ;>

    Co do powiązania to ja wiem, jak.
    Pisać, czy to też była ironia ("strzelcem w tym borze")?

  • 7. Data: 2023-03-19 10:21:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 18 marca 2023 o 23:10:49 UTC+1 Michał Jankowski napisał(a):

    > Na wyciągu z banku jest oczywiście numer karty bankowej, bo bank o
    > "karcie wirtualnej" (chyba?) nic nie wie.

    Jak nie wie, skoro ją wydaje?
    Są takie banki, co podają na wyciągu z podziałem na wirtualne - choć nie bedę się
    upierał, że te z google pay też widać, może tylko "własnobankowe" HCE.

  • 8. Data: 2023-03-19 10:23:16
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 18 marca 2023 o 22:06:41 UTC+1 Krzysztof kw1618 napisał(a):
    > Sprawdzono optycznie:
    > Podpięta karta VISA *********4300
    > a na potwierdzeniu z terminala VISA *******8677
    >
    > ale nie ma jak sprawdzić na wyciągu co podają.

    Jak to "nie ma jak sprawdzić na wyciągu"?

  • 9. Data: 2023-03-19 10:26:10
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

> [...]

    > Co do powiązania to ja wiem, jak.
    > Pisać, czy to też była ironia ("strzelcem w tym borze")?

    Ja nie wiem (serio). W szczególności w sytuacji, kiedy miałem GPay, zapłaciłem,
    skasowałem GPay z telefonu, a po roku z jakiego powodu chciałbym z
    potwierdzenia z karty wydedukować oryginalną kartę.

    KJ

  • 10. Data: 2023-03-19 10:45:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 19 marca 2023 o 10:27:05 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):

    > Ja nie wiem (serio). W szczególności w sytuacji, kiedy miałem GPay, zapłaciłem,
    > skasowałem GPay z telefonu, a po roku z jakiego powodu chciałbym z
    > potwierdzenia z karty wydedukować oryginalną kartę.

    Po roku potwierdzenie zblednie na niemożliwe do odczytania :P
    A jak nawet nie, to bierzesz wyciągi i porównujesz datę i sumę.
    No jak pokasowałeś karty "fizyczne" i obraziłeś się na bank to już sam jesteś sobie
    winien, bardziej niż NASA z Columbią (to samo, co Columbii, przytrafiło się
    Atlantisowi w drugim locie po katastrofie Challegera - warto poczytać STS-27,
    szczególnie epickie słowa dowódcy dla uspokojenia załogi).

    Wystarczy zapisać sobie numer wirtualki przy utworzeniu.