eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiDlaczego progresja podatkowa jest uznawana niejako za normę? › Re: Dlaczego progresja podatkowa jest uznawana niejako za normę?
  • Data: 2021-05-25 09:44:32
    Temat: Re: Dlaczego progresja podatkowa jest uznawana niejako za normę?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-05-24 o 22:20, Zdzichu500 pisze:

    > Zresztą nie trzeba być prawdziwie bogatym żeby zobaczyć jak to działa.
    > Pracujesz to zabierają 17% albo 32% podatku plus ZUS. A jak dostaniesz w
    > spadku mieszkanie to płacisz od tego co dostałeś od lokatora 8,5% lub
    > 12% podatku.

    17% od dochodu a 8,5% od przychodu może być porównywalne.

    > ZUS oczywiście żadnego nie ma.

    Widziałem gdzieś info, że teraz obowiązuje taka interpretacja, że jak
    wynajmujesz komuś jedno mieszkanie to ok, ale jak dwa i więcej to jest
    to już działalność gospodarcza.
    Nie wiem, czy istnieją DG bez ZUSu.

    Podobnie jak masz akcje i
    > wypłata dywidendy - 19% i żadnych ZUSów.

    Nigdy nie miałem, żadnych akcji (poza tym co kiedyś z definicji
    rozdawali a potem się rozeszło po kościach), więc mogę coś źle wiedzieć.
    Ale chyba patrzysz bardzo wybiórczo. Chyba przed wypłaceniem dywidendy
    firma tez musi od tego jakiś podatek zapłacić - więc w sumie to jest
    bardziej opodatkowane niż tylko 19%.
    P.G.