eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiDlaczego progresja podatkowa jest uznawana niejako za normę? › Re: Dlaczego progresja podatkowa jest uznawana niejako za normę?
  • Data: 2021-05-27 18:17:14
    Temat: Re: Dlaczego progresja podatkowa jest uznawana niejako za normę?
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 27 maja 2021 o 03:55:41 UTC-5 Wojciech Bancer napisał(a):
    > On 2021-05-27, ptoki <s...@g...com> wrote:
    >
    > [...]
    > Wkurwia mnie już ten mit z tym rakiem.
    > Zwłaszcza teraz kiedy zewsząd jest info, że się nie wyrabiaja.
    >
    > Bogaty tego raka nie będzie musiał operować, bo go zdiagnozują na tyle
    > wcześnie (prywatnie), że będzie można działać nieinwazyjnie, a biedny
    > na NFZ zanim dostanie wizytę i diagnozę, to już jego leczenie kosztuje
    > fortunę i jest częściej nieskuteczne.

    Taaaa. Wymien se raka na bypassy, rozrusznik, chyba ze zakladasz ze bogaty nigdy sie
    nie zapasie.
    Albo na przeszczep watroby. No chyba ze bogaci nie pija...

    > Co więcej leki kosztujące bańkę i więcej są zazwyczaj nierefundowalne.
    > Nie tylko na raka. Nie wierzysz? Ogarnij sobie pierwsze lepsze serwisy
    > zbiórkowe, to zobaczysz jak państwo "pomaga". Podobnie z lekami które
    > kosztują dziesiątki tysięcy, ale do stosowania ciągłego (do chorób
    > przewlekłych).

    Nie piszemy o lekach. Piszemy o korzystaniu z infrastruktury. Chcesz tak dyskutowac
    to ci odpisze ze biedak sie w awionetce nie rozbije a bogaty tak.
    No i bogaty skorzysta z lotniska a biedak nie.

    > Jest zylion chorób na które państwo pomaga w stopniu minimum, albo wcale.
    > Do 2019 nie dało się wyleczyć astygmatyzmu przy operacji zaćmy bo NFZ
    > refundował jedynie najprostsze soczewki, a i to wymagało lat czekania.
    > Aparaty słuchowe refunduje w kwocie chyba 750 zł / sztuka, kiedy te
    > sensowne kosztują kilka tysięcy złotych. O dentyście nie wspomnę.

    Jesli nie rozumiesz przeslania i musisz sie skupic na pojedynczym przykladzie
    obrazujacym idee to trudno.
    Sprobuj tedy udowodnic ze bogaty nie korzysta czesciej z uslug panstwowych czy
    ochrony jaka to panstwo dostarcza.

    Dla ulatwienia mozesz podzielic bogatych na tych co maja do 300kpln na rok dochodu i
    tych co maja powyzej miliona.