  • Data: 2022-08-16 20:35:29
    Temat: Re: Będą zmiany w podatku Belki!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 16 Aug 2022 20:20:05 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > No ale tak realnie, Polaków jest ile? Poniżej 40 mln?
    > To masz tu średnio > 7500 zł / osobę. Wliczając niemowlęta itd.
    > Dostałeś tyle?
    > Piszę o osobach, ale pomoc dla firm pośrednio trafia do ludzi. Twoja
    > firma dostała tyle?
    >
    > Bo ja znam jedną osobę, która dostała. Nie tyle, ale 2/3 tego, kupę
    > kasy.

    Jednorazowo, czy co miesiąc?

    > No i dostała = (częściowo) nie musiała płacić za prowadzenie
    > działalności, której zakazano jej prowadzić.

    Rozne byly formy tej pomocy. Ktos dostal na utrzymanie pracownikow,
    ktos na siebie, ktos na teatr.
    A co by bylo, gdyby nie dostał? Pracownicy na bruk, firma bankrutuje,
    bo nie splaca kredytu, bank bankrutuje.
    Mozna tez bylo nic nie zakazywac, ciekawe jakby sie skonczylo.
    Johnson tak probowal, szybko musial przestac, ale wyszlo jakby lepiej
    niz u nas ...

    > Natomiast oczywiście jeśli pojęcie "pomocy" potraktuje się "nieco
    > szerzej", to nie wątpię że taka, a nawet większa suma mogła zostać
    > wydana.

    Taki tam przyklad
    https://www.money.pl/pieniadze/400-mln-zl-z-funduszu
    -wsparcia-kultury-800-tys-zl-dla-cyrku-6575534795262
    880a.html

    Bayer Full te pieniadze sie po prostu nalezały :-)
    Tylko czy w obliczu braku koncertow zechial wesprzec swoich
    wspolpracownikow, czy tylko siebie, bo wspolpracownicy na zleceniach.

    No ale tu jakies 400mln w sumie - promil ..

    > I wynika?

    Nie sprawdzalem.
    Ale nie wynika?

    > Obecnie, to chyba w drugą stronę. Niektórym lekko otworzyły się oczy.
    > Nie tylko przez pandemię i chińskie lockdowny, ale także np. ze względu
    > na zagrożenie Taiwanu i związane z tym zagrożenie eksportu z ChRL.

    No ale to naprawde ostatnie czasy.

    Swoja drogą - niby takie napiecia na linii, a tajwanskie firmy maja
    po kilka fabryk na kontynencie.

    A skad ta pozycja Tajwanu w polprzewodnikach?
    Ulgi podatkowe i dofinansowania?
    Ale z czego ?

    J.