  • Data: 2022-08-16 20:46:44
    Temat: Re: Będą zmiany w podatku Belki!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 16 Aug 2022 20:09:09 +0200, Krzysztof Halasa wrote:
    > A myślisz, że Kaczyńskiemu to nie pasuje?
    > Że może ona tak przypadkowo "wyszła"? A "główny odpowiedzialny" tylko
    > przypadkowo został na kolejną kadencję?

    > Pierwszy lepszy obrazek: zadłużenie sektora finansów publicznych,
    > żródło - MF:
    > 2015 - 877 mld
    > 2019 - 991 mld
    >
    > To jest średnio 28.5 mld rocznie - i nie liczymy tu dodatkowego dochodu
    > wynikającego z inflacji (jednakże ta sama inflacja powoduje, że te mld
    > coraz mniej realnie znaczą).

    No fajnie, ale podaj jeszcze 2011.
    A widze - 815 mld, ale czy tu Tusk nie umorzył OFE?

    to zobaczmy jeszcze 2007 - 527mld.
    Ile to mld rocznie do 2011?

    https://www.gov.pl/web/finanse/zadluzenie-sektora-fi
    nansow-publicznych

    Ja tu tak widze po ~60 mld rocznie, z wyjatkiem 2012, gdzie przybylo
    25, i 2014 gdzie ukradli moje pieniadze w OFE.

    Wiec Szydlo to mąż opartznosciowy naszego budzetu :-)

    Ciekawe jaki w tym udział zmniejszenia odsetek od ukradzionych
    obligacji.
    Albo obciecia wydatkow zbrojeniowych.

    > Oczywiście to są informacje oficjalne, czyli z definicji najbardziej
    > optymistyczne.

    Za Tuska tez?

    Ogolnie wiadomo, ze ostatnio mocno zmanipulowane przez BGK,
    ale do 2019 chyba nie.

    > Rząd(y) epatuje od dłuższego czasu nie samym zadłużeniem, ale relacją do
    > PKB.

    Bo tak po prawdzie, to moze tak to oceniac.

    > Pomijam już rozszerzenie PKB na "nowe rodzaje działalności" :-)
    > ale to może służyć głównie pokazaniu, że zadłużenie SP jest zjadane
    > przez inflację, a płacą za to ludzie.

    Tylko ze przy duzej inflacji obywatele nie chca kupowac obligacji SP,
    i trzeba dac wysoki procent ...

    J.