  • Data: 2022-08-17 21:02:38
    Temat: Re: Będą zmiany w podatku Belki!
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 17 sierpnia 2022 o 20:41:58 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > U mnie najwięcej kosztuje ochrona.
    > Kiedyś 4,50 zł/godz, dziś 13,50 za godz. (więc trzeba było 2/3 ochroniarzy wywalić
    na zbity pysk, wrócili do picia piwa na
    > milicyjnej emce lub do renty z zus).

    A ile macie etatów ochroniarskich na jaką powierzchnię użytkową budynku/osiedla?
    Niech ten "etat ochroniarski" to będzie jedna osoba siedząca 24/7 - wiadomo, że
    najczęściej
    jest to w zmianach 12h, więc taki "etat" ochroniarski" to 3 "normalne".

    To 13,5zł/h to taniocha, u mnie wg sprawozdania za 2021 poszło na 1 "etat
    ochroniarski" 224100 - 25,58/h,
    a w planie na 2022 jest zapisane 242400 - 27,67/h. Aż tak nas rżną?

    No i jeszcze kwestia powierzchni użytkowej.
    U mnie jest 11k m^2 lokali +6k m^2 garażu, a sąsiad ma też mieszkanie w sąsiednim
    budynku i tam jest 14k m^2 lokali
    i też odpowiednio więcej garażu - i tam opłata za ochronę z metra mniej więcej równa
    jest sprzątaniu.

    Bo wiadomo - fragmentacja wewnętrzna - na 17k m^2 będzie jeden ochroniarz i na 25k
    m^2 też pewnie jeden.

    A no i podstawowe pytanie - robi tam coś u was ta ochrona?
    U nas nawet paczek nie odbiera (dzięki temu wygrałem blender w konkursie dhl hasłem:
    "gdy wspólnota płaci
    200k rocznie za ochronę, a ta nawet nie odbiera paczek, zaczynasz doceniać, że w
    bloku jest żabka z POP DHL",
    choć żabka to jest ogólnie klątwa, ale zawsze może być gorzej, teraz mamy jeszcze
    chiński sklep ze wszystkimi
    ich zwyczajami), a do tego siedzą w zamkniętej kanciapie, a do bloku może wejść sobie
    każdy "z kimś",
    ruch jak na marszałkowskiej. Zapyskujesz - i potem się (nieznajomy) sąsiad obrazi, a
    jak będzie złodziej to jeszcze może kosę sprzedać...
    I co z tego, jak sam się przed wejściem rozglądasz, jak 500 innych nie.
    Potem się dziwią, że giną rowery z klatek. Choć o włamaniu jeszcze nie słyszałem ani
    o kradzieży samochodu,
    a na Bukowińskiej to było - garaż okradała wręcz mafia, a jak się blok na święta
    wyludnił, to obrobili
    kilka mieszkań w tych najdalszych krańcach korytarzy.
    Dopiero jak przypadkiem ochroniarz ściągnął windę, w której jakiś menel napadł na
    dziewczynę,
    to zaczęły się prace nad monitoringiem.
    Bardzo chętne firmy proponowały po 300 kamer (budynki dwa, razem ponad 65k m^2),
    komisja właścicieli wybrała 80.
    A w nowym bloku nie ma kamer w windach, bo przecież w windach są najmniej
    potrzebne...