  • 1. Data: 2022-08-08 15:27:19
    Temat: Będą zmiany w podatku Belki!
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Będzie progresywny!

    https://businessinsider.com.pl/finanse/podatek-belki
    -do-zmiany-ministerstwo-finansow-jest-otwarte-na-dys
    kusje/58d3js3

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2022-08-09 10:15:48
    Temat: Re: Będą zmiany w podatku Belki!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 Aug 2022 09:19:54 +0200 (GMT+02:00), Eneuel wrote:

    > Zacznie się od 25% i skończy na 99%?

    Astrid Lindren sie doliczyla 108%.
    W Szwecji.
    Co prawda nie nie bardzo wiem jak.

    > Tak w istocie wygląda zmniejszanie podatków w RP. Dlaczego po
    > prostu nie wliczą tych zysków do dochodu?
    >
    > https://businessinsider.com.pl/finanse/podatek-belki
    -do-zmiany-min
    > isterstwo-finansow-jest-otwarte-na-dyskusje/58d3js3
    >
    > Obecnie jest tak, że Kowalski
    > oszczędzający kilkaset złotych w banku
    > i zyskujący na oprocentowaniu płaci tyle
    > samo podatku co inwestor, który lokuje
    > setki tysięcy np. na giełdzie.
    >
    > Inflacja trzykroć wyższa niż najwyższe oprocentowanie lokat, ale
    > mowa o zysku z oszczędzania!

    mniejsza strata to tez zysk :-)

    J.

  • 3. Data: 2022-08-10 13:25:28
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-08-09 o 09:19, Eneuel pisze:

> [...]
    >
    > Obecnie jest tak, że Kowalski
    > oszczędzający kilkaset złotych w banku
    > i zyskujący na oprocentowaniu płaci tyle

    Głowę bym dał, że Kowalski od kilkuset złotych zapłaci mniej podatku niż
    inwestor od setek tysięcy.
    A tu popatrz - obaj zapłacą tyle samo.
    P.G.

  • 4. Data: 2022-08-12 03:08:43
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 11 sie 2022 o 15:12, Eneuel pisze:

    > Minister Błaszczak ,,szkoli'' czołgistów -- generał Skrzypczak
    > krytykuje, my zaś płacimy podatki na to ,,szkolenie''... [typowy
    > podział społecznych róli obowiązków]

    Mam pytania do pana ministra...

    Gdy FR życzy sobie płacenia rublami za gaz -- UE może blokować
    transakcje... Co wówczas, gdy FR zażyczy sobie opłacania rublami
    transportu czołgów oraz haubic transsyberyjską koleją z Korei do
    Polski?... Czy w podczas ewentualnej wojny FR-RP pan minister
    zapłaci Putinowi rublami czy nie? ;)

    Niemal powtórka z rozrywki, gdy bodajże BKomorowski kupował
    Caracale, choć w Polsce budowano amerykańskie Sikorskye...
    https://www.pzlmielec.pl

    Niemal -- koreańskie czołgi i haubice ponoć mają być produkowane
    w Polsce.

    BTW -- znałem Caracale, zanim było głośno o tym kontrakcie.
    Poznałem je jako bardzo dobre helikoptery -- do których
    radośnie śmiały się ;) moje oczęta... Do tej pory w tychże
    mych oczętach stoją te helikoptery... Wówczas pomyślałem,
    że jeśli Polacy je kupią -- to będzie cud...

    -=-

    Po co Polsce różne haubice, skoro Kraby są ponoć najlepsze ;) na świecie?

    Po co Polsce ciężkie Abramsy, skoro ogólnie świat chyba odchodzi od
    ciężkich czołgów? Czołg strzela na parę kilometrów -- haubica ma
    dziesięciokrotnie większy zasięg... Strzela i szybko (zanim zostanie
    namierzona na podstawie trajektorii lotu pocisków) ucieka... Takoż
    z rakietową artylerią...

    BTW -- Olcha/Wilcha/Vilkxa ponoć potrafi strzelić 12 rakiet w niecałe
    40 sekund a po drogach jeździ z szybkością 60 km/h -- jeden kilometr
    w minutę... Dlatego stawiam, że lotnicza baza na Krymie mogła zostać
    bezczelnie ;) ostrzelana właśnie Wilchą M2... 'Mogła zostać', co nie
    znaczy 'została'... Spod Chersonia do tej bazy jest właśnie 200 km.

    Po co Polsce różne (ale oba ciężkie?) czołgi?

    -=-

    https://www.fakt.pl/polityka/zolnierze-zaczynaja-cwi
    czenia-na-abramsach-gen-skrzypczak-krytykuje-mon/3fp
    xv70

    Nasi żołnierze zaczynają ćwiczenia na abramsach.
    Gen. Skrzypczak: To nie ma nic wspólnego z prawdziwym szkoleniem

    Jestem expierdem? -- ale generał Skrzypczak zna Abramsy.
    (był dowódcą Wojsk Lądowych)

    Jeżeli się szkolą na czołgach bojowych, to nie ma to nic wspólnego
    z prawdziwym szkoleniem, które zaczyna się od symulatorów
    i trenażerów, a potem dopiero żołnierz dostaje sprzęt bojowy.
    Jak jest niewyszkolony, to może go zepsuć, a nie wykorzystać -- mówi
    Faktowi gen. Waldemar Skrzypczak, były dowódca wojsk lądowych.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Waldemar_Skrzypczak

    Żołnierze mieli już szkolenie zapoznawcze z tym czołgiem, ale to
    za mało, bo każdy czołg ma swoją specyfikę, jeżeli chodzi o system
    kierowania ogniem, armaty, jak i amunicję. Wszystko to trzeba poznać
    i na to potrzeba wielu miesięcy praktyki ogniowej, szkoleniowej
    i taktycznej na wozie bojowym. Abrams jest bardzo wymagający ze
    względu na swoje zaawansowanie technologiczne. Amerykanie szkolą
    swoich żołnierzy na tych wozach 2-3 lata, zanim pojadą nim na
    wojnę -- mówi Faktowi wojskowy.

    -=-

    Fajne jest celowe wprowadzanie inflacji, czy nawet hiperinflacji
    i ciągnięcie podatków od ,,kapitałowych zysków''?... Od wszelkich
    ,,zysków''... Jeśli ktoś zainwestuje tysiąc złotych, by po dwóch
    latach odzyskać z tego interesu półtora tysiąca złotych -- zapłaci
    dochodowy podatek od niezłego zarobku, choć w istocie nie zarobi...
    Producencka inflacja w Polsce to obecnie nie 15%, ale znacznie więcej...

    Bankowe lokaty pokrywają tę inflację w 1/3 lub w 1/4?...

    MMorawiecki wierzy ;) w Boga, więc zawczasu wiedział, kiedy kupić
    stosowne obligacje rządowe... My zaś (suweren, naród, społeczeństwo)
    nie kierujemy gospodarką, więc nie znamy przyszłości tak dobrze, jak
    znają tę przyszłość wierzący ;) rządzący...

    Nam pozostaje cierpliwe płacenie podatków -- także podatków ,,od
    mniejszych strat''... ;) Także (może nawet -- przede wszystkim?)
    podatków na wojsko...

    -=-

    Fajny ten Acer z Athlonem. :)
    Gdybym dysponował większym budżetem -- kupiłbym dwa, nie jeden. :)
    Ale nie dysponuję. :) Jeszcze mam kupić 16 GiB SO-DIMM DDR4 2400 CL17...
    Może warto zainwestować w używkę?... Ale po co ktoś wydłubał 16 GiB?...
    Zamienił na 32 GiB?... Ze 150 pln... Nówka o stówkę droższa...

    Jeszcze też kilka obudówek USB_3 na dyski -- po 2 dychy...
    (skoro nie widzę stosownego NASa na 2.5" z WiFi5)

    Myszki po 6.50 pln właśnie kupiłem...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.c

  • 5. Data: 2022-08-12 13:08:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Aug 2022 03:08:43 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > transportu czołgów oraz haubic transsyberyjską koleją z Korei do
    > Polski?... Czy w podczas ewentualnej wojny FR-RP pan minister

    Przede wszystkim to w ogole nie przepusci.
    Statkami przeplyną.

    > Niemal powtórka z rozrywki, gdy bodajże BKomorowski kupował
    > Caracale, choć w Polsce budowano amerykańskie Sikorskye...
    > https://www.pzlmielec.pl

    No ale byl przetarg i wygraly w nim Caracale.
    Widac lepsze lub/i tansze.

    Mielec ponoc jakies starocie chcial wcisnąc.

> [...]
    >
    > BTW -- znałem Caracale, zanim było głośno o tym kontrakcie.
    > Poznałem je jako bardzo dobre helikoptery -- do których

    A potem sie pojawily informacje, np
    https://www.money.pl/gospodarka/unia-europejska/wiad
    omosci/artykul/miala-je-kupic-polska-francuzi-nimi-p
    rawie,81,0,2393681.html

    " zdolność bojową posiada obecnie zaledwie 44 proc. samolotów i
    śmigłowców będących na wyposażeniu francuskiej armii.
    Ponad trzy czwarte caracali w siłach powietrzncyh Francji nie lata.
    koszt godziny lotu tych maszyn we francuskiej armii wzrósł z 19 tys.
    euro w 2012 r. do 34 tys. euro w 2016 roku."

    J.

  • 6. Data: 2022-08-12 14:26:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Aug 2022 13:22:14 +0200 (GMT+02:00), Eneuel wrote:
> [...]
    >: pan minister zapłaci Putinowi rublami czy
    >: nie? ;)
    >
    >: Przede wszystkim to w ogole nie przepusci.

    Putin nie przepusci.
    Albo raz przepusci, raz nie ..

    >: Statkami przeplyną
    > Głupie gadki topią statki -- to z filmu o macosze dziewczyny ze
    > skórą białą jak papier, włosami czarnym jak heban i ustami
    > czerwonymi jak krew...

    Nie tylko z filmu
    https://en.wikipedia.org/wiki/Loose_lips_sink_ships

    > Nie broniłem kontraktu dotyczącego Caracali...

    Ja tez nie, ale fakt, ze zadnych nie kupiono.
    A pieniadze na 500+ sie znalazly :-)

    J.

  • 7. Data: 2022-08-12 18:44:43
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 12 sie 2022 o 14:26, J.F pisze:

    > Putin nie przepusci.

    Chyba nie chcesz napisać, że prawnik złamie prawo. ;)

    > Albo raz przepusci, raz nie ..

    W szkocką kratkę? ;) Czy w polską szachownicę lotniczą?...

    Stalin raz przepuścił podczas IIWW -- później ;) już nie...

    > Nie tylko z filmu
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Loose_lips_sink_ships

    > Ja tez nie, ale fakt, ze zadnych nie kupiono.
    > A pieniadze na 500+ sie znalazly :-)

    Bez waloryzacji...

    -=-

    Wróćmy jednak do haubic i czołgów kupionych w Korei Południowej...
    Koleją Transsyberyjską, morzem?... Jedno i drugie raczej ;) lepiej
    kontrolują Rosjanie niż Polacy... Może Korea wyśle do USA, skąd do
    Polski droga będzie wiodła Atlantykiem? ;) Dlaczego Amerykanie nie
    wyrazili zgody na produkcję Abramsów w Polsce? Dlaczego oficjalnie
    ,,polskie'' Kraby zostają zastąpione koreańskimi haubicami? Zmiany
    w przededniu wojny są dobrym pomysłem? Polskie ,,zbrojownie'' będą
    miały czas na wprowadzenie tych zmian?... Nie zabraknie zamiennych
    części bądź wiedzy czy doświadczenia?... Jedynie pytam...

    Czy ciężkie czołgi są dziś dobrym pomysłem?
    Rosjanie wysyłają starocie -- Armat_14 brak na ukraińskim froncie...

    Polscy żołnierze szybko przesiądą się z Twardych i Leopardów do Abramsów
    a z Abramsów do K2? Szybko opanują do perfekcji koreańskie haubice?...

    Kanibalizm będzie możliwy?...
    Przynajmniej eksploatacyjne materiały są te same?...

    Bywało, że jeździłem na zmianę różnymi samochodami... ;)

    JKaczyński (wcześniej także LKaczyński) przestrzegał świat przed
    wojną FR-NATO -- dlaczego dopiero teraz minister w rządzie partii
    JKaczyńskiego dokonuje takich gruntownych zmian?... Od dawna
    JKaczyński wiedział, że w razie czego Polacy przekażą Ukraińcom
    swoje czołgi i haubice...

    Trochę daleko z Korei do Polski...

    -=-

    Acer z Athlonem pracuje bezgłośnie... (jeśli nie liczyć łomotu
    palców o klawiaturę) Pamięć GPU (2 GiB) można wykorzystać do
    samego końca... Filmy 4K można oglądać naraz dwa -- choć ekran
    ma tylko FHD... Akumulator trzyma parę godzin... (rzecz jasna
    ów czas zależy od obciążenia)

    Wkrótce spróbuję wpisania masy faktur...
    Na razie jestem zadowolony, choć brakuje mi dwóch HDD i Legacy...

    Niebawem państwowe święto WP?...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.b

  • 8. Data: 2022-08-15 14:40:36
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    J.F pisze:

    > Ja tez nie, ale fakt, ze zadnych nie kupiono.
    > A pieniadze na 500+ sie znalazly :-)

    Przez prawie 8 lat to bez mała 200 mld PLN się "znalazło" na
    "zwiększenie dzietności polskich rodzin"

    Ciekawe skąd ta inflacja wyszła?

  • 9. Data: 2022-08-15 19:00:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Aug 2022 14:40:36 +0200, Andrzej Kłos napisał(a):

    > Przez prawie 8 lat to bez mała 200 mld PLN się "znalazło" na
    > "zwiększenie dzietności polskich rodzin"
    >
    > Ciekawe skąd ta inflacja wyszła?

    co by nie mowic, to przez 4-5 lat nie wyszla.

    A potem covid i rzad musial troche sypnac groszem.
    A potem wojna.

    J.

  • 10. Data: 2022-08-15 21:37:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > co by nie mowic, to przez 4-5 lat nie wyszla.

    Jasne że "wyszła". Tylko mniejsza.
    --
    Krzysztof Hałasa