  • 11. Data: 2020-09-17 15:45:38
    Temat: Re: Podwyżki w santander od grudnia.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 17 września 2020 09:50:59 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:
> [...]
    (albo po prostu raz, a ostatnio) zmieniałeś, aż w końcu stało się "kontem jakie
    chcę"?

    > teraz mam KJC, ale wcześniej inne typy, w zasadzie pierwsze swoje konto
    > bankowe miałem w WBK SA, później BZWBK i teraz Santander
    >
    > logo banku się zmienia i nazwa konta, jedynie numer cały czas ten sam,
    > aktywnie nie korzystam, wpływa tam tylko moje "wynagrodzenie" z umowy o
    > pracę czyli jakieś 20 zł/m-c ;-D

    O, to ile to setnych etatu? ;>

    zwolnienia starcza mikry wpływ i jedna płatność blikiem.
    sugestywnie "db life" i kosztowało bezwarunkowo 20, a może i 30zł, w pięknie ukryty
    sposób powiększając ratę.

    > kosztowało 12 zł, miałem ale zamknąłem jak tylko DB został wchłonięty
    > przez Santander

    Na pewno tylko tyle? Teraz jest 25zł/mc.

    przypomina, że gdzieś pytałem i była odpowiedź, że do wypowiedzenia wystarczy jeden
    współwłaściciel. No, ale to w każdym banku może być inaczej.

    > indywidualne można nawet telefonicznie zamknąć, ale wspólne to już
    > pewnie oddział

    Na szczęście odpisali, że jednak wystarczy wypowiedzenie tylko przez jednego ze
    współwłaścicieli, i że można również telefonicznie.
    Hmmm, to w takim razie ciekawe, czy w ogóle istnieje opcja przekształcenia wspólnego
    w indywidualne?

    Z drugiej strony napisali, że sprzeciw tylko w oddziele - o, może za to można by ich
    pogromić?
    Pamiętam jak było w CA - dwa razy tam zamykałem po promocjach (potem się wycwanili i
    zaczęli dodawać warunek, tak jak łobuz milek, że w promo można założyć jak się nigdy
    w promo jeszcze nie brało udziału), raz na pewno w oddziale (bo tylko tak można
    "normalnie") a drugi raz akurat mi się trafiło, że wprowadzili zmiany i była
    możliwość sprzeciwu - i w mailu było, że można przez telefon. Ale pierwsza infolinka
    mi, że nie można i do oddziału - ale nie z nami te numery, Brunner - taki poszedł
    ochrzan, że przełączyła mnie do jakiejś mądrzejszej i ta już mi ten sprzeciw przyjęła
    - a potem jeszcze przepraszali w odpowiedzi na reklamację ;>

  • 12. Data: 2020-09-17 15:47:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 17 września 2020 15:22:24 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Czy za "Konto Godne Polecenia" mają być jakieś nowe / zwiększone opłaty?
    > IMHO na dziś tylko za karty naliczają.
    > I pisałeś kiedyś, że jak zamiast karty do rachunku weźmie się jakąś apkę na
    komórkowca to "KGP" wyjdzie zupełnie darmo.

    Nie chce mi się sprawdzać, jak jest teraz, ale w TOiP og 1 grudnia jest, że albo
    wpływ min. 1k albo opłata 5zł - za samo konto. Za karty nie sprawdzałem.

  • 13. Data: 2020-09-17 21:20:55
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    > O, to ile to setnych etatu? ;>

    nawet nie wiem, musiałbym w papiery spojrzeć

    > Na pewno tylko tyle? Teraz jest 25zł/mc.

    na 100% było to 12 zł, które doprowadzało mnie do szału, dlatego
    poszedłem zamknąć to konto w pierwszym dniu jak było to możliwe, przy
    okazji było niezłe zamieszanie, bo nie wiedzieli jak się je zamyka

    > Z drugiej strony napisali, że sprzeciw tylko w oddziele - o, może za to można by
    ich pogromić?

    pogadam z red. Samcikiem, może faktycznie warto im pogrozić palcem...

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 14. Data: 2020-09-18 08:55:23
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    > Najważniejsze (przynajmniej dla mnie) zmiany:
    > - "konto jakie chcę" (KJC) będzie warunkowo płatne - do bezpłatności wymaga wpływu
    500zł i jednej transakcji debetówką lub blikiem w miesiącu (to już lepiej w pekao
    założyć, lepsza karta do transakcji zagranicznych)

    U mnie żona ma IKE w Santandar i teraz od grudnia nie będą mieli żadnego
    bezpłatnego konta do obsługi IKE. Wpłatę 500 zł jeszcze bym przebolał,
    ale dla 1 płatność kartą nie chce mi się kombinować i pamiętać o niej.
    Trzeba będzie gdzieś się przenieść, tylko istnieje ryzyko, że w innych
    miejscach też prędzej czy później wprowadzą jakąś opłatę

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 15. Data: 2020-09-18 11:34:32
    Od: p...@g...com

    W dniu czwartek, 17 września 2020 09:50:59 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:

    > kosztowało 12 zł, miałem ale zamknąłem jak tylko DB został wchłonięty
    > przez Santander

    Kolego udało się Tobie zamknąc to konto pomimo zobowiązania w umowie kredytowej do
    utrzymania aktywnego ror-u ?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 16. Data: 2020-09-18 19:00:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
    W dniu 2020-09-17 o 12:48, J.F. pisze:
    [...]

    >Nie pamiętam, abym kiedykolwiek dostał taki SMS, ale pamięć ludzka
    >jest zawodna.
    >Jeden z poprzednich od nich zaczyna się od "Dawno Cię U nas nie
    >było."
    >No bo się loguję raz na kilka miesięcy bo po co częściej.
    >A w takim T-Mobile, czy Alior Kantor nie logowałem się już ze 2 lata
    >i jakoś nic do mnie nie piszą....

    A nie ma w regulaminie ze powinienes/powinnismy sie przynajmniej raz
    na miesiac logowac ?

    Potem wprowadza jakas oplate i bedziesz sobie w brode plul ... chyba,
    ze pieniedzy masz tam dokladnie zero :-)

    >Kiedyś takie programy jak Skype działały normalnie.
    >Potem się zaczęło: "Twoi znajomi coś ostatnio mało aktywni,..."
    >Czego oni ode mnie oczekują, że będę znajomym zawracał głowę, że mają
    >być bardziej aktywni.
    >Czekam kiedy mi bank napisze, że moi znajomi coś dawno się nie
    >logowali.

    Jak podlaczysz facebooka, to pewnie tak :-)

    J.

  • 17. Data: 2020-09-18 19:00:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik pawel.abramowicz81 napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    napisał:

    >Kolego udało się Tobie zamknąc to konto pomimo zobowiązania w umowie
    >kredytowej do utrzymania aktywnego ror-u ?

    Zamknac to sie chyba dalo - jedna dyspozycja i nie maja wyjscia, tylko
    ze straszyli karami umownymi od kredytu :-)

    Ale moze Robert nie mial kredytu, bo znajomy strasznie na to psioczyl
    ... ale wiecej placil.
    Jakies lepsze konto bylo wymagane :-(

    J.

  • 18. Data: 2020-09-18 21:15:44
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 18.09.2020 o 11:34, p...@g...com pisze:

    > Kolego udało się Tobie zamknąc to konto pomimo zobowiązania w umowie kredytowej do
    utrzymania aktywnego ror-u ?

    > Pozdrawiam
    > Paweł

    oczywiście, bez żadnego problemu
    miałem w umowie kredytowej warunek korzystania z konta w DB, taki bank w
    Polsce rorów już nie prowadzi, mój został przeniesiony do Santandera

    DB (kredytodawca) nie może wymagać, abym miał konto w innym banku, to
    byłby jakiś absurd

    raty spłacam bezpośrednio na rachunek kredytu (tak robiłem praktycznie
    od zawsze)

  • 19. Data: 2020-09-18 21:20:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_DF" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >Santandera
    >DB (kredytodawca) nie może wymagać, abym miał konto w innym banku, to

    O ile pamietam, to byla fuzja, wiec Santader jest nastepca prawnym DB.

    Tak samo, jak nie uslyszales "pan mial ROR w DB, to czemu pan
    przychodzi popieniadze do Santandera"

    J.

  • 20. Data: 2020-09-18 22:05:43
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 18.09.2020 o 21:20, J.F. pisze:

    > O ile pamietam, to byla fuzja, wiec Santader jest nastepca prawnym DB.

    ale portfela walutowych kredytów hipotecznych od DB nie kupili

    > Tak samo, jak nie uslyszales "pan mial ROR w DB, to czemu pan przychodzi
    > popieniadze do Santandera"

    ror przenieśli, kredytu już nie

    poza tym:
    1. w jaki sposób bank X (DB) miałby sprawdzić czy klient ma konto w
    banku Y (Santander)

    2. i czy DB mógłby pobierać ratę kredytu bezpośrednio z konta
    prowadzonego w innym banku?

    dla mnie korespondencja otrzymana z DB była zupełnie jasna, bank nie
    będzie mógł pobierać raty z ror-u prowadzonego przez inny bank,
    otrzymałem nowy numer rachunku do spłaty

    ror za 12 zł stał się całkowicie zbędny