  • 21. Data: 2023-03-21 07:57:29
    Temat: Re: Platnosc karta, Adres: DMS
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Znam to od strony durnowatych informatyków pozostawiających stare niektualne numery
    własne faksów w przenoszonych dokądś indziej
    maszynach,.

    -----
    > wymienne urządzenia to jest klątwa, jeśli potrzebujesz je dokładnie zidentyfikować,
    a serwis robią tacy jajcarze, co się tym nie

  • 22. Data: 2023-03-21 08:01:36
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przekopałem pocztę po kwocie (ponad dwie stówki) i u mnie Adres: DMS to płatność
    zdalna za polisę ubezpieczeniową.
    W sumie trochę śmiesznie, bo zapłacona kwota w złotówkach była równa kwocie w
    milionach kapitału założycielskiego pewnego banku,
    więc sporo wyników wyszukiwania miałem ;-).

    -----

  • 23. Data: 2023-03-21 11:10:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.03.2023 o 00:49, Imka pisze:
    > Slipy zabieram zawsze, jak widać raz się przydało. Żeby nie ten slip z
    > ODMOWĄ, to już zupełnie bym nie widziała co się stało ?
    Większość osób tego nie monitoruje.
    Ja o tym, że nie zapłaciłem za towar w AUCHAN też dowiedziałem się od
    zaprzyjaźnionej kasjerki. Kwota drobna. Przyłożyłem kartę i wyszedłem
    zabierając towar. Okazało się, że wprowadzili właśnie tę akcję z
    pobieraniem datków i trzeba jeszcze nacisnąć tak / nie na terminalu.
    Terminal czekał na moją decyzję, a ja już jechałem do domu.
    --
    Robert Tomasik

  • 24. Data: 2023-03-21 14:19:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 21 marca 2023 o 11:10:45 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > pobieraniem datków i trzeba jeszcze nacisnąć tak / nie na terminalu.
    > Terminal czekał na moją decyzję, a ja już jechałem do domu.

    Ciekawe, jaki to ma timeout?
    Ogólnie to zapewne ktoś, kto chciałby z tej kasy skorzystać po Tobie,
    mógłby zaakceptować lub odrzucić - chyba że nacisnął po prostu czerwony
    i cała transakcja została odwołana (albo był timeout).
    Mógł to też zrobić ktoś z obsługi.
    Ciekawe, że nie pilnowali, czy się paragony drukują - widać stać ich,
    a klient nie ma obowiązku zabierana paragonu (jedynie sprzedawca ma obowiązek
    wystawić).

    Głupotki bywają różne - np. w leklercu miałem tak, że terminal chciał PINu - ale
    jakiś debil
    tak ustawił, że informacja "wpisz pin" wyświetlała się może 3 sekundy - a potem znów
    debilne logo sklepu z koszykiem zakupów w tle.
    No i zgadnij, że chce pin, jak patrzyłeś w inną stronę, a suma poniżej 100zł.
    Skończyło się na anulowaniu i ponownym kasowaniu - tym razem już na terminal
    patrzyłem.

  • 25. Data: 2023-03-21 14:29:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 21 marca 2023 o 00:49:16 UTC+1 Imka napisał(a):

> [...]
    >
    > Napisałam do operatora biletomatu, załączyłam skan slipa, zapytałam jak
    > uiścić - podziękowali za "zgłoszenie usterki" i stwierdzili że zwrot
    > środków nie będzie konieczny.
    >
    > W ten sposób miałam dziesięć biletów za free i zagadkę, nierozwiązaną do
    > tej pory - kto, co i jak zmaścił. Wyglądało jakby biletomat wysłał
    > obciążenie do banku i potem ktoś dostał czkawki - biletomat? bank? i to
    > obciążenie natychmiast anulował.
    >
    > Slipy zabieram zawsze, jak widać raz się przydało. Żeby nie ten slip z
    > ODMOWĄ, to już zupełnie bym nie widziała co się stało :)

    Hmm, a co to za rodzaj operacji "anulowanie obciążenia"?
    Nie słyszałem - ale zapewne i nie o wszystkim słyszałem.

    Może po prostu zwrot? Choć one zwykle nie mają odpowiednika "blokady",
    więc nie byłoby nic w "oczekujących"...

    No bo jednak "odmowa" na slipie to jest odmowa.
    A może ten automat nie miał pinpadu - albo np. miał zepsuty, co komputer
    sterujący wykrył - a akurat karcie zachciało się pinu przy pikaczu poniżej 100zł?

    W santanderze jakiś czas temu pojawiły się w "historii" (ale "tylko transakcji", a
    nie ma w "księgowania")
    takie ciekawostki jak "odmowa".
    Najciekawsza jest "odmowa" w sytuacji, gdy karcie z jakiegoś powodu zachce się PINu
    przy pikaczu poniżej 100zł.
    Niby nie przykładasz drugi raz - ale wyświetlają się dwie "transakcje" - odmowa (i
    chyba nawet z komentarzem
    typu "wymagany pin") oraz obciążenie.

    A wczoraj zona przyniosła ciekawy slip odmowy - jest na nim, że karta MC,
    ale przy "numer karty" jest "brak danych".
    Hmm, za krótko przyłożyła?
    Nie do sprawdzenia, czy to może awaria w komunikacji z citkiem - bo choć pani
    sugerowała
    użycie czytnika chipów, to żona wyciągnęła drugą kartę.

  • 26. Data: 2023-04-11 14:09:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Bodajże w samoobsługowej Biedrze (a może to w Oszą?) to zawsze jest komenda do
    klienta "wpisz PIN" chociaż chcesz płacić bezstykowo
    drobną kwotę.

    -----

  • 27. Data: 2023-04-11 15:27:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Apr 2023 14:09:44 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > Bodajże w samoobsługowej Biedrze (a może to w Oszą?) to zawsze jest komenda do
    klienta "wpisz PIN" chociaż chcesz płacić bezstykowo
    > drobną kwotę.

    Chodzi mi po glowie, ze i w Kauflandzie.

    Ale to widac z automatu - kasa wyswietla "wpisz pin", niezaleznie od
    tego, czy terminal chce czy nie chce ...

    > -----
    "wpisz pin" wyświetlała się może 3 sekundy - a

    Szczególnie, jak patrzysz na kasę, a nie na terminal.

    J.