  • 1. Data: 2023-03-15 19:17:21
    Temat: skoro jest tak źle
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    to dlaczego zł nie osłabia się?

    Czyżby dlatego, że Bezmajtek zapewnił poduszkę finansową
    na trudne czasy robiąc w bambuko polskich kierowców? ;)

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 2. Data: 2023-03-15 19:44:32
    Temat: Re: skoro jest tak źle
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 15 mar 2023 o 19:17, PiteR pisze:
    > to dlaczego zł nie osłabia się?

    Wg Ciebie nie jest słaby od dawna?
    https://stooq.pl/q/?s=usdpln&c=10y&t=l&a=ln&b=1&r=ch
    fpln+eurpln+gbppln

    > Czyżby dlatego, że Bezmajtek zapewnił poduszkę finansową
    > na trudne czasy robiąc w bambuko polskich kierowców? ;)

    Nie tylko kierowców -- piekarzy ;) (odbiorców gazu) też.
    [kiedyś fryzjer był synonimem mafioza, teraz za sprawą
    JPrigożyna -- kucharz... ciekawe, co z piekarzem...]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 3. Data: 2023-03-15 20:03:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Mar 2023 18:17:21 GMT, PiteR wrote:
    > to dlaczego zł nie osłabia się?
    >
    > Czyżby dlatego, że Bezmajtek zapewnił poduszkę finansową
    > na trudne czasy robiąc w bambuko polskich kierowców? ;)

    Długofalowo, to o kursie decyduje bilans handlu zagranicznego
    no i moze polityka NBP.

    Nie było podstaw do osłabienia, wiec po panice wraca do normy?
    Inne kraje dodrukowały euro i dolara w podobnej proporcji?

    A Obajtek jakies specjalne oswiadczenie wypuscil, ale sie jeszcze nie
    wczytywałem.

    Moze trzeba doniesc do UOKiK ... a potem gdzie - do KE, czy jest
    lepsza unijna instytucja? :-)

    J.

  • 4. Data: 2023-03-15 22:06:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 15 marca 2023 o 19:16:43 UTC+1 PiteR napisał(a):
    > to dlaczego zł nie osłabia się?
    >
    > Czyżby dlatego, że Bezmajtek zapewnił poduszkę finansową
    > na trudne czasy robiąc w bambuko polskich kierowców? ;)

    Wszystkie waluty szmacą/makulaturują się w podobnym tempie,
    wszędzie podobna inflacja - znajoma pani mi opowiadała
    zeszłej wiosny, jak podskoczyły im opłaty w Holandii (ogrzewanie+CW ba gaz),
    a ja jej na to, że EBC wciąż twierdzi, że w strefie euro
    nie ma inflacji (teraz już chyba przestał) - i że kto tu
    jest mądrzejszy, EBC czy ona? ;>

    Złotówka jest związana z kursem euro tak silnie,
    że nawet pisiory nie dały rady tego rozwalić,
    choć starają się, jak mogą - że też ta unia ma jeszcze cierpliwość
    nas bronić... To chyba Matki Boskie z Fatimy i Lourdes...

    Ale duet euto-pln wobec dolara czy franka w ostatnich latach opadł mocno.
    Ale co tam - jen też poleciał, za to praktycznie cały japoński dług publiczny jest
    własnością JBC.
    glapcio chyba ma ambicję zrobić z nas drugą Japonię, wbrew konstytucji (bo ustawy
    może mieć w d4) - ciekawe, czy ma podejście jak suski, czyli: "najwyżej posiedzę 2
    lata dłużej"...

  • 5. Data: 2023-03-15 22:08:03
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tut3n3$4f4$1$Eneuel@news.chmurka.net>
    user Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak:

    > Wg Ciebie nie jest słaby od dawna?
    > https://stooq.pl/q/?s=usdpln&c=10y&t=l&a=ln&b=1&r=ch
    fpln+eurpln+
    > gbppln

    Nie wiem. Nie znam się na tym. Czy teraz jest słaby czy wtedy był za
    mocny. Chodzi mi o szybkie zmiany typu pan Biden kichnął, złoty się
    osłabił.

    kucharz Putina fryzjer Lenina.

  • 6. Data: 2023-03-15 22:14:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:b1dad340-588b-4771-96ce-3f10c7b91651n@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > Złotówka jest związana z kursem euro tak silnie,
    > że nawet pisiory nie dały rady tego rozwalić,
    > choć starają się, jak mogą - że też ta unia ma jeszcze cierpliwość
    > nas bronić... To chyba Matki Boskie z Fatimy i Lourdes...

    aha
    integrujemy się
    to dobrze

    > Ale duet euto-pln wobec dolara czy franka w ostatnich latach opadł
    > mocno.

    od teraz zaczne je skupować ;)

  • 7. Data: 2023-03-16 11:48:03
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 15 mar 2023 o 22:08, PiteR pisze:

    > Nie wiem. Nie znam się na tym. Czy teraz jest słaby czy wtedy był za
    > mocny. Chodzi mi o szybkie zmiany typu pan Biden kichnął, złoty się
    > osłabił.

    Może winna temu interferencja wielu czynników?...

    Przed wielu laty rynkowa cena naftowej ropy była w odwrotnej korelacji
    do ceny dolara, dlatego złotówkowa cena ropy nie zależała od rynkowej
    ceny ropy... (drożała w USD ropa, ale taniał USD względem PLZ czy PLN)

    Może trzeba wziąć pod uwagę nie tylko kichnięcia Bidena, lecz także
    wiele innych kichnięć?...

    -=-

    Ogólnie chyba USD umacnia się względem innych walut, co i nie dziwi,
    i dziwi zarazem... USA inwestują w wojnę -- pozornie osłabiając się,
    w istocie jednak rosnąc w tak zwaną siłę... Około 2007 roku mieliśmy
    jakiś krach w USA, rozpatrywano nawet upadłość tychże... Chyba Obama
    dodrukował wówczas chyba 700 mld USD, ratując sprawę... Później była
    aneksja Krymu -- wywracająca światową politykę i gospodarkę, a teraz
    mamy pełnoskalową wojnę na Ukrainie, w której USA rozdają karty, czy
    inne rekwizyty... Stepowcy lubili pozorowane ucieczki podczas bitew;
    jakby podobną taktykę obrały USA -- zachęcając swych przeciwników do
    przedwczesnego ataku, którego celem ma być totalny pogrom najeźdźców
    i zbudowanie nowego świata, rzecz jasna proamerykańskiego...

    Iran nadmiernie wzbogaca uran; Rosja od dawna wspiera Syrię al-Asada
    zagrażającą Izraelitom i straszy świat ruskim mirem; Pekin rozszerza
    swe panowanie nad Chińczykami, także Hong Kongiem czy Tajwanem; PłnK
    nie rezygnuje z konfrontacyjnej linii, grożąc Ameryce; niezadowoleni
    dominacją USD jednoczą się w BRICS -- chyba wokoło RUB...

    Trump zgasił dążenia Macrona słowami -- ostatnim razem, gdy Europa
    posiadała własne siły zbrojne, Francuzi w Paryżu musieli uczyć się
    niemieckiego języka... (może podobnymi słowami)

    -=-

    Podczas gdy Kacuski boksują się z Donaldami -- Amerykanie postępują
    rozsądnie... Dążenia polskich polityków są płaskie -- to utrzymanie
    bądź przejęcie władzy... Amerykanie mają swoją dalekosiężną, dobrze
    wyważoną politykę -- nie machają szabelkami (czy chorągiewkami) po
    omacku, nie stroją się w wielkie/patetyczne słowa, nie tracą
    inicjatywy, lecz rozumnie (z wyciąganiem wniosków i obserwacją
    świata) narzucają innym swoje scenariusze...

    -=-

    Złotówka w tym wszystkim znaczy ~tyle, co ja znaczę w obecnej sytuacji,
    czyli niewiele więcej niż nic. Kacuskowata RP biernie dryfuje -- zależna
    od historycznych: powiewów, trendów czy prąd_ów... Może pomachać swymi
    skrzydełkami czy poprzebierać nóżkami pod powierzchnią wody, może nieco
    pokłapać swym dziobem, lecz nie zdoła wyznaczyć sobie kierunku swej
    ,,podróży''... Ja także mogę pomachać czy pokłapać -- nic ponadto... :)

    -=-

    Boski świat jest autoreperowalny -- Rosja czy Północna Korea zagrażają,
    Amerykanie stabilizują, więc Bóg przekazuje władzę Amerykanom?... Przed
    setkami lat Rzeczpospolita Obojga Narodów stabilizowała... Także różnie
    radziła sobie z różnymi problemami, ale ogólnie nie zagrażała światu...
    Dziś żandarmem świata są Amerykanie?...

    -=-

    IMO złotówka podlega władzy wielu kichnięć... Sama nie kichając... ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 8. Data: 2023-03-16 14:33:26
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-03-15 o 19:17, PiteR pisze:
    > zapewnił poduszkę finansową
    > na trudne czasy robiąc w bambuko polskich kierowców

    Bo ta cała ekonomia jest o wiele bardziej skomplikowana niż się tym
    wszystkim ekspertom wydaje.
    Jeśli w ogóle są jakieś zasady? ;-)

    Żal Ci dupę ściska że Kaczyńskiemu ciągle się jakoś udaje przeczłapać
    przez kryzys?

  • 9. Data: 2023-03-16 14:38:18
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > Złotówka jest związana z kursem euro tak silnie,
    > że nawet pisiory nie dały rady tego rozwalić,

    O właśnie.

    I nie chodzi tylko o złotówkę tylko ogólnie o polską gospodarkę.

    Nawet wojna jak na razie gówno zepsuła.

    A co dopiero jakieś armagedony wieszczone od 2015 roku przez popaprańców.

    Jaj UE pierdolnie przez te utopijne ekologiczne zaklęcia to może razem z
    nią ale to też nie jest już dziś takie pewne ;-)

  • 10. Data: 2023-03-16 15:18:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Mar 2023 14:33:26 +0100, _Master_ wrote:

> [...]
    > wszystkim ekspertom wydaje.
    > Jeśli w ogóle są jakieś zasady? ;-)
    >
    > Żal Ci dupę ściska że Kaczyńskiemu ciągle się jakoś udaje przeczłapać

    Moim kosztem :-(

    J.