  • 11. Data: 2023-03-19 20:20:59
    Temat: Re: Platnosc karta, Adres: DMS
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 19 marca 2023 o 13:48:06 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):

    > Między slipami a wyciągiem mi się nie zdarzyło.
    > Między slipami a paragonami "parę razy" sie trafiło.
    > (ale też nie jakoś często)

    A duże te rozbieżności, czy na groszach?
    Terminale mają to do siebie że podaje się tam w groszach, nie w złotówkach ;>

  • 12. Data: 2023-03-19 20:39:35
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > A duże te rozbieżności, czy na groszach?
    > Terminale mają to do siebie że podaje się tam w groszach, nie w złotówkach ;>

    Kwot Ci nie podam, bo nie pamiętam, ale ewidentnie były to "pomyłki przy
    wklepwyaniu"
    A to właśnie kwota 100 razy mniejsza, a to "sąsiednia cyfra" na którejś
    pozycji. itp.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 13. Data: 2023-03-19 23:19:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.03.2023 o 13:44, Kamil Jońca pisze:
    > Między slipami a paragonami "parę razy" sie trafiło.
    > (ale też nie jakoś często)
    Jeśli terminal nie jest podpięty pod kasę, to sprzedawca może się po
    prostu pomylić. Inaczej sobie tego nie wyobrażam. No chyba, że są takie
    akcje, jak w AUCHAN, gdzie jak nie popatrzysz na terminal i
    zatwierdzisz, to Ci potrąci kilka złotych w ramach jakiejś akcji
    charytatywnej. U nas usieli bramkę na kasie samoobsługowej zrobić
    otwieraną paragonem, bo ludzie masowo przykładali kartę / telefon i
    wychodzili, a to nie pobierało pieniędzy i nie rozliczało się, bo
    czekało na decyzję, czy chcesz dać datek, czy nie. Łatwo było przeoczyć.
    Teraz jest komunikat co chwilę przez głośniki oraz braka otwierana kodem
    kreskowy z paragonu.
    --
    Robert Tomasik

  • 14. Data: 2023-03-19 23:21:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.03.2023 o 20:39, Kamil Jońca pisze:
    > Kwot Ci nie podam, bo nie pamiętam, ale ewidentnie były to "pomyłki
    > przy wklepwyaniu" A to właśnie kwota 100 razy mniejsza, a to
    > "sąsiednia cyfra" na którejś pozycji. itp.
    Pasuje zwracać uwagę przed zatwierdzenie, co się wyświetla. Ale czasem z
    pośpiechu się tego nie robi.
    --
    Robert Tomasik

  • 15. Data: 2023-03-20 00:19:09
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > czekało na decyzję, czy chcesz dać datek, czy nie. Łatwo było przeoczyć.
    > Teraz jest komunikat co chwilę przez głośniki oraz braka otwierana kodem

    Nikt mnie nie zmusi do korzystania z kas automatycznych tak długo, jak
    chociaż co piąty sklep będzie miał kasjerki.

    MJ

  • 16. Data: 2023-03-20 00:22:09
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Firma ma siedzibę w starych babicach.

    No niech sobie ma gdzie chce, ale po co mi taka informacja na wyciągu?

    > Myślisz, że to akurat nazwisko bufetowego?

    No myślę, że co innego ma być? Facet to od lat prowadzi z jakąś tam
    pomocą kuchenną na zapleczu, to chyba nie ma firmy zarejestrowanej na
    szwagra...

    MJ

  • 17. Data: 2023-03-20 11:23:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 19 marca 2023 o 23:19:27 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > czekało na decyzję, czy chcesz dać datek, czy nie. Łatwo było przeoczyć.
    > Teraz jest komunikat co chwilę przez głośniki oraz braka otwierana kodem

    A, to ten aszą, gdzie nie ma wag przy kasach?
    No to se nagrabili.
    To może w lidlu też nie ma, bo tam też bramki na paragon, ale nie testowałem.
    W biedronku ktoś coś pomyślał i poprawił i te wagi od dawna już nie przeszkadzają
    (ale np. ostatnio pierwszy raz zatrzymał mnie ochroniarz i mówi, że nie wyjąłem
    wszystkiego z torby - miał rację, ale to było z rossamana i chlebak z piekarni,
    obejrzał i grzecznie przeprosił), ale na początku były utrudnieniem.
    W kerfurze zaś jeden z kupowanych rodzajów wody w komputerze zapisany jest jako
    "nieważki",
    no to jej na wagę nie wkładam, i dobrze, bo 3 zgrzewki to już tam ciasno jest
    (zrobili też jedną kasę samoobsługową dla dużych zakupów - nie ma wagi, po jednej
    stronie stawiasz
    swój wózek, po drugiej stoi już drugi i tak sobie przekładasz z jednego do drugiego).
    W leklerku też ostatnio trafiłem na "nieważki" produkt, ale tutaj pomagają zaraz
    czujne panie ;>

  • 18. Data: 2023-03-20 11:28:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 20 marca 2023 o 00:22:12 UTC+1 Michał Jankowski napisał(a):

    > No niech sobie ma gdzie chce, ale po co mi taka informacja na wyciągu?

    Dają jaką mają, lepszą wymyślisz?
    Przecież nawet te maszyny są przenośne, a co dopiero, jak masz naprawdę "mobilny"
    terminal"?

    To zresztą mały pikuś, wymienne urządzenia to jest klątwa, jeśli potrzebujesz je
    dokładnie zidentyfikować,
    a serwis robią tacy jajcarze, co się tym nie przejmują.
    I potem np. "jeździ ci tramwaj po mieście", a Ty go widzisz przez okno na zajezdni...
    ;>

    Sam kiedyś zrobiłem symulator jeżdżenia tramwaju po mieście, ale się chyba
    100-krotnie kropnąłem w szybkości.
    Zasuwał po tej mapie w centrali jak mały parowozik ;>

    > No myślę, że co innego ma być? Facet to od lat prowadzi z jakąś tam
    > pomocą kuchenną na zapleczu, to chyba nie ma firmy zarejestrowanej na
    > szwagra...

    A kto wie?
    Może on chce prowadzić bufet, a nie prowadzić firmę?

  • 19. Data: 2023-03-20 12:30:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 19 Mar 2023 23:21:02 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > Pasuje zwracać uwagę przed zatwierdzenie, co się wyświetla. Ale czasem z
    > pośpiechu się tego nie robi.

    Tak jest.
    100 razy za mala to nie nasz problem, ale moze byc 100x za duza ...

    J.

  • 20. Data: 2023-03-21 00:49:11
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Sun, 19 Mar 2023 13:06:47 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Odkryłeś kiedykolwiek rozbieżność? Tak z ciekawości pytam.

    Tak jak u Kamila, między slipami a wyciągiem nigdy.
    A między slipem a paragonem raz (na kilkanaście lat), w dodatku tydzień
    temu (o 2 grosze, paragon końcówka .98, slip .96)

    Natomiast wydarzyła mi się dwa lata temu inna historia.
    Zapłaciłam KK w biletomacie, odebrałam bilety i slip.
    Wróciłam do domu, sprawdziłam bank i się zdziwiłam lekko - w
    transakcjach oczekujących na zaksięgowanie miałam obciążenie i drugą
    operację - natychmiastowe anulowanie tego obciążenia.

    No nic, pomyślałam że poczekam tydzień, aż się ogarną, ale po tygodniu
    obciążenie i anulowanie obciążenia znikło, a transakcja nie pojawiła się
    w zaksięgowanych.
    Wyciągnęłam slipa, patrzę - a tam takimi dużymi literkami ODMOWA ;)

    Napisałam do operatora biletomatu, załączyłam skan slipa, zapytałam jak
    uiścić - podziękowali za "zgłoszenie usterki" i stwierdzili że zwrot
    środków nie będzie konieczny.

    W ten sposób miałam dziesięć biletów za free i zagadkę, nierozwiązaną do
    tej pory - kto, co i jak zmaścił. Wyglądało jakby biletomat wysłał
    obciążenie do banku i potem ktoś dostał czkawki - biletomat? bank? i to
    obciążenie natychmiast anulował.

    Slipy zabieram zawsze, jak widać raz się przydało. Żeby nie ten slip z
    ODMOWĄ, to już zupełnie bym nie widziała co się stało :)

    --
    Imka