  • 1. Data: 2023-03-09 12:47:20
    Temat: Milek cos kombinuje ...
    Od: Waldek <m...@n...to>

    Bank Millennium

    09-03-2023 12:28

    Dzień dobry,

    od 15 maja 2023 roku zmieniamy regulaminy i cenniki.

    Najważniejsza zmiana dotyczy sposobu przeliczania transakcji kartowych w
    walutach obcych. Wszystkie transakcje walutowe będziemy przeliczać na
    PLN bezpośrednio po korzystniejszych dla Ciebie kursach organizacji
    płatniczych. Tę zmianę wprowadzimy już od 15 marca 2023 roku, ponieważ
    chcemy udostępnić Ci nowy sposób przeliczania transakcji walutowych jak
    najwcześniej.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2023-03-09 16:50:19
    Temat: Re: Milek cos kombinuje ...
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    czwartek, 9 marca 2023 o 12:47:28 UTC+1 Waldek napisał(a):

> [...]
    > płatniczych. Tę zmianę wprowadzimy już od 15 marca 2023 roku, ponieważ
    > chcemy udostępnić Ci nowy sposób przeliczania transakcji walutowych jak

    U mnie na karcie kredytowej od kilki m-cy jest darmowy pakiet walutowy do 1000
    PLN/m-c. Transakcje są przeliczane po kurcie Mastercard, po przekroczeniu limitu
    doliczana jest prowizja banku w wysokości 2%. Można wykupić sobie możliwość wymiany
    bez prowizji powyżej tego limitu za 9,9 PLN tygodniowo. Pakiet o ile dobrze pamiętam
    można w każdej chwili włączyć i wyłączyć, np na urlop.
    Niestety przy wyjeździe poza PL i wypłacie z bankomatu zwykle masz wybór skorzystać z
    DCC lub zapłacić prowizję za wypłatę. Jedno i drugie do bani. Mam nadzieje, że taki
    styl działania nie będzie stosowany przy transakcjach bezgotówkowych.

    MK

  • 3. Data: 2023-03-09 19:07:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

> [...]
    > płatniczych. Tę zmianę wprowadzimy już od 15 marca 2023 roku, ponieważ
    > chcemy udostępnić Ci nowy sposób przeliczania transakcji walutowych jak

    Hmm, a zmienili w cenniku prowizję?
    ZTCP do tej pory była taką "piękna" 2% - ale cichaczem zmienili rozliczanie na EUR
    (a chyba przez chwilę mieli w PLN, gdy visa się uparła, że zmusi do tego polskie
    banki - ale ze skarbonką nie wygrali,
    więc odpuścili, a potem inne banki wróciły do okradania poprzez rozliczanie w EUR ;)

    Swego czasu śp. db wprowadził rozliczanie w PLN - ale zapomnieli, że nie mają
    prowizji w cenniku ;>
    Wtedy było tak, że wprowadzenie niekorzystnych dla klienta zmian bank musiał
    zapowiedzieć z miesięcznym
    wyprzedzeniem (teraz 2 miesiące), więc jak się po tygodniu pokapowali to skutek był
    taki, że przez jakieś 5 tygodnie
    można było kartami db płacić za granicą bezprowizyjnie.

    Teraz milek polepsza ofertę - więc może to zmienić za tydzień, a nawet jutro - ale
    jeśli jednocześnie
    podwyższają prowizję - a nie dopiero za 3 miesiące - to do Rzecznika Finansowego z
    draniami!

    milek mnie swoją drogą ostatnio wkurzył, bo jakiś debil sobie "zaprogramował feature"
    - chyba dla mojego
    typu konta SMSy kosztują (pytanie, od kiedy) 15gr, więc jak robisz przelew, to się
    pojawia
    "opłata 15gr jeśli wyślemy SMSa" - ale pojawia się też, gdy robisz przelew do
    zdefiniowanego
    użytkownika ZAUFANEGO - i nie pozwala wyczyścić konta, choć oczywiście żadnego SMSa
    nie ma.
    Ciekawe, co odpowiedzą na reklamację - "normalnie" oczywiście słodkie pierdzenie o
    tym,
    żeby zainstalować apkę, to będzie za darmo - tylko nie było o tym, że milek to jedyny
    bank z płatnym blikiem...

  • 4. Data: 2023-03-09 19:08:02
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2023-03-09 o 16:50, Mac Ka pisze:

> [...]
    styl działania nie będzie stosowany przy transakcjach bezgotówkowych.

    Ano niestety, coraz wiecej bankomatow za granica żąda haraczu za wypłate
    gotówki :/
    Nawet gdy w Barcelonie wypłacałem w Santanderze kartą Santandera(PL) to
    tez mnie bankomat wystrugał...
    W strefie euro zwykle płace kartą w euro, ale w bardziej egzotycznych
    stronach przelicznik po kursie Visy czy MC jest OK
    Ale np. placąc w Chorwackim biurze Travel KK miałem do wyboru
    czy chce zapłacic w kunach czy PLN ... teraz to juz nieaktualne ;)

    A przy okazji ... za granicą jest coś takiego jak cashback przy zakupach
    czy to tylko polski wynalazek ?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2023-03-09 19:08:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 9 marca 2023 o 16:50:22 UTC+1 Mac Ka napisał(a):

> [...]
    bez prowizji powyżej tego limitu za 9,9 PLN tygodniowo. Pakiet o ile dobrze pamiętam
    można w każdej chwili włączyć i wyłączyć, np na urlop.

    Tylko kredytówka?
    OIDP dla debetówek też się chwalili, choć trudno było się połapać, czy to właśnie 1k
    na miesiąc czy też
    płatności poniżej 1k są bezprowizyjne...

> [...]
    styl działania nie będzie stosowany przy transakcjach bezgotówkowych.

    To trzeba poszukać innego bankomatu.
    A na DCC trzeba uważać zawsze.
    A z visą też to grozi, czy to tylko wynalazek MC?

  • 6. Data: 2023-03-09 19:31:45
    Od: Waldek <m...@n...dam>

> [...]
    tym,
    > żeby zainstalować apkę, to będzie za darmo - tylko nie było o tym, że milek to

    Miałem w Milku konto prestige (zwykłe) przeniesione jeszcze z EuroBanku
    do tego vise elektron rozliczana wg kursu visa+1% prowizji
    i bankomaty free. Do kompletu KK Golda.
    Jakiś czas temu zadzwoniła poniekąd miła pani ze jest moim "opiekunem"
    i zaczeła jęczeć że mam stare konto i proponuje mi nowe prestige world
    no i nic na tym nie strace. Zgodziłem się bo wkurzała mnie troche ta
    visa elektron która >50zeta żadała PIN i nie szło tego zmienić na 100
    - w koncu dodałem ją do google pay i problem zniknął ;)
    Ale do rzeczy - Debetówke mi wymieniono na prestige world, Golda na
    Platyne, i zwolniono z warunków ew. opłaty za konto na rok

    Co straciłem ? - no cóz, miałem przelewy natychmiastowe po 1 zeta
    a teraz za 5 .... No łobuziara niestety, o tym mnie wspomniała
    a mnie się nie chciało wgryzać w TOIP

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2023-03-10 00:59:20
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    czwartek, 9 marca 2023 o 19:08:53 UTC+1 Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Tylko kredytówka?
    > OIDP dla debetówek też się chwalili, choć trudno było się połapać, czy to właśnie
    1k na miesiąc czy też
    > płatności poniżej 1k są bezprowizyjne...

    Ten "pakiet walutowy" widze tylko przy kredytówce, ale nie mam "prawdziwej" debetówki
    tylko HCE, więc trudno mi sie wypowiadać. W pakiecie liczy sie suma wydatkow w
    okresie rozliczeniowym, u mnie to ok pierwszego do ostatniego dnia m-ca i tak jest
    ustawiony.

> [...]
    > To trzeba poszukać innego bankomatu.
    > A na DCC trzeba uważać zawsze.
    > A z visą też to grozi, czy to tylko wynalazek MC?

    DCC to funkcja udostepniana przez acquirera i element umowy z merchantem, może więc
    działać przy płatności dowolną kartą. Ostatnio w Hiszpani i Grecji nie znalazłem
    żadnego bankomatu, który pozwalał na wypłate bez DCC|prowizji. Rok temu na Cyprze
    tylko w jednym banku udało mi się wypłacić bezprowizyjnie, ale pozwoliło wypłacić
    tylko 200 EUR.

    MK

  • 8. Data: 2023-03-10 01:11:38
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    piątek, 10 marca 2023 o 00:59:21 UTC+1 Mac Ka napisał(a):

> [...]
    wydatkow w okresie rozliczeniowym, u mnie to ok pierwszego do ostatniego dnia m-ca i

    Znalazłem na stronie Mille taką informację

    Pakiet Walutowy
    Kartą do konta zapłacisz za codzienne zakupy. Idealnie sprawdzi się także za granicą
    - nie musisz szukać kantoru, wymieniać walut, zamawiać karty walutowej.

    Dzięki swojej karcie do konta masz dostęp do wszystkich walut świata po atrakcyjnych
    kursach walutowych organizacji płatniczej:

    do 1000 zł/mies. płacisz kartą i online, wypłacasz gotówkę bez dodatkowej marży banku
    za przewalutowanie
    jeśli wykorzystasz limit 1000 zł, to dodatkowa marża banku wyniesie 2%
    możesz włączyć Pakiet Walutowy za 9,90 zł/tydz. i mieć nielimitowane transakcje kartą
    w każdej walucie bez dodatkowej marży banku za przewalutowanie

    Pakiet Walutowy dostępny jest tylko dla karty do konta Millennium 360°.

    Więc debetówki tylko dla tego typu konta. Ja korzystam ze starego, bezpłatnego
    rachunku, więc moje HCE nie ma pakietu walutowego. Kredytówki wszystkie mają pakiet
    walutowy.

    MK

  • 9. Data: 2023-03-10 13:24:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Mar 2023 12:47:20 +0100, Waldek wrote:
> [...]
    > płatniczych. Tę zmianę wprowadzimy już od 15 marca 2023 roku, ponieważ
    > chcemy udostępnić Ci nowy sposób przeliczania transakcji walutowych jak

    Taa .. sprawdzic prowizje za przewalutowanie.
    Pewnie podniesli.
    A moze nawet za platnosci zagraniczne, bo na DCC bank tracic nie moze
    :-)

    Ciekawe ... dla starych kart jest 2%, dla nowych nawet 0% do 1000zl
    ... zmiana cennika w toku?

    J.

  • 10. Data: 2023-03-10 14:52:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Mar 2023 13:24:32 +0100, J.F wrote:

> [...]
    > :-)
    > Ciekawe ... dla starych kart jest 2%, dla nowych nawet 0% do 1000zl

    A jednak cud - obnizają do 0%.

    O co chodzi? kurs organizacji zawiera juz prowizję dla banku,
    jakis unijny przepis, UOKiK ich postraszył ... bo żeby tak bank
    samodzielnie zrezygnował z prowizji ... nie do uwierzenia :-)

    J.