  • 1. Data: 2023-03-07 15:32:31
    Temat: Wraca nowe?
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    https://www.expander.pl/kredytna2procent

    W III kwartale 2023 r. ma zacząć działać nowy program dopłat do
    kredytów hipotecznych o nazwie ,,Pierwsze Mieszkanie". W jego ramach
    będzie można uzyskać ,,Bezpieczny Kredyt 2%", czyli kredyt z dopłatą,
    dzięki której oprocentowanie zostanie obniżone do ok. 2% na okres 10
    lat. Drugim elementem programu ma być specjalne konto oszczędnościowe
    o nazwie ,,Konto Mieszkaniowe". W jego ramach będą wypłacane dopłaty
    osobom, które dopiero odkładają pieniądze z myślą o zakupie mieszkania
    czy domu.

    PRLa oferowała 1% -- po czym dała hiperinflację, dzięki której spłacano
    dom równowartością bułki posmarowanej masłem... [co za niekonsekwencja!
    toż wszędzie dookoła zachwalano margarynę!]

    Postulat Budzika?...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 2. Data: 2023-03-07 15:48:55
    Temat: Re: Wraca nowe?
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    POPiS pełną gębą ;-)

    Teraz będą się ścigać kto większą socjalistyczną głupotę wymyśli i będą
    się jeszcze podpierać dyrektywami unijnymi

    TFUUUUUUU...

    A lewactwo jakieś w rozkroku. Niby prawo do mieszkania ale wiedzą do
    kogo docelowo trafi budżetowa kasa ;-)

  • 3. Data: 2023-03-07 16:15:19
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 7 mar 2023 o 15:48, _Master_ pisze:

    > Teraz będą się ścigać kto większą socjalistyczną głupotę wymyśli

    Jak już napisałem -- nierealne oprocentowanie kredytów już
    w Polsce było, więc PiS nie może uznać za swoje osiągnięcie...

    Czy prywatne państwa arabskie dają swym obywatelom paliwo
    niemal za freeko? Bywa, że dają wszystko niemal za freeko,
    w tym domy itd.?...

    U nas paliwo jest w cenach ,,rynkowych'' a z ,,zysków''
    płynących z tej ,,rynkowości'' jest płacona pomoc
    poszkodowanym tymi ,,zyskami''... ;)

    Ciekawe, co ze sztandarowym 500+ -- bez rewaloryzacji
    może stać się symboliczną pomocą...

    Niech się nie zdziwi -- kto wciąż zbawców słucha,
    Że będzie rabem kolejnych cezarów,
    Którzy okręcą kikut jego ducha
    W po stokroć sprane bandaże sztandarów.

    https://www.kaczmarski.art.pl/tworczosc/wiersze/niec
    h/

    A ty siej. A nuż coś wyrośnie.
    A ty -- to, co wyrośnie -- zbieraj.
    A ty czcij -- co żyje radośnie,
    A ty szanuj to, co umiera.

    I pamiętaj -- że dana ci pamięć:
    Nie kłam sobie -- a nikt ci nie skłamie.

    https://www.youtube.com/watch?v=_iPDD2kLk_c

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 4. Data: 2023-03-07 16:39:52
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 7 Mar 2023 15:48:55 +0100, w
    <64074edb$0$19621$65785112@news.neostrada.pl>, _Master_ <M...@...pl>
    napisał(-a):

    > POPiS pełną gębą ;-)

    No. Gorzej, że polskie prawactwo to skończeni kretyni i idioci -- tak jest
    alternatywa.

  • 5. Data: 2023-03-07 17:16:14
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

> [...]
    >   o nazwie ,,Konto Mieszkaniowe". W jego ramach będą wypłacane dopłaty
    >   osobom, które dopiero odkładają pieniądze z myślą o zakupie mieszkania

    to nie jest tak, że te kredyty będą miały oprocentowanie 2%

    oprocentowanie będzie standardowe, ale będzie dopłata z BGK wypłacana
    przez max 10 lat

    opisałem to tutaj:
    https://robertsierant.pl/2023/03/03/bezpieczny-kredy
    t-2-program-na-ktory-czeka-wielu/

    muszę wstawić jeszcze przykład liczbowy

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 6. Data: 2023-03-07 17:36:09
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 7 mar 2023 o 17:16, Robert_DF pisze:

    > to nie jest tak, że te kredyty będą miały oprocentowanie 2%

    > oprocentowanie będzie standardowe, ale będzie dopłata
    > z BGK wypłacana przez max 10 lat

    Ile klient zapłaci %% rocznie ze swej kieszeni? Nie 2%?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 7. Data: 2023-03-07 20:08:11
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    > Ile klient zapłaci %% rocznie ze swej kieszeni? Nie 2%?

    nie, wszystko zależy od oprocentowania kredytu oraz wartości wskaźnika
    [W] (wskaźnik kwartalnej stopy procentowej)

  • 8. Data: 2023-03-08 03:40:34
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 7 mar 2023 o 20:08, Robert_DF pisze:

    > nie, wszystko zależy od oprocentowania kredytu oraz wartości wskaźnika
    > [W] (wskaźnik kwartalnej stopy procentowej)

    Czekam (czekamy?) na konkretne wyliczenia przykładne...

    W dniu 7 mar 2023 o 17:16, Robert_DF pisze:

    > muszę wstawić jeszcze przykład liczbowy

    Jeśli można -- stuknij ów przykład liczbowy także
    tutaj, nie tylko na stronę www...

    -=-

    To Ty chciałeś mi ubezpieczyć moje Nowe Volvo S40? Jeszcze mam kilka dni
    na wycofanie się z zawartej umowy. Zapłaciłem 387 pln a mBank ma zwrócić
    mi 100 pln, jeśli nie wycofam się. OC, *awaryjny* Midi assistance, ZK,
    podróżny bagaż do 3kpln, bez NNW -- razem 287 pln. Teraz najważniejsza
    informacja -- ww. 287 pln na rok, nie na miesiąc czy kwartał. :)

    Mój ponad czternastoletni samochód w swej nazwie jest Nowy, ale
    nie tylko mój jest obejmowany awaryjnym assistancem -- inne także.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 9. Data: 2023-03-08 09:08:09
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

> [...]
    >
    >   W dniu 7 mar 2023 o 17:16, Robert_DF pisze:
    >
    >   > muszę wstawić jeszcze przykład liczbowy
    >
    > Jeśli można -- stuknij ów przykład liczbowy także

    wstawiam (może się nie rozjedzie), na www wstawię to samo

    dopłata = K * ([W] - 2pp)% / 12
    K - kapitał pozostający do spłaty
    [W] - wskaźnik kwartalnej stopy procentowej (w pierwszym kwartale 7)
    Czyli przykładowo, kredyt na 500 tysięcy złotych, oprocentowanie stałe
    8,23%, okres kredytowania 30 lat, spłata w ratach malejących (to jedyna
    opcja).
    Standardowa rata wyniosłaby 4818,06 zł (dla porównania równa 3749,31 zł)
    z czego kapitał 1388,88 zł a odsetki 3429,17 zł.
    Dopłata (wg wzoru) to 2083,33 zł czyli finalnie rata do zapłacenia
    2734,72 zł.
    Nominalna wartość dopłaty będzie oczywiście malała wraz ze spłatą
    kapitału kredytu. Oczywiście tak samo jak kolejne raty.
    Dopłaty przewidziane są na 10 lat. Jednak po 5 latach spłacania bank
    ustali nową wartość stałego oprocentowania na kolejne 5 lat.

> [...]
    >
    > Mój ponad czternastoletni samochód w swej nazwie jest Nowy, ale
    > nie tylko mój jest obejmowany awaryjnym assistancem -- inne także.

    bierz, taniej nie będzie

  • 10. Data: 2023-03-08 12:59:51
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 8 mar 2023 o 09:08, Robert_DF pisze:

    > Dopłaty przewidziane są na 10 lat. Jednak po 5 latach spłacania bank
    > ustali nową wartość stałego oprocentowania na kolejne 5 lat.

    Fajna stałość.

    -=-

    Co po 10 latach? -- ludzie zarabiają coraz więcej w relacji
    do potrzeb czy nieudacznikom mówmy do niewidzenia?...

    -=-

    Przed trzydziestką tyle zarabiałem, że gdybym wówczas trafił
    na mądrych ludzi (być może wbrew pozorom -- uważam, że na tej
    grupie znalazłem mądrych) byłbym dzisiaj bogaty...

    > bierz, taniej nie będzie

    Powaga? [już w ubroku miało być najtaniej -- teraz jest taniej
    niż przed rokiem pomimo szalejącej inflacji]

    -=-

    Obajtek prawi, iż w Polsce jest tanie paliwo samochodowe na tle
    innych krajów UE; nie dodaje -- niemal najdroższe w relacji do
    zarobków... Polskie państwo wprowadza inflację wysokich lotów
    i jednocześnie dziwi się niską dzietnością, ratując sytuację
    przeróżnymi dopłatami... Efekt jest i łatwy do przewidzenia,
    i łatwy do obliczenia -- z ponad 400 tysięcy roczne narodziny
    spadły do niespełna 300 tysięcy...

    -=-

    Jednak owinąłem to i owo spranymi ;) bandażami... Ortezy są dobre
    do chodzenia -- leżące kolana (dokuczające rwącym bólem) wybrały
    dawną metodę -- bandażowanie... Od dawna nie było aż tak źle...

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'