  • 11. Data: 2023-03-10 16:18:46
    Temat: Re: Milek cos kombinuje ...
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    piątek, 10 marca 2023 o 14:52:12 UTC+1 J.F napisał(a):

    > A jednak cud - obnizają do 0%.
    >
    > O co chodzi? kurs organizacji zawiera juz prowizję dla banku,
    > jakis unijny przepis, UOKiK ich postraszył ... bo żeby tak bank
    > samodzielnie zrezygnował z prowizji ... nie do uwierzenia :-)

    Magia Revoluta/Curve/Zen itp?

    MK

  • 12. Data: 2023-03-10 17:45:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Mar 2023 07:18:46 -0800 (PST), Mac Ka wrote:

    > Magia Revoluta/Curve/Zen itp?

    Wątpie.
    Ile lat byli odporni?

    Albo cud, albo wymóg, albo przeoczyłem inną prowizję :-)

    J.

  • 13. Data: 2023-03-10 21:57:04
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    piątek, 10 marca 2023 o 17:45:45 UTC+1 J.F napisał(a):

    > Ile lat byli odporni?

    Może przeliczyli jak malo osob korzysta z ich kart poza PL.

    > Albo cud, albo wymóg, albo przeoczyłem inną prowizję :-)

    Korzystam od kilku m-cy przy wszystkich zagranicznych subskrypcjach. W sumie ponizej
    1 tys PLN miesiącznie i żadnej prowizji nie ma. Kurs zawsze wg przelicznika
    Mastercard.

    Na wakacje ludzie beda wlaczac pakiety tygodniowe wiec bank dostanie prowizje, a do
    tego zwiekszone wplywy z intercharge, no i moze czesc skorzysta z kredytu w karcie
    lub koncie.

    MK

  • 14. Data: 2023-03-13 15:47:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Mar 2023 12:57:04 -0800 (PST), Mac Ka wrote:

    > Może przeliczyli jak malo osob korzysta z ich kart poza PL.

    No ba - za taką prowizję to sam przestałem :-)

    Tylko mnie ciekawi, czy to była chęc zarobku, czy jakies rzeczywiste
    koszta, bo tak w zasadzie wszyscy windowali prowizję,
    jednoczesnie oferując karty wielowalutowe.

    > Korzystam od kilku m-cy przy wszystkich zagranicznych subskrypcjach. W sumie
    ponizej 1 tys PLN miesiącznie i żadnej prowizji nie ma. Kurs zawsze wg przelicznika
    Mastercard.

    Ale przeciez to dopiero od 15 marca ma byc.

  • 15. Data: 2023-03-13 16:44:49
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    poniedziałek, 13 marca 2023 o 15:47:36 UTC+1 J.F napisał(a):
    > No ba - za taką prowizję to sam przestałem :-)

    W końcu policzyli, że trochę ich to boli ;-)

    > Tylko mnie ciekawi, czy to była chęc zarobku, czy jakies rzeczywiste
    > koszta, bo tak w zasadzie wszyscy windowali prowizję,
    > jednoczesnie oferując karty wielowalutowe.

    Chęć dodatkowego zarobku.

    ponizej 1 tys PLN miesiącznie i żadnej prowizji nie ma. Kurs zawsze wg przelicznika
    Mastercard.
    > Ale przeciez to dopiero od 15 marca ma byc.

    Opcja korzystnych przewalutowań do 1 tys. zł na miesiąc weszła w kwietniu zeszłego
    roku:
    https://www.cashless.pl/11702-millennium-nowe-konto-
    aplikacja

  • 16. Data: 2023-03-13 17:27:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Mar 2023 08:44:49 -0700 (PDT), Marcin Mokrzycki wrote:

    > W końcu policzyli, że trochę ich to boli ;-)

    > Chęć dodatkowego zarobku.

    Tak jakoś nasze wszystkie banki zaczęły podnosić prowizje.
    Owczy pęd, czy jednak rzeczywiste koszty?

    No i te karty wielowalutowe - czesto za darmo, więc dla banku koszt
    (na programy) - lepiej byłoby zostawic niskie kursy organizacji
    i zarabiac :-)

    Moze jednak jakies rzeczywiste koszty?

    Ale Revolut zarabia :-)

> [...]
    Mastercard.
    > Opcja korzystnych przewalutowań do 1 tys. zł na miesiąc weszła w kwietniu zeszłego

    Ale w cennikach banku tez było to od roku?

    J.

  • 17. Data: 2023-03-13 18:57:35
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    poniedziałek, 13 marca 2023 o 17:27:27 UTC+1 J.F napisał(a):

    > Tak jakoś nasze wszystkie banki zaczęły podnosić prowizje.
    > Owczy pęd, czy jednak rzeczywiste koszty?

    W ostatnich latach nie zauważyłem, żeby podnosiły prowizje za przewalutowania
    (pewnie dlatego, że już od dawna były rzędu 5-6%).

    > No i te karty wielowalutowe - czesto za darmo, więc dla banku koszt
    > (na programy) - lepiej byłoby zostawic niskie kursy organizacji
    > i zarabiac :-)

    Tak jak piszesz, spora część tych kart nie była niskospreadowa, tylko
    wielowalutowa, czyli oprócz konta w PLN musiałeś mieć jeszcze konto w EUR,
    USD, GBP, etc. A walutę kupić najlepiej w bankowym kantorze.

    > Moze jednak jakies rzeczywiste koszty?

    Nadal będę się upierał, że nie.

    > Ale Revolut zarabia :-)

    No, chyba w 2021 roku pierwszy raz nie poniósł straty. Ale coś nie chcą
    podać danych za 2022.

    > Ale w cennikach banku tez było to od roku?

    Nie wiem jak to było do tej pory rozwiązane - czy w normalnym cenniku, czy
    może był dodatkowy regulamin promocji. Nie jestem klientem Millennium. Ale
    tak jak pisał Mac Ka, klienci już od prawie roku mogli z tego korzystać.

  • 18. Data: 2023-03-13 20:44:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 13 marca 2023 o 16:44:51 UTC+1 Marcin Mokrzycki napisał(a):

    > Opcja korzystnych przewalutowań do 1 tys. zł na miesiąc weszła w kwietniu zeszłego
    roku:

    Aż tak "korzystne" to one chyba nie były, niby bez prowizji 2%, ale nadal rozliczane
    w EUR, a EUR na PLN wg kursu banku - 3-3,5%.
    Czy nie?

  • 19. Data: 2023-03-13 21:50:01
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    poniedziałek, 13 marca 2023 o 20:44:27 UTC+1 Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Aż tak "korzystne" to one chyba nie były, niby bez prowizji 2%, ale nadal
    rozliczane w EUR, a EUR na PLN wg kursu banku - 3-3,5%.
    > Czy nie?

    Z regulaminu wynika rozliczenie opisane przez Ciebie, choć na stronie
    napisali:
    "Dzięki swojej karcie do konta masz dostęp do wszystkich walut świata po
    kursie Visa lub Mastercard"
    https://www.bankmillennium.pl/klienci-indywidualni/k
    arty-platnicze/karty-debetowe/karta-debetowa-konto-m
    illennium-360

  • 20. Data: 2023-03-13 23:41:10
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

> [...]
    > Aż tak "korzystne" to one chyba nie były, niby bez prowizji 2%, ale nadal
    rozliczane w EUR, a EUR na PLN wg kursu banku - 3-3,5%.

    Trzeba rozdzielić karty debetowe od kredytowych. Nie wiem od kiedy został włączony
    pakiet walutowy, ale na w historii widze, że pierwszą transakcję walutową na karcie
    kredytowej mam z września, przed udostępnieniem pakietu walutowego nie korzystałem z
    tej karty zagranicą.

    MK