  • 1. Data: 2023-03-08 01:34:42
    Temat: Raiffeisen Bank powrót do Polski
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    Wyskoczyła mi reklama z kontem Raiffeisena. Nie tak dawno temu żegnałem się z nim, tu
    ponownie wraca jako Digital Bank. Z opisu wynika, ze zakres usług bedzie ograniczony.
    Zauważyłem, ze wywiązują się z obowiązku udostępnienia podstawowego rachunku
    płatniczego.
    No i tu ciekawostka, rachunek standardowy da sie założyć przez aplikacje, a co
    zrobic żeby założyć podstawowy rachunek płatniczy?

    Aby móc ubiegać się o otwarcie konta podstawowego, należy spełniać następujące
    kryteria:
    nie masz innego konta w PLN;
    masz ukończone 18 lat;
    mieszkasz w Polsce i posiadasz pozwolenie na pobyt w wróżę im sprzedaży choćby
    jednego rachunku podstawowego ?.

    MK

  • 2. Data: 2023-03-08 03:54:08
    Temat: Re: Raiffeisen Bank powrót do Polski
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 8 mar 2023 o 01:34, Mac Ka pisze:

    > pobyt w wróżę im sprzedaży choćby jednego rachunku podstawowego ?.

    Mniemam, że 'nie' wróżysz...

    Czy bank ma jakąś państwową kasę za podstawowy?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 3. Data: 2023-03-08 08:48:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 8 marca 2023 o 01:34:44 UTC+1 Mac Ka napisał(a):
> [...]
    > masz ukończone 18 lat;
    > mieszkasz w Polsce i posiadasz pozwolenie na pobyt w wróżę im sprzedaży choćby

    Myślisz, że chcą?
    N26 też "aż się wyrywa", żeby takie zakładać ;>

    Ale coś więcej wiadomo?
    Czy to będzie "polski bank" czy "transgranicznie" raifii austriacki (jak N26)?
    Oby nie ten "polski", co został z samymi frankami po polbanku...

    Jak będzie "dobry" to trzeba się śpieszyć, w N26 teraz darmowe są już tylko
    "wirtualne" debetówki, za wydanie plastiku opłata :(

  • 4. Data: 2023-03-08 10:09:07
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

> [...]
    > masz ukończone 18 lat;
    > mieszkasz w Polsce i posiadasz pozwolenie na pobyt w wróżę im sprzedaży choćby

    To są wymagania ustawowe, identyczne we wszystkich bankach.

    I wszystkim bankom zależy na tym, żeby nie mieć u siebie choćby jednego
    raczunku podstawowego. Bo jedną rzeczą jest brak opłat, gorszą - brak
    możliwości wciskania kredytów.

    PS. Przegapiłeś najciekawszy warunek otwarcia PRP:

    Co powinieneś wiedzieć:
    Aby otworzyć konto podstawowe, należy umówić się na spotkanie w naszej
    siedzibie w Wiedniu (możesz umówić się na spotkanie za pośrednictwem
    wiadomości e-mail lub czat),

  • 5. Data: 2023-03-08 10:13:16
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    środa, 8 marca 2023 o 08:48:04 UTC+1 Dawid Rutkowski napisał(a):
    > Ale coś więcej wiadomo?
    > Czy to będzie "polski bank" czy "transgranicznie" raifii austriacki (jak N26)?
    > Oby nie ten "polski", co został z samymi frankami po polbanku...

    Austriacki, ale oddzielna licencja od "dużego" Rajfiego.
    Prezes banku z Rosji.

    > Jak będzie "dobry" to trzeba się śpieszyć, w N26 teraz darmowe są już tylko
    "wirtualne" debetówki, za wydanie plastiku opłata :(

    Raiffeisen Digital Bank nie planuje (przynajmniej na początku) w ogóle
    wydawać plastikowych kart, nawet jakbyś chciał zapłacić.

  • 6. Data: 2023-03-08 11:48:24
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    środa, 8 marca 2023 o 10:09:08 UTC+1 Marcin Mokrzycki napisał(a):

> [...]
    > Aby otworzyć konto podstawowe, należy umówić się na spotkanie w naszej
    > siedzibie w Wiedniu (możesz umówić się na spotkanie za pośrednictwem

    Właśnie nie przegapiłem tylko o tym chciałem napisać, ale robiłem to na telefonie i
    część wiadomości wycięło mi przed wysłanie, czego nie zauważyłem.

    MK

  • 7. Data: 2023-03-08 11:52:27
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

> [...]
    > masz ukończone 18 lat;
    > mieszkasz w Polsce i posiadasz pozwolenie na pobyt w wróżę im sprzedaży choćby

    Niestety wycięło mi część wiadomości i post stał się bez sensu, ale ktoś już
    zauważył, że aby otworzyć rachunek ustawowy trzeba się wybrać do Wiednia, pozostałe
    rachunki juz przez aplikację :).

    Dla uzupełnienia link https://www.raiffeisendigital.com/pl/pl/index.html

    MK

  • 8. Data: 2023-03-12 10:00:21
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 8 mar 2023 o 10:09, Marcin Mokrzycki pisze:

> [...]

    > w naszej siedzibie w Wiedniu (możesz umówić się na spotkanie
    > za pośrednictwem wiadomości e-mail lub czat),

    Innymi słowy -- uruchomienie takiego rachunku w tym banku
    *jest możliwe* a bank wywiązuje się ze swej powinności...
    Nie można przecież wykluczać ludzi z publicznego życia
    tylko dlatego, że owi ludzie są zbyt biedni, by płacić
    za prowadzenie bankowego rachunku!!!

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 9. Data: 2023-03-12 23:10:26
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    środa, 8 marca 2023 o 11:52:29 UTC+1

> [...]
    zauważył, że aby otworzyć rachunek ustawowy trzeba się wybrać do Wiednia, pozostałe

    I jeszcze jedna ciekawostka, pośrednio związana z tym projektem

    Raiffeisen Bank International (RBI), spółka zależna austriackiego banku Raiffeisen,
    jest jednym z odnoszących największe sukcesy banków na rosyjskim rynku finansowym.
    Obecnie posiada w Rosji ok. 100 oddziałów i ponad 3 mln klientów.
    Działalność austriackich przedsiębiorstw państwowych, pozostających w Rosji mimo
    sankcji gospodarczych, budzi kontrowersje - jedni uznają to za ,,lekkomyślne", inni -
    za ,,rozsądne". Faktem jest, że mają one dzięki temu spore zyski - opisuje w
    niedzielę portal stacji ZDF. Nawet 50 proc. międzynarodowych transakcji płatniczych z
    Rosji jest obecnie przetwarzanych za pośrednictwem austriackiego banku.

    MK