  • 1. Data: 2023-03-10 12:14:40
    Temat: PKO -- bank emerytów?
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Idealny dla emerytów -- drogo, nieprzyjemnie, irracjonalnie...

    - próba BLIKOwania na telefon:
    - pilotażowe 11 groszy przeszło
    - właściwe 2221 zablokowało aplikację
    (nawet podglądu nie ma) i dostęp via WWW
    - próby odblokowania via WWW:
    - porażka
    - próba odblokowania dostępu via telefon:
    - idź do marmuru
    - próba odblokowania dostępu w marmurze:
    - dzwoń na mlinię
    - próba rozwiązania umowy:
    - zostaw dychę na wszelki wypadek
    (brak prośby o numeru konta na
    który ewentualnie tę dychę przeleją)

    Dostęp zablokowany został bez widocznego powodu wczoraj, gdzieś
    pomiędzy 22 godziną i 23 podczas słania pieniędzy na numer
    telefonu zarejestrowany w PKO... (czyli na matki konto w innym
    banku; na konto, z którego były wysyłane przelewy do PKO;
    ostatni przelew przywędrował z tego konta wczoraj; ewentualny
    złodziej musiałby kraść coś, co najpierw dał!)

    Matka dzwoni do banku, na początku rozmowy jest w doskonałym
    humorze... Śpiewająco przepełza weryfikacyjne pytania
    (zwykle na pytanie o panieńskie nazwisko matki -- podaje
    swoje panieńskie, ale tym razem wyjątkowo podaje poprawne!

    [może dlatego, że jest noc? może dlatego, że
    nudzi się i w tle (słuchając zapewne bardzo
    ważnych komunikatów i merytorycznych przemów)
    coś zapisuje?... miewa problemy z szybkim
    i przypomnieniem REGONu, którego na co dzień nie używa])

    i zatrzymuje się... Osoba z banku (nie wiem, czy białkomat, czy
    plastykowa inteligencja) proponuje wysłanie matce SMS, który
    matka ma zwrócić obsługantce **podczas** rozmowy, na co nie
    zezwala telefon... (nie można jednocześnie gadać i odbierać
    SMS) Można zadzwonić z innego numeru... Więc ,,wykręcam''
    matce ze swego i wstępnie podaję numer klienta, po czym
    przekazuję mój telefon matce... Niby proste -- gadać będzie
    z mego, SMS przywędruje na jej... Nic z tego!! Jakiś SMS
    z banku do matki przybywa, ale... Ów SMS jedynie informuje
    o nadciągającej ;) rozmowie telefonicznej...
    Robi się późno -- rozmowy nie ma...

    Dziś rano dzwoni do matki telefon -- matka wściekła, bo głodna, głodna,
    bo [taka zniewaga krwi wymaga, więc] matka przygotowuje się do polania
    krwi... (jak wiadomo -- trzeba na czczo) Z laboratorium matka zamierza
    powędrować do marmuru, by zaproponować rozwiązanie ;) problemu...

    W marmurze (nie jestem mocny w rachunkach) co najmniej cztery
    obsługantki i moja matka -- jako klientka oraz ja, jako kierowca...
    Przed matką była jakaś osoba podczas naszej wizyty...
    Po nasz już nikogo nie dostrzegłem z klientów do czasu
    naszego wyjścia a byliśmy dość długo... (dwie gotówkowe
    wypłaty, rozwiązanie umowy, próba odblokowania dostępu...)

    -=-

    Na ten (jakże pracowity i czujny!) personel trzeba płacić,
    więc bank skubie emerytów jak może...

    -=-

    Wcześniej bank policzył sobie 6.90 pln -- bo brakowało wlania 1kpln...
    Na prośbę o wyjaśnienie -- bank wyjaśnił, że pobrał słusznie i długim
    pismem zaproponował skierowanie sprawy do rzecznika itd... [być może
    nawet do samego cara wszechświata -- ważna sprawa wymaga ważnych ludzi!]

    Matka, jako emerytka ma w wiadomym miejscu metalowy szmal -- czyli
    raczej ;) nie zwraca uwagi na wydatki mniejsze od dychy... Ojciec
    (choć mi wisi sporo szmalu od lata) tak samo... Zapewne podobne
    podejście do złomu mają polscy emeryci w ogóle...

    -=-

    Skoro matka rozwiązuje problem -- po co jej odblokowanie dostępu?...
    Od 16 dnia miesiąca n do 15 16 dnia miesiąca n+1 trzeba wydać
    kartą co najmniej 300pln, by bank nie policzył i co najmniej
    1kpln trzeba wlać w miesiącu... Wypowiedzenie trwa 30 dni,
    ale z jakiegoś powodu teraz trwa 25... Białkomat tłumaczy, że
    25, aby ominąć jakieś święto... Za chwilę okazuje się, że kłamie...

    - w marcu wpłata jest
    - do 15 marca bezgotówkowe operacje są
    - konto zamknie się około 4 kwietnia; najbliższe naliczenie
    prowizji nastąpić by mogło dopiero w maju, czyli niemal
    miesiąc po zniknięciu konta, ale białkomat twierdzi, że
    nawszelkowypadkowa dycha jest rozsądnym posunięciem
    i jednocześnie nie pyta o numer, na który bank mógłby
    przelać tę dychę, gdyby okazała się zbędna...

    Pytam białkomat -- kiedy wypadnie ów dzień 25 od dzisiaj, na co
    słyszę coś na kształt -- >>nie wiem, trzeba sprawdzić<... i sprawdza...

    Nieco wcześniej mówi o 25 dniach celem ominięcia święta...
    Teraz nie wie, czy to maj, czy jeszcze kwiecień...

    -=-

    Najwyraźniej emeryci uważają szmal mniejszy od dychy (czyli
    metalowy) za nieważny, za śmieciowy -- więc bank emerytów
    chętnie ów szmal przygarnia...

    -=-

    Jestem niewyspany... Zawiozłem matkę do laboratorium i marmuru,
    więc wcześnie wstałem a nie byłem przygotowany na tę sytuację...
    Gdyby nie cyrk z PKO -- i wcześniej bym odszedł ;) na nocny ;)
    spoczynek i spałbym dziś do południa, lub dłużej -- wróżąc na
    podstawie pogody... W Białymstoku pada śnieg i jest pochmurno,
    na drogach jest ślisko (co najmniej do 10 rano żadne pługi nie
    jeździły jezdniami -- tylko chodniki były odśnieżane blokowym
    sprzętem) i tak sobie bezpiecznie...

    Tedy me pisanie idzie mi nieskładnie...

    -=-

    Matka ma osobiste w: AB, CA, MB, PKO...
    Czas najwyższy na Paribas?... Czy już za późno na wiśnie?...

    -=-

    Kolejnym kłamstwem jest niemożliwość marmurowego odblokowania dostępu:
    - ojciec kiedyś tak odblokował (mówił, że ciężko było, ale...)
    - podczas pobytu w marmurze matka mogła zadzwonić na mlinię

    Jak było z ojcem? Odblokowanie trwało chyba godzinę...
    Dlaczego uparł się na marmur? -- bo telefonicznie było to niemożliwe!!!
    Via telefon ojciec gadał długo i namiętnie -- bezskutecznie!!!

    Matka też na wszelkie sposoby usiłowała odblokować telefonicznie,
    powołując się na wiek, stan zdrowia itd... Nic z tego!!! Ostatecznie
    mogła zamówić kuriera do mieszkania... ;)

    Na to wszystko są pieniądze -- emerytów oskubywanych przez PKO!!!

    Kurier u matki ww mieszkaniu mógłby odblokować -- marmurowy
    białkomat nie mógł...

    -=-

    Przy okazji odezwa do dzieciatych!!!

    Jeśli wam Kaczucha mówi, że nie ma szmalu na waloryzację (dziś
    już śmiesznego) sztandaru, zapytajcie o koszt wnioskowania...

    - emerytury docierają bez wniosków
    - 500+ raz za razem wymaga jakiegoś wnioskowania...

    Emerytury w RP są zmienne:
    - co jakiś czas inflacyjnie waloryzowane
    - co jakiś czas dopełzają dodatki pielęgnacyjne czy
    inne (choćby z uwagi na przekroczenie 100 roku życia)
    - każdy ma indywidualnie naliczoną emeryturę

    Sztandarem 500+ jest jednakowo owinięte każde dziecię...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 2. Data: 2023-03-10 13:28:00
    Temat: Re: PKO -- bank emerytów?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tuf3fb$tss$1$Eneuel@news.chmurka.net>
    user Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak:

    > - próba odblokowania dostępu via telefon:
    > - idź do marmuru

    To uczucie gdy zgubisz telefon w Londynie bezcenne ...

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 3. Data: 2023-03-10 14:02:09
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 10 mar 2023 o 13:28, PiteR pisze:

    > To uczucie gdy zgubisz telefon w Londynie bezcenne ...

    Idziesz do opa i bierzesz nowy plastyk?...
    Może opisz wrażenia...
    Ponoć w Polsce w każdym banku można złożyć dyspozycję
    zablokowania bankowych operacji każdego banku -- może
    to jednak mit...

    -=-

    Matka ma teraz RORy w: Alior Banku, Citi Banku, Crédit Agricole, mBank,
    Millennium Banku, PKO (także Inteligo) i być może jeszcze gdzieś...

    -=-

    Matka najpierw zdecydowała się na (; rozwiązanie problemu ;) a dopiero
    po chwili zauważyła, że emerytura już wpływa do CA... Innymi słowy
    nawet emerytura wpływająca na matki konto w PKO nie powstrzymałaby...

    Bezskutecznie czekając na telefon z banku głośno pomyślała, że
    trzeba zmienić dyspozycję w ZUSie dotyczącą przelewania emerytury...
    Innym słowy -- podjęła decyzję, zanim załapała, że emerytura nie
    łączy jej z PKO...

    Alior dał kilka stóweczek -- może 6?...
    Citi dawał wielokrotnie i trudno to zliczyć... Raczej więcej niż 1kpln...
    CA też dawał (teraz daje 25 pln miesięcznie, ale wkrótce może nie
    będzie już dawał) wielokrotnie, choć raz matce podpadł...
    Millennium dał kilkakrotnie po kilka stówek, także na firmowe...

    PKO matce nie tylko niczego nie dał, ale wielokrotnie zabrał...
    (łącznie właśnie kilka stówek)

    -=-

    Matka, w panieńskim jej czasie, pracowała jako bankowy białkomat...

    -=-

    PKO raz dziś zadzwonił do matki, gdy matka wybierała się do rozlania
    krwi ;) i raz, gdy matka stała w kolejce do krwiolania... Później już
    bank do matki nie zadzwonił aż do tej pory... Jestem teraz u matki
    (akurat piorę u niej swe szmaty) więc wiem -- raczej by mnie
    poinformowała, gdyby zadzwonił...

    -=-

    Warto od emeryta wziąć dychę na wszelki wypadek -- a nuż umrze,
    zanim załapie, że coś tam zostawił... Nadto dycha to tak mało,
    że nie upomni się, a nawet nie zainteresuje...

    To taki szacunek do starszych ludzi!!!!

    -=-

    Ojciec co jakiś czas dzwoni na mlinię PKO -- doprowadzając do szału :)
    białkomaty... (wiem, bo czasami tu jestem i słyszą, gdyż ojciec głośno
    mówi, bo słabo słyszy) Tacy klienci (rozsierdzający) zostaną takim bankom?!

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 4. Data: 2023-03-10 14:05:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Mar 2023 12:28:00 GMT, PiteR wrote:
    > in <news:tuf3fb$tss$1$Eneuel@news.chmurka.net>
    >
    > To uczucie gdy zgubisz telefon w Londynie bezcenne ...

    A tam w Londynie ... w Warszawie nie mozna zgubić?
    W Pcimiu, w Mielnie, w Jastarni, w piątek po południu ...

    Innym bankom tez sie zdarzało zapraszanie do oddziału.
    Wyjątkiem jest chyba mbank - on od początku trzymal klientów z dala od
    marmurów BRE, i jakos tak im zostało - wszystko da sie przez telefon
    załatwić.
    W PKOBP chyba Inteligo jest podobnie izolowane.

    Poza tym zgubisz telefon, to zgubisz i SMS i apkę.
    Wsród zalet apki widzę też tą, ze można mieć na dwóch telefonach
    zainstalowaną ...

    J.

  • 5. Data: 2023-03-10 15:36:13
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 10 mar 2023 o 14:05, J.F pisze:

    > Innym bankom tez sie zdarzało zapraszanie do oddziału.

    Z oddziału do mlini też?
    Chyba Citi kiedyś mnie odesłał -- podając mi wiszącą
    na ścianie słuchawkę... [jak mógł poddać wiszącą?...]

    Eurobank kiedyś odwiesił mi dostęp bez ceregieli.
    Gdy zapytałem o powód braku tychże, usłyszałem iż
    okoliczności nie wskazują na włam a jeśli nie znam
    hasła, raczej kolejne trzy próby (po których już
    tak łatwo nie odblokują) nie pomogą...

    BTW -- wiadomy BLIK na telefon nie zablokował
    w efekcie podania złego pinu itp...

    PKO zablokował, by zaopiekować ;) się przynajmniej
    na noc cudzym szmalem... Zbliżała się północ...

    -=-

    Do tej pory PKO nie zadzwonił do matki...
    Telefon matki raczej nie jest rozładowany...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 6. Data: 2023-03-11 01:27:02
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tuf9or$22k$1$Eneuel@news.chmurka.net>

    > Idziesz do opa i bierzesz nowy plastyk?...
    > Może opisz wrażenia...

    gdzie idziesz? chyba na lotnisko idziesz?
    skąd weźmiesz duplikat sim play czy plusa?

    czy zmiana nr telefonu nie jest czasem
    tylko osobiście w oddziale w Polsce?

    --
    Piotrek

    odwieczna walka dobra ze magazynierem

  • 7. Data: 2023-03-11 11:11:50
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 11 mar 2023 o 01:27, PiteR pisze:

    > gdzie idziesz? chyba na lotnisko idziesz?

    *Może* warto zawczasu pomyśleć? -- nabyć angielską simkę
    i zawiązać [na supeł] umowę z angielskim bankiem?...
    Jeno ;) pytam...

    > skąd weźmiesz duplikat sim play czy plusa?

    Skąd miałem wiedzieć, że w Anglii masz sim play czy plusa?

    > czy zmiana nr telefonu nie jest czasem tylko osobiście w oddziale w Polsce?

    Nie praktykowałem... Skoro można bezmarmurowo zawiązać umowę
    z bankiem, zapewne można podobnie zmienić nr telefonu. Chyba
    nie każdy bank dysponuje marmurowymi oddziałami...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 8. Data: 2023-03-11 14:01:43
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tuhk5m$d7b$1$Eneuel@news.chmurka.net>
    user Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak:

    > *Może* warto zawczasu pomyśleć? -- nabyć angielską simkę

    Przeciez mam trzy angielskie sim i trzy ang nr telefonu.
    Mam trzy smartfony dual to daje 6 miejsc na sim.

    > i zawiązać [na supeł] umowę z angielskim bankiem?...

    też mam

    > Jeno ;) pytam...

    > Skąd miałem wiedzieć, że w Anglii masz sim play czy plusa?

    a dlaczego miałbym się pozbyć polskich numerów telefonów?

    > Nie praktykowałem... Skoro można bezmarmurowo zawiązać umowę
    > z bankiem, zapewne można podobnie zmienić nr telefonu. Chyba
    > nie każdy bank dysponuje marmurowymi oddziałami...

    Ang bank pyta przy logowaniu na który numer wysłać kod SMS.
    Jest mniejsza szansa, że zgubię dwa czy trzy telefony na raz.

    a polski nawet nie raczy uwględnić numeru zapasowego.

    Gubię telefon i przez infolinię musze udowadniać że ja to ja.
    na szczęście dobrze, że już nie każą przyjść do oddziału.

  • 9. Data: 2023-03-12 09:31:23
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 11 mar 2023 o 14:01, PiteR pisze:

    > Przeciez mam trzy angielskie sim i trzy ang nr telefonu.
    > Mam trzy smartfony dual to daje 6 miejsc na sim.

    > też mam

    Więc nie pojmuję problemu -- konto w Anglii, SIMka też, Ty także...

    > a dlaczego miałbym się pozbyć polskich numerów telefonów?

    Nie myślę o pozbyciu się SIMki w ogóle, lecz o zerwaniu
    kooperacji -- SIM-bank...

    > Ang bank pyta przy logowaniu na który numer wysłać kod SMS.

    Znalazca telefonu także ma ten wybór...

    > Jest mniejsza szansa, że zgubię dwa czy trzy telefony na raz.

    Tym bardziej nie rozumiem problemu zgubienia telefonu...

    > a polski nawet nie raczy uwględnić numeru zapasowego.

    > Gubię telefon i przez infolinię musze udowadniać że ja to ja.
    > na szczęście dobrze, że już nie każą przyjść do oddziału.

    Gdzie nie każą? W jakim kraju i w jakim banku?...

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 10. Data: 2023-03-14 08:01:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Działa na obu?

    -----