  • 1. Data: 2008-12-14 16:55:57
    Temat: Marek Belka skrętna a zawieszenie wielowahaczowe -- oczami bezrobotnego
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Marek Belka skrętna a zawieszenie wielowahaczowe -- oczami bezrobotnego

    O tym, że belka skrętna jest lepszym rozwiązaniem niż zawieszenie
    wielowahaczowe tłumaczyć nie warto. :) A jak się sprawa ma
    z drobiazgami ;) oszczędzanymi na sławnej belce Marka?

    W chwili obecnej mam oszczędności około 10 tysięcy złotych. Zakładając,
    iż ulokuję je w Eurobanku lub w Polbanku, otrzymam z nich rocznie około
    (ponad) 700 złotych. Po potrąceniu (przez samochód z belką skrętną?) ;)
    podatku Belki zostanie mi około 567 złotych, a Fiskus otrzyma ode mnie,
    poprzez bank około 133 złotych...

    Ile czasu poświęcę, aby te oszczędności rozlać na kilkadziesiąt kont?
    Zapewne nie więcej niż 3 godziny w ciągu roku, ale podejrzewam,
    że sprawny człowiek potrafi zrobić to w czasie krótszym niż jedna
    godzina... Gdzie i kto zarabia w Polsce tak wiele, i to netto? :)

    Przecież nie muszę tych pieniędzy podlewać, doglądać, odchwaszczać,
    pielęgnować, doświetlać, pieścić -- nie muszę im śpiewać kołysanek
    na noc, opowiadać baśni itp...

    Rozkład w Mille na 8.5% jest jeszcze ciekawszy, bo z 10 tałzenów
    mam rocznie ponad 160 złotych beleczek...

    Ktoś powie ,,to senne marzenie'' <-- to z piosenki. ;)

    Ktoś powie, że tak wysokie oprocentowanie nie trwa wiecznie?
    Nie trwa, ale nawet przy 5% (a tyle lub więcej w Polbanku trwa
    już ponad rok) daje całkiem dużo. Podejrzewam, że bezrobotny
    zgodzi się nawet na płacę rzędu 1 złotówki za godzinę za tego
    rodzaju pracę. Można to nawet potraktować jak rozrywkę. :)
    (ja zazwyczaj czas poświęcany na dzielenie wykorzystuję na
    kontemplację) Pomijam już fakt, że podzielenie oszczędności
    na wiele kont daje możliwość wielokrotnego przelewania ich
    lub zrywania lokat bez tracenia znaczących odsetek.

    A chyba każdy pomija fakt, iż takie rozkładanie na wiele banków
    tłumi durnowate podejście niektórych bankierów. Na przykład BZWBK,
    widząc moje zaangażowanie w ich usługi, potraktował mnie nieuczciwie
    przy okazji karty kredytowej. BTW BZWBK -- na razie jestem na etapie
    zabierania stamtąd oszczędności moich i nie tylko moich oraz rezygnowania
    z usług tego banku w ogóle. Następnie zamierzam złożyć oficjalną reklamację
    i (w razie takiej potrzeby) skargę do jednostki nadzorującej pracę owego banku
    i (w znowu razie potrzeby (a jestem pewny tego, że potrzeba taka nie zaistnieje)
    spotkam się z BZ WBK w sądzie. :) Na razie BZWBK szuka punktu regulaminu, który
    nakazuje mi zwrot plastyku. :) Jak na razie -- szuka bezskutecznie. :)

    Ja tymczasem odniosłem (ciekawe dokąd) lokalne zwycięstwo, pokazując swojej
    Matce (a ona właśnie jest ,,posiadaczką'' karty głównej -- karty, do której
    ja mam kartę dodatkową, o którą kruszę kopię z BZWBK) płacenie kartą (oczywiście
    nie BZWBK -- akurat mBankowa poszła w ruch) przez internet. Innymi słowy -- moja
    Matka została przekonana do tego, że rozcięcie (karty wzdłuż czy w poprzek paska
    lub chipa) nie unicestwia drzemiących w tej karcie możliwości płatniczych i bez
    względu na to, czy karta będzie cięta, czy nie -- trzeba ją unicestwić inaczej,
    czyli zastrzec. Innymi słowy -- niezwrócenie karty nie powoduje obciążenia banku
    jakimkolwiek dodatkowymi kosztami unicestwiającymi, którymi bank dzieli się ze
    mną, jak na bliźniego przystało...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2008-12-14 19:06:37
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    Czasami lokata z belką bywa ciekawsza niż lokata bez belki (killer-bzwbk
    chocby), więc nie wiem czy jest sens sobie zawracać tym głowę.

    Czy istnieją jakieś racjonalne powody, dla których nie chcesz oddać
    plastiku, który nie należy do Ciebie?

  • 3. Data: 2008-12-14 19:28:59
    Od: Schliesky <t...@m...pl>

    Tak się zastanawiam, czytając Twoje posty - nie szkoda czasu na takie
    hece, żeby ominąć te parę złotych Belki? Jakby można to było zrobić
    łatwo, sprawnie od razu z dużą kwotą to jestem za, ale podniecanie się,
    że nie zapłaciło się belki od np. 600zł(oszczędności) jest lekko zabawne
    :-P

    Rozpirzanie takich drobnych po x bankach, otwieranie co raz to nowych
    rachunków, naprawdę warto? Zwłaszcza, że jak słusznie zauważył kolega
    powyżej, czasami z Belką wychodzi nawet lepiej, a nie trzeba się aż tak
    angażować czasowo.

    W sumie hobby jak każde inne :-)

    Pozdrawiam, Schliesky

  • 4. Data: 2008-12-14 19:39:53
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    > W sumie hobby jak każde inne :-)

    A jakie kosztowne! Od 2700zł na killerze wychodzi mi netto 8,65% z belką, a
    wiadomo, że (chyba) teraz bezbelkowo najwięcej daje Millenium 8,5%. Całe
    0,15% wyjdzie do hobby :-) Do tego trzeba biegać do oddziału z gotówką,
    wygłupiać się przed pracownikami banku i nawet za monitor nie da się
    schować...

    Z tych 10.000 to kolega wybuli aż 15zł gotowizną w rok i jeszcze buty zedrze
    od tuptania do Millenium :-)

  • 5. Data: 2008-12-14 19:42:21
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Schliesky" <t...@m...pl> wrote in message
> [...]
    > rachunków, naprawdę warto? Zwłaszcza, że jak słusznie zauważył kolega
    > powyżej, czasami z Belką wychodzi nawet lepiej, a nie trzeba się aż tak

    Nie krytykuj pasji i sensu życia Eneuela... Przecież to dla niego chyba
    jedyna radość, że może być sprytniejszy od Systemu. Systemu, który nawiasem
    mówiąc, nieraz mu mocno dokopał. Teraz Eneuel mści się na tym Systemie
    niejako pokazując mu, kto tu jest panem. Stąd te jego posty.

    Może za jakiś czas Eneuel znajdzie tę swoją drugą połówkę, o której braku
    tak się kiedyś wyżalał, i wtedy te 160 - 133 = 27 PLN oszczędności w skali
    roku nie będzie już dla niego tak istotne. Może i stanie się zupełnie bez
    znaczenia, tak jak powinno. Trzymajmy kciuki.

    Niedziela wieczór - wypijmy za Leszka Ciszewskiego?

    k.

  • 6. Data: 2008-12-14 20:16:18
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 14 Gru, 20:42, "kashmiri" <n...@n...com> wrote:
> [...]

    > znaczenia, tak jak powinno. Trzymajmy kciuki.
    >
    > Niedziela wieczór - wypijmy za Leszka Ciszewskiego?

    Dobre ! Wypiję za Leszka, juz idę do barku, odrobina likieru nikomu
    nie zaszkodziła..!

  • 7. Data: 2008-12-14 21:20:42
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "kashmiri" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Niedziela wieczór - wypijmy za Leszka Ciszewskiego?

    A pewnie, ja tam walnę moje ulubione "8" Bacardi na lodzie! :-)

    marekz

  • 8. Data: 2008-12-14 23:31:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Szymon" gi3ld9$1m3$...@n...dialog.net.pl

    > Czy istnieją jakieś racjonalne powody, dla których nie chcesz oddać plastiku, który
    nie należy do Ciebie?

    Nie mam obowiązku oddawania.

    Co wówczas, jeśli zgubie ów plastyk? Umowa będzie trwała do końca mego
    życia, do końca życia mojej Matki (która jest ,,posiadaczką'' karty
    głównej) czy może do końca świata? Stawiam na to ostatnie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 9. Data: 2008-12-14 23:35:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Schliesky" gi3mps$75c$...@i...gazeta.pl

> [...]
    naprawdę warto? Zwłaszcza, że jak słusznie
    > zauważył kolega powyżej, czasami z Belką wychodzi nawet lepiej, a nie trzeba się aż

    Chyba już wyjaśniłem, że takiej płacy nie ma w Polsce pod dostatkiem. :)
    To jak z parkowaniem w Białymstoku (małym mieście z ambicjami metropolii)
    poza strefą szatana. Krótki (w 1 minutę człowiek idzie 100 metrów) spacer
    i zaoszczędzenie kilkudziesięciu groszy za pół godziny parkowania. (60 gr
    za 30 minut)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 10. Data: 2008-12-14 23:47:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kashmiri" gi3mti$6rp$...@n...interia.pl

    > Nie krytykuj pasji i sensu życia Eneuela... Przecież to dla niego chyba jedyna
    radość, że może być sprytniejszy od Systemu.
    > Systemu, który nawiasem mówiąc, nieraz mu mocno dokopał.

    Mniemam, że chodzi Ci o Windows. :)

    Jeśli chodzi o odsetki i belki -- zyskałem kilkadziesiąt razy więcej niż straciłem.

> [...]

    > oszczędności w skali roku nie będzie już dla niego tak istotne. Może i stanie się
    zupełnie bez znaczenia, tak jak powinno.

    Nie wiem, skąd Ci wychodzi te 27 złotych.

    -=-

    Chodzić muszę, bo od siedzenia rozsypują się moje kolana.
    (od nadmiaru chodzenia i od nadmiaru wilgoci -- tym bardziej)
    Testuję ;) banki, ćwiczę [swoją] pamięć, spaceruję [nie bez celu]...

    Połówka? Gdy wydawałem łan tałzen złoty dziennie (w 2000 roku)
    też oszczędzałem każdą złotówkę. :) Fakt, że rozkładam oszczędności
    pomiędzy konta nijak się ma do tego, że potrafię wyjechać samochodem
    na stukilometrową przejażdżkę, której jedynym celem jest przyjemność
    z jeżdżenia samochodem. :)

    -=-

    Ponadto (o czym pisałem) zawsze warto mieć pod ręką kilka banków,
    niż jeden z ofertą super...

    --