  • 1. Data: 2008-12-14 09:55:17
    Temat: Płatności kartami - AUSTRIA
    Od: "daro" <t...@o...pl>

    Witam, wczoraj wracałem z Austrii i zauważyłem niepokojącą sytuację. Ja
    mając 2 karty debetowe - maestro z PekaoSA i visa z mBanku - nie byłem w
    stanie wypłacić pieniędzy z bankomatu w oddziale Raiffeisen - obie karty
    bankomat wypluł z komunikatem "transaction canceled". Olałem to, miałem kasę
    w gotówce. Podczas podróży powrotnej tankowanie na stacji - karta debetowa
    citi bank odrzucona. Następnie obiad w restauracji po drodze - płatność
    kartą kredytową ING - kasjerka mówi że nawet nie czyta karty. O co tu
    chodzi? Żadna karta nie miała chipa - może to jest powód?

  • 2. Data: 2008-12-14 10:59:10
    Temat: Re: Płatności kartami - AUSTRIA
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 14 Gru, 10:55, "daro" <t...@o...pl> wrote:
> [...]
    > kartą kredytową ING - kasjerka mówi że nawet nie czyta karty. O co tu
    > chodzi? Żadna karta nie miała chipa - może to jest powód?

    Polnische Wirtschaft ..;-)

  • 3. Data: 2008-12-14 11:26:38
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "daro" <t...@o...pl> wrote in message news:gi2l6l$krn$1@news.onet.pl...
> [...]
    > płatność kartą kredytową ING - kasjerka mówi że nawet nie czyta karty. O
    > co tu chodzi? Żadna karta nie miała chipa - może to jest powód?

    Może zadziałał system bezpieczeństwa banku i zablokowali transakcje? Mi
    kiedyś tak z Citka zadzwonili, jak robiłem pierwszy zakup w UK (więcej ich
    ten telefon kosztował, niż wynosiła wartość mojego zakupu, ale to
    nieważne) - z tym że przed wyjazdem podałem im namiary na mnie.

    Niektóre banki blokują podejrzane (ich zdaniem) transakcje zagraniczne,
    jeśli klient nie uprzedzi, że wyjeżdża. Dlatego zawsze staram się uprzedzić
    banki o wyjeździe.

    k.

  • 4. Data: 2008-12-14 11:32:32
    Od: "daro" <t...@o...pl>

    > Niektóre banki blokują podejrzane (ich zdaniem) transakcje zagraniczne,
    > jeśli klient nie uprzedzi, że wyjeżdża. Dlatego zawsze staram się
    > uprzedzić banki o wyjeździe.

    Czy Ty piszesz poważnie? Jeżeli tak to jakaś kpina, UE w pełni hehe

  • 5. Data: 2008-12-14 11:56:13
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "kashmiri" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Niektóre banki blokują podejrzane (ich zdaniem) transakcje zagraniczne,
    > jeśli klient nie uprzedzi, że wyjeżdża. Dlatego zawsze staram się
    > uprzedzić banki o wyjeździe.

    W życiu się z tym nie spotkałem. Akurat karrtą Citi nigdy za granicą nie
    płaciłem, ale innymi kartami notorycznie.

    marekz

  • 6. Data: 2008-12-14 12:04:22
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "daro" <t...@o...pl> wrote in message news:gi2qt1$agp$1@news.onet.pl...

    > Czy Ty piszesz poważnie? Jeżeli tak to jakaś kpina, UE w pełni hehe

    A co to ma do rzeczy? Jeżeli nagle dochodzi do transakcji w zupełnie innym
    miejscu, niż wynika z wzorca zachowań klienta, to zachodzi podejrzenie
    skopiowania karty i bank odmawia autoryzacji do momentu skontaktowania się z
    klientem. UE, Schengen, EOG itd. nie ma nic do rzeczy.

    Tak działa w niektórych bankach, nie wiem czy mBank i Pekao też.

  • 7. Data: 2008-12-14 12:09:08
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 14 Dec 2008 10:55:17 +0100, daro napisał(a):

> [...]
    > kartą kredytową ING - kasjerka mówi że nawet nie czyta karty. O co tu
    > chodzi? Żadna karta nie miała chipa - może to jest powód?

    Kilkakrotnie w Austrii płaciłem kartą MasterCard BZ-WBK i nigdy żadnego
    problemu. A raz to była nawet kwota ok. 700 EUR za karnety narciarskie
    dla całej rodziny

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 8. Data: 2008-12-14 12:10:43
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "MarekZ" <m...@i...pl> wrote in message
    > Użytkownik "kashmiri" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > W życiu się z tym nie spotkałem. Akurat karrtą Citi nigdy za granicą nie
    > płaciłem, ale innymi kartami notorycznie.

    Ja trzy-czterokrotnie i to w różnych krajach, wprawdzie zawsze Citi.

    Brytyjskie banki też o tym piszą i proszą o info przed wyjazdem.

    k.

  • 9. Data: 2008-12-14 13:01:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sun, 14 Dec 2008 12:32:32 +0100, "daro" <t...@o...pl> wrote:

    >Czy Ty piszesz poważnie? Jeżeli tak to jakaś kpina, UE w pełni hehe

    Jeśli nagle robisz transakcje, która nie pasuje do Twojego profilu, to
    bank ja sprawdza - tak czyni większość banków, nie ma znaczenia kraj.
    Jesli na przykład nie kupowałbym niczego w sklepach RTV i nagle
    poszłaby transakcja na kilak tysiecy złotych, to bank do mnie na 95%
    zadzwoni.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 10. Data: 2008-12-14 15:06:10
    Od: "daro" <t...@o...pl>

> [...]
    > Jesli na przykład nie kupowałbym niczego w sklepach RTV i nagle
    > poszłaby transakcja na kilak tysiecy złotych, to bank do mnie na 95%

    ok, jak kupowałem za wieksza kwotę KK mBanku to zadzwonili. Natomiast nie o
    tym jest temat - nie udało sie zrealizowac płatności czy wypłaty z bankomatu
    czterema róznymi kartami z czterech róznych banków. I tu mam problem - po co
    mi te karty? Teraz już wiem że nie mam po co ich zabierać, tylko gotówka.
    Dobrze że ją miałem bo nie wiem co byłoby gdybym nie miał.