  • 31. Data: 2021-06-02 14:28:36
    Temat: Re: Mail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji internetowych kartą
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 1 Jun 2021 02:21:21 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:

    >Pozostaje więc kupowanie na komputerze - z jednej strony łatwiejsze, bo certyfikaty
    i adres itp. już paranoidalnie opanowane - ale z drugiej trzeba przepisać link z
    SMSa, co na telefonie nie jest potrzebne - i bardzo jestem ciekawy, jak długie będą
    te linki ;>
    Można użyć https://messages.google.com/ i linka nie przepisywać ;) Ale
    paranoja może zablokować korzystanie z tego adresu ;)

    >Choć w sumie na komputerze też chyba można mieć google pay - ale tego jeszcze nie
    testowałem - próbował ktoś czy jednak mi się tylko zdaje (jakoś w żadnym sklepie "na
    komputerze" opcji google pay nie widziałem).
    Chyba w player.pl tak kupiłem przez GP na kompie ale przez to założyli
    mi konto dostępowe do playera zgodne z adresem podanym w GP podczas
    gdy transakcję robiłem na koncie o innym adresie. I teraz mam w player
    konto o innym adresie niż bym chciał.

    Na https://doladowania.play.pl/ też widzę GP na kompie.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 32. Data: 2021-06-02 14:32:21
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 1 Jun 2021 03:03:41 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:

    >Główną metodą uwierzytelniania będzie tzw. Autoryzacja Mobilna przy wykorzystaniu
    aplikacji mobilnej
    [...]
    >napisali, że bez zgody metody autoryzacji nie zmienią - ale kto ich tam wie, skoro
    potrafią bez zgody wymienić KK z visa na MC...

    Wszystkim wprowadzą "Główną" a potem bez zgody nie zmienią ;)

    WAM

  • 33. Data: 2021-06-02 14:35:17
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 1 Jun 2021 17:33:07 +0200, Piotr Gałka

    >SMS Citka z wczoraj:
    >".... Operacja: Autoryzacja aktywności w bankowości internetowej Kod:
    >xxxxxx Pamiętaj aby NIKOMU nie udostępniać kodu!"
    >Dlatego wyiksowałem :)
    >
    >Czy oni tam są myślący, czy nie?
    >Jak ja czytając ten SMS mam być pewien, że chodzi o tę operację którą ja
    >robię, a nie tę inną, którą ktoś, być może, właśnie robi za mnie?

    Niestety to samo w ING Business, też nie wiem komu płacę :( Zgłaszałem
    to już wiele miesięcy temu do opiekuna w banku ale olali sprawę.

    ING Bank Slaski. Placisz w internecie karta 1234 xxxx xxxx 1234 kwote
    xxxx PLN. Kod do autoryzacji: 21523973 ** 2021-05-28 ** 13:22:12.

    (Nie pisali aby nie podawać nikomu kodu, to tylko nr karty zmieniłem -
    format oryginalny - 8 środkowych cyfr zamienionych na iksy).

    WAM

  • 34. Data: 2021-06-02 14:46:48
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 2 Jun 2021 01:17:12 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:

    >Nie tyle szybkie płatności co właśnie mTransfer.
    >Dla pewności musiałbym do TOiP zajrzeć - ale przez wiele, wiele lat było to właśnie
    2%.
    https://www.mbank.pl/pomoc/oplaty/interaktywna/fir/r
    achunki/konta-podstawowe/mbiznes-konto-standard/
    2% bez zmian.

    Ten sam mbank bierze 0,95% w paynow https://www.paynow.pl/

    p24 1,9% oficjalnie
    https://www.przelewy24.pl/oferta/tabela-prowizji-i-o
    plat

    Przy czym % w p24 jest na pewno do negocjacji. W imoje też - nawet
    przy niedużym woluminie i kwocie transakcji można mieć taniej niż
    paynow.

    WAM

  • 35. Data: 2021-06-02 16:34:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Wygodę w płaceniu kartą przez net - przy zachowaniu bezpieczeństwa -
    > no chyba że ktoś właśnie ma google'ofobię i uważa, że podawanie danych
    > karty google'owi jest niebezpieczne.

    Dla mnie zwykłe płacenie kartą jest wystarczająco bezpieczne.

    > A że ta wygoda i bezpieczeństwo są naprawdę duże to pokazuje przykład
    > paypala - z którego sprzedaży (i sukcesu) Musk miał kasę na założenie
    > spacex i tesli.

    Takie rzeczy nie mają związku, zwłaszcza z bezpieczeństwem.

    > Nigdy nie sprawdzam.

    O widzisz. To teraz jak dostaniesz linka z propozycją podania danych,
    które umożliwiają dostęp do konta w banku, to co zrobisz?

    > Bez przesady, że aż bezgranicznie - do sumy 50 euro.

    Co ma do tego 50 euro? Nie miałem na myśli zgubienia telefonu.

    > To PSD2 powoli zaczyna być takim wk*jącym wytrychem jak RODO - debile
    > i kłamcy próbują tym wszystko uzasadnić.

    Owszem. Podobnie "unia kazała" itp.

    > Cóż, nie ma przymusu korzystania z citka i citek też nie ma obowiązku
    > świadczenia usług detalicznych - ale w sumie należałoby ich nieco
    > pogromić, bo jeśli świadczą, to mają świadczyć zgodnie z prawem UE i
    > polskim, a nie robić sobie z klientów jaja.

    Aczkolwiek biorąc pod uwagę mnogość banków... pamiętam że kiedyś ludzie
    pytali dlaczego ktoś "wciąż" korzysta z mBanku. Citi to chyba nieco inna
    bajka?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 36. Data: 2021-06-18 16:01:12
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    poniedziałek, 31 maja 2021 o 13:49:04 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

    > Że jak? Czyli musze przekopiować ten link do komputera, jeśli nie chcę
    > na telefonie otwierać?
    > Pogrzało ich.

    Wczoraj przeszedlem przez ten proces przy platnosci skycash za parking na
    astronomiczna kwote 0,50 PLN :D.

    Karty Citi w Internecie to ja juz raczej nie bede uzywał, chyba ze za pośrednictwem
    Curve lub Apple Pay (dziala bez dodatkowej autoryzacji).

    MK

  • 37. Data: 2021-06-18 16:44:09
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 18 czerwca 2021 o 16:01:15 UTC+2 Mac Ka napisał(a):

> [...]
    >
    > Karty Citi w Internecie to ja juz raczej nie bede uzywał, chyba ze za pośrednictwem
    Curve lub Apple Pay (dziala bez dodatkowej autoryzacji).

    A z curve jest bez kłopotów, żadnych prowizji za "transakcje specjalne" czy innych
    szykan?
    Oczywiście pytanie o kredytówkę citi (bo może używasz tylko debetówki).
    apple/google pay rzeczywiście staje się jedynym sensownym sposobem używania kart citi
    w necie. Ciekawe, czy taki mają cel?
    Za to zrobili nowy konkurs w "zbieranie diamentów" ;P

  • 38. Data: 2021-06-18 16:51:10
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    piątek, 18 czerwca 2021 o 16:44:10 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):

> [...]
    citi w necie. Ciekawe, czy taki mają cel?
    > Za to zrobili nowy konkurs w "zbieranie diamentów" ;P

    Korzystam z Curve z kredytowka, do tej pory zadnych problemow nie mialem, ale tez nie
    korzystalem z wyplat z bankomatow.
    Google Pay wymaga procesu weryfikacji w SMSowym linkiem + kod jednorazowy, dzis przez
    to przeszedlem.
    Apple Pay nie wymaga dodatkowej weryfikacji, tez dzis sprawdzone.

    MK

  • 39. Data: 2021-06-18 18:02:11
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 18 czerwca 2021 o 16:51:11 UTC+2 Mac Ka napisał(a):

    > Korzystam z Curve z kredytowka, do tej pory zadnych problemow nie mialem, ale tez
    nie korzystalem z wyplat z bankomatow.

    Fajnie, dzięki za info, do tej pory się bałem w ogóle citka do curve dodawać.
    Oczywiście z bankomatami kartą curve trzeba uważać i jednak tylko z debetówek -
    kiedyś dawno, jak jeszcze curve nie rozróżniało, to wypłaciłem sobie z bankomatu via
    curve kasę z kredytówki ing - ale to se ne vrati :(

    > Google Pay wymaga procesu weryfikacji w SMSowym linkiem + kod jednorazowy, dzis
    przez to przeszedlem.

    O, to żeś mi oczy w pięc złoty zrobił 8O
    W sumie to z google pay ZTCP to mam tyle doświadczenia, co zamawianie z pyszne.pl
    kredytówką santandera - i zawsze było spoko, żadnego 3d-secure, jedynie odblokowanie
    telefonu (a ściśle rzecz biorąc - tabletu).
    To gdzie się ta strona do wpisania linku z smsa pojawia?
    Hmm, może pytanie pomocnicze - google pay z jakiejś apki czy ze strony w
    przeglądarce?

  • 40. Data: 2021-06-18 21:31:34
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-06-18, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    >
    > A z curve jest bez kłopotów, żadnych prowizji za "transakcje specjalne" czy innych

    Tak. Curve traktują jak normalne transakcje, bo im Curve przekazuje
    prawdziwe kody ze sklepów. Nie jest to "doładowanie" jak przy revolucie.
    Ale zastrzegam, że nie testowałem wypłat z bankomatów, tylko normalne
    transakcje online, czy offline (w sklepach).

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com