  • 1. Data: 2021-05-20 10:36:50
    Temat: CAgricole PIN wpisywany przy transakcjach internetowych
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    Podobno gdy się płaci kartą CA w internecie, to przy weryfikacji żąda
    PINu do karty.
    Czy to bezpieczne ?

  • 2. Data: 2021-05-20 11:10:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 20 maja 2021 o 10:37:39 UTC+2 Monika Głowacka napisał(a):
    > Podobno gdy się płaci kartą CA w internecie, to przy weryfikacji żąda
    > PINu do karty.
    > Czy to bezpieczne ?

    W CA to nie wiem, ale w aliorze - a dokładniej w kantorze aliora - coś takiego
    wymyślili.
    Tylko że nie podaje się "PINu do karty", a "e-PIN" - też do tej karty, ale inny - a
    przynajmniej na pewno może być inny.
    Ustawienie tego e-PINu proste nie było, ale w końcu się udało - nie wiem jednak, jak
    to działa w praktyce, bo tą kartą w necie nie płacę.

    I w sumie zastanawiam się, ile ludzi zrobi tak jak ja - że e-PIN jest taki sam jak
    PIN ;>
    Wg mnie rozwiązanie głupie - nie wiem, po co tak udziwniają, nie wystarczy 3D-Secure
    SMSem lub potwierdzaniem w apce?
    Taki santander przy niektórych płatnościach w necie każe się logować do ST i tak
    potwierdzać.
    citi kombinował, że w ogóle uniemożliwi potwierdzanie zakupów netowych SMSem i będzie
    wymagać apki - ale już dwa razy tak groził i pewnie dwa razy podniósł się taki raban,
    że dali se siana.
    Ale kto wie, może wszyscy oszczędzają - wczoraj pani na 19115 powiedziała mi, że
    miasto zbiedniało i zamiast SMSem woli mi numer zgłoszenia wysłać mailem... Inna
    sprawa, czy to jest oszczędność bo 100 maili dziennie to każdy może sobie wysłać,
    ale już 1000 maili dziennie to za darmo nie będzie (albo wpadną do spamu).