  • 51. Data: 2021-08-08 17:41:32
    Temat: Re: Mail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji internetowych kartą
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Sunday, August 8, 2021 at 10:04:46 AM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
    > Kursy najlepsze - średnie - ma od kilku dni aion bank. I podobno darmowy SWIFT.
    > Zaś "zintegrowane" kantory na długo przed citkiem miały choćby santander i mbąk.
    > Kantor aliora był pierwszy, więc niesie brzemię błędów młodości - choć z drugiej
    strony na co komu konto w "dużym" aliorze?
    > Poza tym IKA został "zintegrowany" "w drugą stronę" - z nową debetówką
    wielowalutową - w tym "normalnie" działającą w PLN - stał się po prostu
    pełnofunkcyjnym, całkowicie darmowym ROR (jedyna wada to brak kont wspólnych).

    Aion bank akceptuje rezydentów tylko wybranych krajów, w przeciwieństwie do Citi czy
    AK.

    Mam mBank od wielu lat (jeszcze jak byłem rezydentem...) i nie widzę tam
    zintegrowanego kantoru. Trzeba wypełniać jakiś wniosek, żeby aktywować mKantor w celu
    uzyskania kursów gorszych niż w Citi. Citi po prostu dał kantor wszystkim i jest to
    jedyna opcja wymiany waluty pomiędzy rachunkami. Wygląda na to (musiałbym potwierdzić
    w tygodniu), że nawet przelew pomiędzy własnymi rachunkami typu EUR PLN korzysta z
    kursów bieżących Citi Kantor, podczas gdy w mBanku nie.

    W Citi jedynie trzeba uważać, aby nie dokonać wymiany w weekend, albo w święta...

  • 52. Data: 2021-08-08 18:05:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.08.2021 o 17:41, Stiwi pisze:
    > W Citi jedynie trzeba uważać, aby nie dokonać wymiany w weekend, albo w święta..
    Z ciekawości, bo nie mam tam rachunku: Czemu?

    --
    Robert Tomasik

  • 53. Data: 2021-08-08 18:35:06
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 8 sierpnia 2021 o 18:06:04 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
    > Z ciekawości, bo nie mam tam rachunku: Czemu?

    Dobre kursy "kantorowe" są "od niedzieli godz. 23 do piątku do godz. 23, przez całą
    dobę, z wyłączeniem dni świątecznych" - a w dopełnieniu do przestrzeni są "zwykłe"
    kursy citka - rżnięcie ok. 5%.

  • 54. Data: 2021-08-08 19:13:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 8 sierpnia 2021 o 17:41:33 UTC+2 Stiwi napisał(a):
> [...]

    > Aion bank akceptuje rezydentów tylko wybranych krajów, w przeciwieństwie do Citi

    No cóż, co do rezydencji można (tzn. daje się technicznie, byle mieć gdzieś adres do
    korespondencji) skłamać, co do obywatelstwa trudniej - a aion pozwalał zakładać konta
    obywatelom RP jeszcze przed otwarciem polskiego oddziału (i zrobieniem "polskiej"
    oferty).
    Swoją drogą ciekawe, czy gdy jest już oddział w PL, to jeszcze obywatel/rezydent RP
    może założyć sobie konto wg oferty europejskiej (było inaczej - 4 euro/mc, główny
    rachunek w EUR, rachunek w PLN tylko w "premium" za 20 eufo/mc - i pewnie PLN można
    przelać tylko SWIFTem).

    > Mam mBank od wielu lat (jeszcze jak byłem rezydentem...) i nie widzę tam
    zintegrowanego kantoru. Trzeba wypełniać jakiś wniosek, żeby aktywować mKantor w celu
    uzyskania kursów gorszych niż w Citi.

    No tak, trzeba wniosek. Nie wiem czemu, citi i santander dały bez pytania - może
    dlatego, że w mbąku każdy klient ma inny kurs?
    Ale "zintegrowany" jest tak jak w citi.

> [...]
    pomiędzy własnymi rachunkami typu EUR PLN korzysta z kursów bieżących Citi Kantor,

    Eeee, tak to jest tylko w aion - kusi mnie, by sprawdzić, czy będzie tak też przy
    przelewie zewnętrznym z konta PLN w innym banku na konto EUR w aion.
    W citi "zwykły" przelew wewnętrzny pójdzie po kursie banku, a po kursie kantorowym
    tylko "wymiana" w sekcji kantor.
    OIDP masz citi gold, więc może stąd to mylne wrażenie, klienci citi gold od zawsze
    mieli inne (i to naprawdę niezłe) kursy niż plebs.

  • 55. Data: 2021-08-08 19:30:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 8 sierpnia 2021 o 10:21:04 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

    strony na co komu konto w "dużym" aliorze?

    > No i zdaje się, że jest tylko jedna wypłata z bankomatu darmowa w
    > miesiącu.

    Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
    Z przelewem z datą przyszłą trafiłeś, bo używam i nie spodziewałem się, że w IKA nie
    będzie.
    Zleceń stałych nie używam, zaś brak PZ traktuję jako zaletę.
    Ale racja, nie dla każdego będzie "pełnofunkcyjny".

    Jednak też pytanie, z czym porównujemy.
    Gdyby nie było citi, który ma ofertę prawie we wszystkim lepszą (gorszy ew. SWIFT -
    no i jeszcze to nieszczęsne "ręczne przepinanie" debetówki - no i te fatalne
    potwierdzenia SMS) to IKA byłby jedynym darmowym kontem z debetówką (nest i getout
    pomijam).
    Są oczywiście lepsze ROR, ale z zawracaniem d4.
    Więc coś za coś.
    A IKA chyba bezkonkurencyjny - chyba że citi - na backup, o którym nie trzeba
    pamietać.

    Aha, co do ST - czemu IKA jest beznadziejny?
    Wkurzający jak każdy "nowoczesny" z RWD, potrzebnym na plaster - ale weź znajdź
    "nienowoczesny", niech ich (we wszystkich bankach) kaczka kopnie - no ale działa,
    przelew idzie zrobić i nie tylko.
    A reklamy do adblocka dodać i czysto jest.
    To który ST - żeby porównać - nie jest beznadziejny?

  • 56. Data: 2021-08-08 19:34:06
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Sunday, August 8, 2021 at 7:13:27 PM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
    > No tak, trzeba wniosek. Nie wiem czemu, citi i santander dały bez pytania - może
    dlatego, że w mbąku każdy klient ma inny kurs?
    > Ale "zintegrowany" jest tak jak w citi.

    Serio każdy ma inny kurs? Ciekawe czy mKantor dla Aquarius ma jakieś lepsze kursy.
    Sprawdzę to jutro.

> [...]
    > OIDP masz citi gold, więc może stąd to mylne wrażenie, klienci citi gold od zawsze
    mieli inne (i to naprawdę niezłe) kursy niż plebs.

    Sprawdziłem przed chwilą i przelew wewnętrzny pomiędzy rachunkami w Citi np EUR na
    PLN bank zaproponował kurs taki jak w Citi Kantor. Oczywiście w dniu dzisiejszym to
    sprawdzenie nie jest w żaden sposób miarodajne, dlatego napisałem że sprawdzę jutro.

  • 57. Data: 2021-08-09 07:03:46
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

> [...]
    nie będzie.
    > Zleceń stałych nie używam, zaś brak PZ traktuję jako zaletę.
    Pytanie tylko, czy (po zmianach sprzed jakiegoś czasu) "brak PZ" na
    pewno oznacza "nie ściągniemy kasy jak przyjdzie obciążenie". Bo na razie
    to wiemy, że nie mają UI do PZ.

> [...]
    > debetówki - no i te fatalne potwierdzenia SMS) to IKA byłby jedynym
    > darmowym kontem z debetówką (nest i getout pomijam).

    Dlaczego nest pomijasz? Może siermięży, ale działa.

    > Są oczywiście lepsze ROR, ale z zawracaniem d4.
    > Więc coś za coś.
    > A IKA chyba bezkonkurencyjny - chyba że citi - na backup, o którym nie trzeba
    pamietać.
    Na backup i na konto do karty - czemu nie.

    > Aha, co do ST - czemu IKA jest beznadziejny?
    Nie wiem. Może za rzadko używam? każdym razie, po zalogowaniu się do
    kantora mam poczycie zagubienia. NO i 2/3 pulpitu zajmuję reklamy.

    > Wkurzający jak każdy "nowoczesny" z RWD, potrzebnym na plaster - ale
    > weź znajdź "nienowoczesny", niech ich (we wszystkich bankach) kaczka
    > kopnie - no ale działa, przelew idzie zrobić i nie tylko.
    Ale takiego poczucia zagubienia nie mam np. w mBanku.

    > A reklamy do adblocka dodać i czysto jest.
    > To który ST - żeby porównać - nie jest beznadziejny?
    Nie wiem. Pewnie DGCC.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 58. Data: 2021-08-09 12:45:00
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Sunday, August 8, 2021 at 7:13:27 PM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
    > W citi "zwykły" przelew wewnętrzny pójdzie po kursie banku, a po kursie kantorowym
    tylko "wymiana" w sekcji kantor.

    Wygląda to u mnie tak wymiana EUR na PLN (sprawdzane w tym samym czasie):
    Citi Kantor: 4,5552
    AK (20% rabat na spread): 4,5546
    mKantor: 4,5497

    Citi Kantor bezkonkurencyjny. Sprawdziłem też, że jednak przelew wewnętrzny pomiędzy
    rachunkami w Citi idzie po kursie banku, a nie po kursie Citi Kantor jak myślałem
    wcześniej. Nie mniej jednak Citi Kantor nie dość że najlepsze kursy, to na stronie
    głównej od razu po zalogowaniu pokazują Citi Kantor tuż pod napisem "konta osobiste",
    nie trzeba specjalnie szukać czy aktywować jak w mBank.

  • 59. Data: 2021-08-09 12:56:03
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    poniedziałek, 9 sierpnia 2021 o 12:45:01 UTC+2 Stiwi napisał(a):
> [...]
    > Kantor tuż pod napisem "konta osobiste", nie trzeba specjalnie szukać czy

    To chyba masz jakieś specjalne kursy w Citi.
    U mnie na tę chwilę wygląda to następująco:
    Alior Kantor: 4,5559
    Citi Kantor: 4,5494
    BNP fx: 4,5432