  • 1. Data: 2021-05-20 14:07:29
    Temat: SEPA z Cinka
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    SEPA z tego kantoru (z portfela walutowego) w Teuro jest płatne czy bezpłatne?
    Sklep ma otrzymać przykładowo 89,90 EUR - to klikać SHA czy OUR ?

  • 2. Data: 2021-05-20 14:59:20
    Temat: Re: SEPA z Cinka
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 20 maja 2021 o 14:07:31 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > SEPA z tego kantoru (z portfela walutowego) w Teuro jest płatne czy bezpłatne?
    > Sklep ma otrzymać przykładowo 89,90 EUR - to klikać SHA czy OUR ?

    Czy bezpłatne to nie wiem - jak chcesz mieć sensowne usługi w znanej cenie (oprócz
    SWIFT, tam nigdy nic nie wiadomo), to używaj banków - np. kantoru aliora (możesz
    nawet założyć z mojego polecenia, dostaniemy po 50zł ;)

    SEPA zawsze jest SHA oraz pilny (czyli dojdzie w D+1), dodatkowo gwarantuje ochronę
    kapitału, czyli jak wyślesz 89,90 euro to na pewno dojdzie 89,90 euro (jak to się ma
    do SHA to do końca nie wiem - być może tak, że jak jest SEPA/SHA to na koncie
    zostanie zaksięgowane 89,90 euro, a bank docelowy pobierze sobie ew. opłatę od
    nadawcy, a nie a kwoty przelewu - a przy SWIFT/SHA bank pobierze opłatę z kwoty
    przelewu i zaksięguje mniejszą sumę) - ale z konta może zejść więcej - oraz, jak
    wspomniane w nawiasie, bank odbiorcy też może sobie pobrać opłatę - ale od odbiorcy,
    a nie z kwoty przelewu - choć to dalej może być kwestia dyskusji między nadawcą a
    odbiorcą, czyją "winą" jest ta opłata...
    Do strefy euro najprawdopodobniej będzie bez opłat, poza strefą euro w UE już
    niekoniecznie, ale raczej też bez opłat.

    Ale jak masz wybór SHA lub OUR to raczej nie "jesteś w" przelewie SEPA.

  • 3. Data: 2021-05-21 19:32:18
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A w AliKu SEPA w EUR do Rzeszy jest bezpłatnie?
    Waluta wymieniana u nich w kantorku chyba tak.

    -----
    > jak chcesz mieć sensowne usługi w znanej cenie, to używaj banków - np. kantoru
    aliora

  • 4. Data: 2021-05-22 11:57:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 21 maja 2021 o 19:32:21 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > A w AliKu SEPA w EUR do Rzeszy jest bezpłatnie?
    > Waluta wymieniana u nich w kantorku chyba tak.

    SEPA normalny/pilny są za 0zł, niezależnie od licznika.
    I tak jest już w większości banków w PL.
    Tylko uwaga, SEPA to:
    - przelew w euro (i tylko w euro),
    - do krajów SEPA - czyli UE+EFTA (==EOG+Szwajcaria).

    Jest jeszcze opcja z SHA-express euro do krajów EOG - za darmo w ramach licznika,
    powyżej 32zł - ale nie wiem, czy łapie się to na SEPA w sensie innych właściwości
    (szczególnie ochrona kapitału).

    Ciekawe w sumie, czy te SEPA za gwarantowane 0zł wpływają na licznik?
    U mnie wygląda na to, że niestety wpływają - choć moźe przelewałem jak jeszcze SEPA
    powyżej licznika było za 5zł.
    Przy okazji odkryłem, że głąby nie pokazują licznika w apce :(