  • 1. Data: 2021-11-25 20:46:27
    Temat: Korzystasz z portalów ogłoszeniowych?
    Od: Imka <s...@g...pl>

    "Korzystasz z portalów ogłoszeniowych?
    Uważaj na oszustwa! Dowiedz się więcej tutaj."

    Nie, to nie ja zgłupiałam, tylko Citi.
    To jest napis na stronie logowania...

    https://www.citibankonline.pl/apps/auth/signin/

    --
    Imka

  • 2. Data: 2021-11-25 22:09:57
    Temat: Re: Korzystasz z portalów ogłoszeniowych?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 25 listopada 2021 o 20:46:43 UTC+1 Imka napisał(a):
    > "Korzystasz z portalów ogłoszeniowych?
    > Uważaj na oszustwa! Dowiedz się więcej tutaj."
    >

    > Nie, to nie ja zgłupiałam, tylko Citi.
    > To jest napis na stronie logowania...

    No chodzi przecież o bezpieczeństwo, a jak niebezpieczeństwo to strach, a wiadomo że
    ze strachu można narobić w portale ;>

  • 3. Data: 2021-11-25 22:37:44
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Imka <s...@g...pl> writes:

    > "Korzystasz z portalów ogłoszeniowych?
    > Uważaj na oszustwa! Dowiedz się więcej tutaj."
    >

    > Nie, to nie ja zgłupiałam, tylko Citi.
    > To jest napis na stronie logowania...
    >
    > https://www.citibankonline.pl/apps/auth/signin/
    Ale właściwie oco chodzi?

    KJ

  • 4. Data: 2021-11-26 07:49:11
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Imka napisał(a) :
    > "Korzystasz z portalów ogłoszeniowych?
    > Uważaj na oszustwa! Dowiedz się więcej tutaj."
    >

    > Nie, to nie ja zgłupiałam, tylko Citi.
    > To jest napis na stronie logowania...
    >
    > https://www.citibankonline.pl/apps/auth/signin/

    Z portalów, mówisz? :-D

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 5. Data: 2021-11-26 07:53:08
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> writes:

    > Z portalów, mówisz? :-D

    https://sjp.pwn.pl/szukaj/portal.html

    SJP twierdzi, ze to poprawna forma.

    KJ

  • 6. Data: 2021-11-26 08:24:43
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Tak mi się przypomniało... w tv mi gdzieś mignęło... napis na budynku"
    Narodowy Bank Polski

    Tylko że szeryfowe "N" było przyczepione do góry nogami

    Dziady (modne słowo) w tych bankach ;-)

  • 7. Data: 2021-11-26 13:07:08
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2021-11-25 o 20:46, Imka pisze:
    > "Korzystasz z portalów ogłoszeniowych?
    > Uważaj na oszustwa! Dowiedz się więcej tutaj."
    >

    > Nie, to nie ja zgłupiałam, tylko Citi.
    > To jest napis na stronie logowania...
    >
    > https://www.citibankonline.pl/apps/auth/signin/

    Dlaczego uważasz, że ostrzeganie użytkowników bankowości internetowej
    jest głupotą? Według mnie, to dobrze, że bank prezentuje popularne
    metody wyciągania pieniędzy z kont naiwnych ludzi.

    --
    -
    Akarm

  • 8. Data: 2021-11-26 17:40:42
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Akram nie świruj ;-)

  • 9. Data: 2021-11-26 19:32:01
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1ki6nhp2glyo$.ne8uum5z1qh0$.dlg@40tude.net>
    user Imka pisze tak:

    > "Korzystasz z portalów ogłoszeniowych?
    > Uważaj na oszustwa! Dowiedz się więcej tutaj."

    nie no szok

    Nowa, nierekomendowana forma płatności na polskim rynku
    Jest to rodzaj płatności natychmiastowej z udziałem pośrednika.

    Realizacja tej operacji przypomina do złudzenia korzystanie z
    bankowości internetowej. Wyświetla się nazwa banku (bez użycia znaku
    firmowego). Osoba chcąca wykonać płatność wprowadza login i hasło
    używane w bankowości internetowej swojego banku. W przypadku
    zabezpieczenia w postaci kodu przesyłanego przez bank SMS-em, aplikacja
    poprosi o jego wprowadzenie celem uwierzytelnienia transakcji.
    Informacje te są przekazywane pośrednikowi. Po ich otrzymaniu,
    pośrednik - zalogowany danymi udostępnionymi przez klienta na jego
    rachunek bankowy - realizuje płatność z rachunku klienta na rachunek
    dostawcy towaru lub usługi.

    Dodatkowo, pośrednik często zastrzega sobie prawo do sprawdzenia salda
    i historii rachunku.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 10. Data: 2021-11-26 20:12:24
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-11-26 o 19:32, PiteR pisze:
> [...]
    > dostawcy towaru lub usługi.
    >

    > Dodatkowo, pośrednik często zastrzega sobie prawo do sprawdzenia salda

    Mi się to kojarzy z informacją sprzed kilku lat o tym, że jakieś tak
    działające (od lat) firmy w Niemczech wygrały w sądzie z bankami, które
    chciały to uniemożliwić. Firmy oskarżyły banki o działania monopolowe
    poprzez uniemożliwianie im świadczenia usług konkurencyjnych wobec banków.

    Jeśli to co mi się kojarzy to prawda, a nie jakiś fake news to
    odpowiednie prawo mogło zostać rozszerzone na całą Europę i trafiło też
    do nas. Banki muszą umożliwiać takie transakcje ale jak widać, piszą, że
    to nie jest zalecane.

    To chyba działało tak, że klient wpisywał gdzieś na ich stronie swoje
    dane logowania i od tej pory za ich pośrednictwem mógł wykonywać
    płatności mniej więcej tak, jak u nas działają płatności natychmiastowe.

    Dla mnie to przykład szczytu głupoty, ale jeśli to urodziło się w
    Niemczech to wcale mnie nie dziwi. W 2007 ktoś z Niemiec mi mówił, że
    przelewy z banku do banku idą u nich ze 3 dni. Byłem w szoku, bo byłem
    już przyzwyczajony, że przelew z banku do banku odbywa się jednego dnia.
    Jak u nich tak było to było zapotrzebowanie na firmy pozwalające
    zrealizować płatność od ręki. Być może wymagało to od takiej firmy
    zapłacenia za klienta z góry więc nic dziwnego, że chcieli wiedzieć, czy
    klient ma środki.
    P.G.