  • 11. Data: 2021-11-26 20:39:05
    Temat: Re: Korzystasz z portalów ogłoszeniowych?
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Nov 2021 07:53:08 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > https://sjp.pwn.pl/szukaj/portal.html
    >
    > SJP twierdzi, ze to poprawna forma.

    Moja maxima kulpa!
    Nie sprawdziłam, przyznaję się.
    Na swoje usprawiedliwienie mam tylko
    https://fil.ug.edu.pl/strona/15555/ktora_forma_jest_
    poprawna_portalow_internetowych_portali_internetowyc

    Ale i tak nikt mnie nie namówi do noszenia modnych spodniów, kupowania
    topowych odkurzaczów i używania portalów ogłoszeniowych.
    Będę tylko ostrożniejsza przy dawaniu wyrazu :D

    --
    Imka

  • 12. Data: 2021-11-26 20:42:17
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Imka <s...@g...pl> writes:

> [...]
    >
    > Ale i tak nikt mnie nie namówi do noszenia modnych spodniów, kupowania
    > topowych odkurzaczów i używania portalów ogłoszeniowych.

    Ani spodniów, ani odkurzaczów chyba nie jest poprawne.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 13. Data: 2021-11-26 21:28:39
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Nov 2021 20:42:17 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    poprawna_portalow_internetowych_portali_internetowyc

    > Ani spodniów, ani odkurzaczów chyba nie jest poprawne.

    Oczywiście że nie jest.
    To tylko ilustracja, że forma "portalów" dla mnie brzmi równie
    abstrakcyjnie i odrażająco jak "spodniów" czy "odkurzaczów".

    ... tak, wiem, rozumiem - język się zmienia, i zawsze się zmieniał, ale
    jak dla mnie, to ostatnio zmienia się troszkę za szybko ;/

    --
    Imka

  • 14. Data: 2021-11-27 09:37:55
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Inne to lubią ;-)

    -----

  • 15. Data: 2021-11-27 11:54:13
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2021-11-26 o 20:39, Imka pisze:

    > Ale i tak nikt mnie nie namówi do noszenia modnych spodniów, kupowania

    A spodniumów?
    No, ale chyba nie dziwne, że nie będziesz chciała mieć do czynienia z
    błędami.

    > topowych odkurzaczów i używania portalów ogłoszeniowych.
    > Będę tylko ostrożniejsza przy dawaniu wyrazu :D

    Jestem zdumiony.
    Czuję, jakby mnie trafił grom z jasnego nieba.
    Prędzej bym się spodziewał, że ToMasz zacznie pisać poprawnie, niż Imka
    tak się pomyli. ;)

    Ja zaś, chyba nigdy nie zmuszę się do "smartfona", czy rowera albo
    samochoda. Zawsze będzie "smartfonu", jak telefonu, domofonu, dyktafonu
    i innych -fonów

    --
    -
    Akarm

  • 16. Data: 2022-02-21 13:25:47
    Od: Tak Nie <t...@g...com>

    sobota, 27 listopada 2021 o 11:54:23 UTC+1 Akarm napisał(a):

> [...]
    > -
    > Akarm
    > Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego
    W Polsce najchętniej podrabianymi banknotami są te o nominałach 50 i 100 zł
    Należy zwracać uwagę na to, jakie banknoty otrzymujemy np. w sklepie. Bardzo rzadko
    zdarza się otrzymać fałszywkę od banku czy kantoru, ponieważ te dwie instytucje są
    niezwykle wyczulone na wyłapywanie nieprawdziwych pieniędzy.

    https://www.fxmag.pl/artykul/podrabianie-pieniedzy-p
    oznaj-zabezpieczenia-i-sprawdz-jak-rozpoznac-falszyw
    y-banknot

  • 17. Data: 2022-02-21 13:26:05
    Od: Tak Nie <t...@g...com>

> [...]
    > -
    > Akarm
    > Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego

    Polskie banknoty są dobrze chronione
    Bardzo ciężko jest oszustom odtworzyć wszystkie zabezpieczenia, jakie na nich
    występują, dlatego często wystarczy rzut oka, by dostrzec elementy różniące się od
    oryginału. Po pierwsze uwagę należy zwrócić na papier, który w przypadku prawdziwych
    pieniędzy powinien posiadać na swojej powierzchni nierówności i wydawać
    charakterystyczny szeleszczący dźwięk.

  • 18. Data: 2022-02-22 10:59:27
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Mon, 21 Feb 2022 04:25:47 -0800 (PST), użytkownik Tak Nie napisał:

    > Bardzo rzadko zdarza się otrzymać fałszywkę od banku czy kantoru,
    > ponieważ te dwie instytucje są niezwykle wyczulone na wyłapywanie
    > nieprawdziwych pieniędzy.

    Moje wspomnienie z czasów PRL-u.
    Bank Pekao SA. Klient, którego znam z widzenia, wypłaca z konta dolary.
    Jednemu banknotowi długo się przygląda i oddaje mówiąc, że go nie przyjmie
    bo fałszywy. Kasjerka długo go przekonuje, że się myli. On się upiera.
    Przychodzi kierownik i znów powtarza się to samo. Wzywają jakiegoś
    specjalistę z zaplecza. On długo ogląda i wreszcie stwierdza, że klient ma
    rację. Kasjerka pyta klienta jakim cudem rozpoznał. Najlepsza odpowiedź
    klienta: Proszę panią, ja w tym fachu już tyle lat. Facet był oczywiście
    tzw. konikiem spod banku.

  • 19. Data: 2022-02-23 21:50:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.02.2022 o 10:59, jureq pisze:
    > Najlepsza odpowiedź klienta: Proszę panią, ja w tym fachu już tyle
    > lat. Facet był oczywiście tzw. konikiem spod banku.

    Ale prawdziwa. Jak ciągle oglądasz banknoty, to wyczuwasz różnicę. U nas
    swego czasu większa grupa Strażników Granicznych znalazła się w Ośrodku
    Ruchu Drogowego. W sposób niezamierzony szybciutko zlikwidowali szajkę
    oszustów, którzy zdawali za inne osoby egzaminy na prawo jazdy poprzez
    posłużenie się fałszywym dowodem osobistym. Byli wyczuleni na dokumenty
    i to, co przy poprzednich egzaminatora się udawało przy nich nie.

    --
    Robert Tomasik