  • 1. Data: 2021-11-21 20:47:22
    Temat: Czym placic za bilety Wizz?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Potrzebuję kupić bilety wizzair na niemal rok z góry, czym najlepiej płacić gdyby
    jakiś zonk w międzyczasie się wydarzył?

  • 2. Data: 2021-11-21 22:22:29
    Temat: Re: Czym placic za bilety Wizz?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:619aa24b$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    user ąćęłńóśźż pisze tak:

    > Potrzebuję kupić bilety wizzair na niemal rok z góry, czym
    > najlepiej płacić gdyby jakiś zonk w międzyczasie się wydarzył?

    kartą?

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 3. Data: 2021-11-22 11:19:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 21 listopada 2021 o 22:22:16 UTC+1 PiteR napisał(a):
    > in <news:619aa24b$0$517$6578...@news.neostrada.pl>
    > kartą?

    On może być z niemających kartofobów.
    Co widać po tym, że nie napisał nawet, jakie ma możliwości do wyboru - ale to nie
    pierwszy raz, gdy polega na naszych szklanych kulach.
    Bilety na rok naprzód - ciekawostka, że wizz tak w ogóle sprzedaje, PKP max. na 30
    dni przed.
    Choć bilety na koncert Stinga kupiłem z półrocznym wyprzedzeniem, a czekam już 2 lata
    (do aktualnego terminu znów jest pół roku)...

  • 4. Data: 2021-11-22 17:10:03
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 22 Nov 2021 02:19:25 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:

    >Bilety na rok naprzód - ciekawostka, że wizz tak w ogóle sprzedaje,
    Rok to raczej standard w liniach lotniczych.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 5. Data: 2021-11-22 19:44:42
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Raczej kartą - wizz oba systemy łyka bez przeszkód/prowizji?

  • 6. Data: 2021-11-22 22:24:01
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:89b0a8c7-aa47-4095-ab44-816b34ee7ad9n@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > Bilety na rok naprzód - ciekawostka, że wizz tak w ogóle sprzedaje

    Pieniąszki przytulić zawsze można ;)
    Jak kupuję bilety to od razu uważam tę kasę za utopioną.
    Dlatego nie kupuję autobusu ze Stansted pomimo, że tańszy w pakiecie.

  • 7. Data: 2021-11-23 09:34:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 22 listopada 2021 o 22:23:45 UTC+1 PiteR napisał(a):
    > in <news:89b0a8c7-aa47-4095...@googlegroups.com>
    > Pieniąszki przytulić zawsze można ;)

    Niby tak, podobno biedronek nie zarabia na sprzedaży detalicznej, tylko na
    odroczonych płatnościach - kasę, którą ma za darmo - jest ją winny dostawcom na
    fakturach np. z 2-miesięcznym terminem płatności, ale już ją ma w łapie od kupujących
    w stonce ludków, pożycza innym na %...
    A czy takie bilety na rok naprzód są dużo tańsze? Bo to się jeszcze musi opłacać.

    > Jak kupuję bilety to od razu uważam tę kasę za utopioną.

    To co, tak często nie udaje się polecieć?
    Czy nie ma szans na zwroty? W PKP zwrot kosztuje 15% i można nawet do 5 minut przed
    odjazdem pociągu zrobić.
    Choć to wcale nie jest krótko - w dawnych dobrych czasach, kiedy wydawało nam się, że
    jednak będziemy zachodnio-europejczykami, kolega stał w kolejce do kasy na centralnym
    i jakaś pani przybiega: "przepraszam, czy może mnie pan przepuścić, bo mam za 5 minut
    pociąg" - a kolega na to z europejskim spokojem: "a ja mam za 3".

  • 8. Data: 2021-11-23 09:53:42
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Dawid Rutkowski pisze:

> [...]
    w stonce ludków, pożycza innym na %...
    > A czy takie bilety na rok naprzód są dużo tańsze? Bo to się jeszcze musi opłacać.

    Zazwyczaj o to chodzi ze tańsze.

> [...]
    za 5 minut pociąg" - a kolega na to z europejskim spokojem: "a ja mam za 3".

    Jak się chce i jakąś polityka w stylu covid nie przeszkodzi to bardzo
    rzadko się nie poleci, jak lot ci odwołają albo przesuną to masz prawo
    go bezpłatnie zmienić na na pobliski termin (15, 30 dni)i to tez zaleta
    kupowania na rok naprzód bo kupuję dzisiaj np. czerwiec w następnym roku
    bo tam tani a po jakiekolwiek zmianie przesuwam na początek lipca
    A jeśli rzeczywiście nie polecisz z winy przewoźnika lotniczego to masz
    100 albo i 120% zwrotu ceny biletu.
    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

    Avast.

  • 9. Data: 2021-11-23 10:49:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 23 listopada 2021 o 09:53:45 UTC+1 cyklista napisał(a):

> [...]
    fakturach np. z 2-miesięcznym terminem płatności, ale już ją ma w łapie od kupujących

    Pewnie tak, to podobno "tanie linie", które naprawdę dla jednych są tańsze a dla
    innych droższe - bo mimo wszystko samolot nie jest wyczarowany ani nie lata siłą
    woli.
    Tylko ja się zastanawiałem, na ile tańsze bilety opłaca im się proponować na rok
    przed lotem - i oczywiście brać za to kasę od razu - żeby ta kasa wypracowała przez
    czas pozostały do odlotu na tyle duży zysk, żeby się kalkulowało.

  • 10. Data: 2021-11-23 12:14:08
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Dawid Rutkowski pisze:
    .
> [...]
    czas pozostały do odlotu na tyle duży zysk, żeby się kalkulowało.

    To nie jest prosta sprawa, bo co oznacza "opłacało"?
    Jak linia ogłasza jakiś plan lotu to nie może bez powodu sobie go
    likwidowac, odwoływac, zmieniać - bo to kosztuje np. po200euro dla
    kazdego pasażera co miał bilet. Druga sprawa jak się wykupiło jakies
    sloty startowe na lotnisku to i tak kosztują czy sie poleci czy nie, tak
    samo samoloty, musza latać bo inaczej kosztuje ich przywracania i
    utrzymanie. Trzecia sprawa to łancuch lotów, jak samolot ma baze w
    krakowie to leci z niego do mediolanu potem do rzymu potem do barcelowny
    a z powrotem do krakowa, albo czy tam inne podobne układy - nie robi
    jednego lotu dziennie a potem stoi bezczynnie - więc nawet jak nie
    sprzedaż biletów na lot mediolan-rzym to i tak sie odbędzie bo jego
    znikniecie spowoduje zawalenie całego łancucha lotów - i odszkodowania

    Dlatego linia chce sprzedać za jakaś cenę 20% miejsc np. żeby pokryło
    koszty stałe których i tak by nie uniknęła a cała reszta ma dać zarobek
    na paliwo i zysk

    Do tego kreując się na tanią linie z biletami od 9,99 musi choc jedno
    takie mieć żeby przyciągać innych ludzi taniością i na reklamie to
    umieszczać.

    Więc teraz sam odpowiedz czy opłaca się lini bilet za 10euro sprzedany
    rok wcześniej pomimo że koszt takiego lotu to np. 200zł od miejsca ;)