  • 1. Data: 2021-11-21 19:52:03
    Temat: Czy to jest normalne?
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    że jak się poda w internecie zły numer cvv, to transakcja przechodzi
    całą procedurę weryfikacji (kod w aplikacji etc), wyświetla
    potwierdzenie sukcesu i dopiero w następnym kroku transakcja okazuje się
    nieudana?

    MJ

  • 2. Data: 2021-11-21 22:20:54
    Temat: Re: Czy to jest normalne?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.11.2021 o 19:52, Michał Jankowski pisze:
> [...]
    > całą procedurę weryfikacji (kod w aplikacji etc), wyświetla
    > potwierdzenie sukcesu i dopiero w następnym kroku transakcja okazuje się

    Procedura weryfikacji polega na sprawdzeniu, czy podałeś odpowiedni
    dane. Dopiero po jej pozytywnym wyniku jest odpytywany bank i tu się
    okazuje, że nie przejdzie. Powodem może być niezgodność danych albo brak
    środków.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-11-21 22:29:25
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > dane. Dopiero po jej pozytywnym wyniku jest odpytywany bank i tu się
    > okazuje, że nie przejdzie. Powodem może być niezgodność danych albo brak

    Nic nie zrozumiałeś.

    MJ

  • 4. Data: 2021-11-21 23:25:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.11.2021 o 22:29, Michał Jankowski pisze:

    > Nic nie zrozumiałeś.

    Z tego, co sam napisałem, czy z tego, co Ty napisałeś, czy w ogóle w
    całokształcie?

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2021-11-21 23:38:14
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Z tego, co sam napisałem, czy z tego, co Ty napisałeś, czy w ogóle w
    > całokształcie?

    Jeżeli uważasz, że BANK się dowiaduje o transakcji dopiero po
    zatwierdzeniu w APLIKACJI TEGO BANKU to znaczy, że nie rozumiesz.

    MJ

  • 6. Data: 2021-11-22 11:26:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 21 listopada 2021 o 23:38:16 UTC+1 Michał Jankowski napisał(a):

    > Jeżeli uważasz, że BANK się dowiaduje o transakcji dopiero po
    > zatwierdzeniu w APLIKACJI TEGO BANKU to znaczy, że nie rozumiesz.

    Ale napisz jeszcze, kto (bank, sklep, pośrednik typu payU) "wyświetla potwierdzenie
    sukcesu",
    a kto "dopiero w następnym kroku transakcja okazuje się nieudana"?
    Może ten "sukces" to tylko sukces potwierdzenia (prawidłowy pin czy też odcisk/japa,
    jeśli potwierdzenie apką), a komplet danych (czyli wszystkie dane karty +
    potwierdzenie) bank weryfikuje dopiero w następnym kroku.
    Może to też zależeć od banku, więc napisz, który to.

    Ja mam coś innego, ale w ten deseń - w aion wprowadzili limit "doładowań kartę" 20k
    miesięcznie i jak już doładowałem 20k, to przy kolejnych próbach w ich apce wyskakuje
    mi błąd - błąd błędny, bo nie jest to informacja, że przekroczyłem, tylko że coś nie
    zadziałało.
    Ale jednocześnie dostję maila od payU, że rozpoczęto transakcję i mogę sobie
    sprawdzić status (zwykle sprawdzam długo po godzinie, więc jest już, że transakcja
    anulowana z powodu braku wpłaty).

  • 7. Data: 2021-11-22 20:15:52
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    + potwierdzenie) bank weryfikuje dopiero w następnym kroku.
    > Może to też zależeć od banku, więc napisz, który to.

    No jeszcze raz:

    Sklep-pośrednik-apka bankowa.

    Apka pyta o kod i pisze "OK".

    Sprawa wraca do pośrednika i pojawia się błąd.

    Tak, jakby pośrednik raz się zwracał do banku o potwierdzenie apką, a
    _potem_ osobno o weryfikację cvv.

    Inna sprawa, że nie rozumiem, po co w ogóle to cvv przy transakcjach
    potwierdzanych w banku.

    A bank to citek.

    MJ

  • 8. Data: 2021-11-22 20:58:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Nov 2021 23:38:14 +0100, Michał Jankowski wrote:

    > Jeżeli uważasz, że BANK się dowiaduje o transakcji dopiero po
    > zatwierdzeniu w APLIKACJI TEGO BANKU to znaczy, że nie rozumiesz.

    Czekaj czekaj - bo mowa o transakcji z uzyciem CVV.

    Normalnie to jakos tak jest, ze sklep czy posrednik pyta banku czy
    dane sa poprawne, z uzyciem kodu CVV.
    I to byl tryb normalny, obowiaziazujacy od wielu lat.

    A teraz w ten proces trzeba bylo wcisnac autoryzacje przez apke ...
    bank sprawdza przez apke, stwierdza poprawnosc, a potem sie okazuje,
    ze CVV zly ...

    J.