eGospodarka.pl

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › Czy to jest normalne?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2021-11-21 19:52:03
    Temat: Czy to jest normalne?
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    że jak się poda w internecie zły numer cvv, to transakcja przechodzi
    całą procedurę weryfikacji (kod w aplikacji etc), wyświetla
    potwierdzenie sukcesu i dopiero w następnym kroku transakcja okazuje się
    nieudana?

    MJ


  • 2. Data: 2021-11-21 22:20:54
    Temat: Re: Czy to jest normalne?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.11.2021 o 19:52, Michał Jankowski pisze:
    > że jak się poda w internecie zły numer cvv, to transakcja przechodzi
    > całą procedurę weryfikacji (kod w aplikacji etc), wyświetla
    > potwierdzenie sukcesu i dopiero w następnym kroku transakcja okazuje się
    > nieudana?

    Procedura weryfikacji polega na sprawdzeniu, czy podałeś odpowiedni
    dane. Dopiero po jej pozytywnym wyniku jest odpytywany bank i tu się
    okazuje, że nie przejdzie. Powodem może być niezgodność danych albo brak
    środków.


    --
    Robert Tomasik


  • 3. Data: 2021-11-21 22:29:25
    Temat: Re: Czy to jest normalne?
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 21.11.2021 o 22:20, Robert Tomasik pisze:
    > W dniu 21.11.2021 o 19:52, Michał Jankowski pisze:
    >> że jak się poda w internecie zły numer cvv, to transakcja przechodzi
    >> całą procedurę weryfikacji (kod w aplikacji etc), wyświetla
    >> potwierdzenie sukcesu i dopiero w następnym kroku transakcja okazuje
    >> się nieudana?
    >
    > Procedura weryfikacji polega na sprawdzeniu, czy podałeś odpowiedni
    > dane. Dopiero po jej pozytywnym wyniku jest odpytywany bank i tu się
    > okazuje, że nie przejdzie. Powodem może być niezgodność danych albo brak
    > środków.
    >
    >

    Nic nie zrozumiałeś.

    MJ


  • 4. Data: 2021-11-21 23:25:54
    Temat: Re: Czy to jest normalne?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.11.2021 o 22:29, Michał Jankowski pisze:

    >>> że jak się poda w internecie zły numer cvv, to transakcja przechodzi
    >>> całą procedurę weryfikacji (kod w aplikacji etc), wyświetla
    >>> potwierdzenie sukcesu i dopiero w następnym kroku transakcja okazuje
    >>> się nieudana?
    >> Procedura weryfikacji polega na sprawdzeniu, czy podałeś odpowiedni
    >> dane. Dopiero po jej pozytywnym wyniku jest odpytywany bank i tu się
    >> okazuje, że nie przejdzie. Powodem może być niezgodność danych albo
    >> brak środków.
    > Nic nie zrozumiałeś.

    Z tego, co sam napisałem, czy z tego, co Ty napisałeś, czy w ogóle w
    całokształcie?

    --
    Robert Tomasik


  • 5. Data: 2021-11-21 23:38:14
    Temat: Re: Czy to jest normalne?
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 21.11.2021 o 23:25, Robert Tomasik pisze:
    > W dniu 21.11.2021 o 22:29, Michał Jankowski pisze:
    >
    >>>> że jak się poda w internecie zły numer cvv, to transakcja przechodzi
    >>>> całą procedurę weryfikacji (kod w aplikacji etc), wyświetla
    >>>> potwierdzenie sukcesu i dopiero w następnym kroku transakcja okazuje
    >>>> się nieudana?
    >>> Procedura weryfikacji polega na sprawdzeniu, czy podałeś odpowiedni
    >>> dane. Dopiero po jej pozytywnym wyniku jest odpytywany bank i tu się
    >>> okazuje, że nie przejdzie. Powodem może być niezgodność danych albo
    >>> brak środków.
    >> Nic nie zrozumiałeś.
    >
    > Z tego, co sam napisałem, czy z tego, co Ty napisałeś, czy w ogóle w
    > całokształcie?
    >

    Jeżeli uważasz, że BANK się dowiaduje o transakcji dopiero po
    zatwierdzeniu w APLIKACJI TEGO BANKU to znaczy, że nie rozumiesz.

    MJ


  • 6. Data: 2021-11-22 11:26:07
    Temat: Re: Czy to jest normalne?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 21 listopada 2021 o 23:38:16 UTC+1 Michał Jankowski napisał(a):
    > W dniu 21.11.2021 o 23:25, Robert Tomasik pisze:
    > > W dniu 21.11.2021 o 22:29, Michał Jankowski pisze:
    > >
    > >>>> że jak się poda w internecie zły numer cvv, to transakcja przechodzi
    > >>>> całą procedurę weryfikacji (kod w aplikacji etc), wyświetla
    > >>>> potwierdzenie sukcesu i dopiero w następnym kroku transakcja okazuje
    > >>>> się nieudana?
    > >>> Procedura weryfikacji polega na sprawdzeniu, czy podałeś odpowiedni
    > >>> dane. Dopiero po jej pozytywnym wyniku jest odpytywany bank i tu się
    > >>> okazuje, że nie przejdzie. Powodem może być niezgodność danych albo
    > >>> brak środków.
    > >> Nic nie zrozumiałeś.
    > >
    > > Z tego, co sam napisałem, czy z tego, co Ty napisałeś, czy w ogóle w
    > > całokształcie?
    > >
    > Jeżeli uważasz, że BANK się dowiaduje o transakcji dopiero po
    > zatwierdzeniu w APLIKACJI TEGO BANKU to znaczy, że nie rozumiesz.

    Ale napisz jeszcze, kto (bank, sklep, pośrednik typu payU) "wyświetla potwierdzenie
    sukcesu",
    a kto "dopiero w następnym kroku transakcja okazuje się nieudana"?
    Może ten "sukces" to tylko sukces potwierdzenia (prawidłowy pin czy też odcisk/japa,
    jeśli potwierdzenie apką), a komplet danych (czyli wszystkie dane karty +
    potwierdzenie) bank weryfikuje dopiero w następnym kroku.
    Może to też zależeć od banku, więc napisz, który to.

    Ja mam coś innego, ale w ten deseń - w aion wprowadzili limit "doładowań kartę" 20k
    miesięcznie i jak już doładowałem 20k, to przy kolejnych próbach w ich apce wyskakuje
    mi błąd - błąd błędny, bo nie jest to informacja, że przekroczyłem, tylko że coś nie
    zadziałało.
    Ale jednocześnie dostję maila od payU, że rozpoczęto transakcję i mogę sobie
    sprawdzić status (zwykle sprawdzam długo po godzinie, więc jest już, że transakcja
    anulowana z powodu braku wpłaty).


  • 7. Data: 2021-11-22 20:15:52
    Temat: Re: Czy to jest normalne?
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 22.11.2021 o 11:26, Dawid Rutkowski pisze:
    > Ale napisz jeszcze, kto (bank, sklep, pośrednik typu payU) "wyświetla potwierdzenie
    sukcesu",
    > a kto "dopiero w następnym kroku transakcja okazuje się nieudana"?
    > Może ten "sukces" to tylko sukces potwierdzenia (prawidłowy pin czy też
    odcisk/japa, jeśli potwierdzenie apką), a komplet danych (czyli wszystkie dane karty
    + potwierdzenie) bank weryfikuje dopiero w następnym kroku.
    > Może to też zależeć od banku, więc napisz, który to.

    No jeszcze raz:

    Sklep-pośrednik-apka bankowa.

    Apka pyta o kod i pisze "OK".

    Sprawa wraca do pośrednika i pojawia się błąd.

    Tak, jakby pośrednik raz się zwracał do banku o potwierdzenie apką, a
    _potem_ osobno o weryfikację cvv.

    Inna sprawa, że nie rozumiem, po co w ogóle to cvv przy transakcjach
    potwierdzanych w banku.

    A bank to citek.

    MJ


  • 8. Data: 2021-11-22 20:58:06
    Temat: Re: Czy to jest normalne?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Nov 2021 23:38:14 +0100, Michał Jankowski wrote:
    > W dniu 21.11.2021 o 23:25, Robert Tomasik pisze:
    >> W dniu 21.11.2021 o 22:29, Michał Jankowski pisze:
    >>>>> że jak się poda w internecie zły numer cvv, to transakcja przechodzi
    >>>>> całą procedurę weryfikacji (kod w aplikacji etc), wyświetla
    >>>>> potwierdzenie sukcesu i dopiero w następnym kroku transakcja okazuje
    >>>>> się nieudana?
    >>>> Procedura weryfikacji polega na sprawdzeniu, czy podałeś odpowiedni
    >>>> dane. Dopiero po jej pozytywnym wyniku jest odpytywany bank i tu się
    >>>> okazuje, że nie przejdzie. Powodem może być niezgodność danych albo
    >>>> brak środków.
    >>> Nic nie zrozumiałeś.
    >>
    >> Z tego, co sam napisałem, czy z tego, co Ty napisałeś, czy w ogóle w
    >> całokształcie?
    >>
    > Jeżeli uważasz, że BANK się dowiaduje o transakcji dopiero po
    > zatwierdzeniu w APLIKACJI TEGO BANKU to znaczy, że nie rozumiesz.

    Czekaj czekaj - bo mowa o transakcji z uzyciem CVV.

    Normalnie to jakos tak jest, ze sklep czy posrednik pyta banku czy
    dane sa poprawne, z uzyciem kodu CVV.
    I to byl tryb normalny, obowiaziazujacy od wielu lat.

    A teraz w ten proces trzeba bylo wcisnac autoryzacje przez apke ...
    bank sprawdza przez apke, stwierdza poprawnosc, a potem sie okazuje,
    ze CVV zly ...

    J.

strony : [ 1 ]



Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1