    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Korzystasz z portalów ogłoszeniowych?
    Date: Fri, 26 Nov 2021 20:12:24 +0100

    W dniu 2021-11-26 o 19:32, PiteR pisze:
    > in <news:1ki6nhp2glyo$.ne8uum5z1qh0$.dlg@40tude.net>

    > nie no szok
    >
    > Nowa, nierekomendowana forma płatności na polskim rynku
    > Jest to rodzaj płatności natychmiastowej z udziałem pośrednika.
    >
    > Realizacja tej operacji przypomina do złudzenia korzystanie z
    > bankowości internetowej. Wyświetla się nazwa banku (bez użycia znaku
    > firmowego). Osoba chcąca wykonać płatność wprowadza login i hasło
    > używane w bankowości internetowej swojego banku. W przypadku
    > zabezpieczenia w postaci kodu przesyłanego przez bank SMS-em, aplikacja
> [...]

    Mi się to kojarzy z informacją sprzed kilku lat o tym, że jakieś tak
    działające (od lat) firmy w Niemczech wygrały w sądzie z bankami, które
    chciały to uniemożliwić. Firmy oskarżyły banki o działania monopolowe
    poprzez uniemożliwianie im świadczenia usług konkurencyjnych wobec banków.

    Jeśli to co mi się kojarzy to prawda, a nie jakiś fake news to
    odpowiednie prawo mogło zostać rozszerzone na całą Europę i trafiło też
    do nas. Banki muszą umożliwiać takie transakcje ale jak widać, piszą, że
    to nie jest zalecane.

    To chyba działało tak, że klient wpisywał gdzieś na ich stronie swoje
    dane logowania i od tej pory za ich pośrednictwem mógł wykonywać
    płatności mniej więcej tak, jak u nas działają płatności natychmiastowe.

    Dla mnie to przykład szczytu głupoty, ale jeśli to urodziło się w
    Niemczech to wcale mnie nie dziwi. W 2007 ktoś z Niemiec mi mówił, że
    przelewy z banku do banku idą u nich ze 3 dni. Byłem w szoku, bo byłem
    już przyzwyczajony, że przelew z banku do banku odbywa się jednego dnia.
    Jak u nich tak było to było zapotrzebowanie na firmy pozwalające
    zrealizować płatność od ręki. Być może wymagało to od takiej firmy
    zapłacenia za klienta z góry więc nic dziwnego, że chcieli wiedzieć, czy
    klient ma środki.
    P.G.