    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sat, 12 Sep 2020 05:05:06 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Citi Kantor
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 12 września 2020 10:05:44 UTC+2 użytkownik Stiwi napisał:

    > Rewolucja jak dla mnie polega na tym, że nie muszę składać żadnych dodatkowych
    wniosków, czy posiadać dodatkowych rachunków lub odrębnego kantorowego portfela celem
    dokonania wymiany walut. Np. co takiemu mBankowi szkodziło zintegrować kantor w
    systemie online, tak jak to zrobił Citi. Po co jakieś dodatkowe wnioski i
    komplikacje, stąd nawet nie wiem czy mKantor warto czy nie warto, bo i kursów
    publicznie nie ma.

    Hmm, "dodatkowe rachunki" mieć musisz - walutowe.
    I akurat mBank, tak samo jak santander (a być może i pko i chyba ing - nie wiem, bo
    obu nie mam i nie sprawdzałem, tylko słyszałem - i może jeszcze inni) kantor
    zintegrował - jedyny "niezintegrowany", pewnie dlatego, że pierwszy, to kantor
    aliora.
    Choć i on nie jest aż tak "oddzielony" - klient "dużego" aliora musi się w kantorze
    jedynie zalogować i otworzyć rachunki - jeśli jesteś klientem "dużego" aliora, to
    jest i klientem kantoru - i chyba vice versa.
    I oczywiście przelewy między kantorem a "dużym" aliorem darmowe i natychmiastowe, we
    wszystkich walutach.

    mKantor otwierasz kilkoma klikami - nic nie trzeba cudować.
    I właściwie to tak się zastanawiam, czy nie mieć akurat pretensji do citka (i do
    santandera), że mi kantor otworzyli, choć o to nie prosiłem.
    Ale to może mBąk niepotrzebnie komplikuje.
    Plus kilka klików do założenia w mBąku kont walutowych.
    Inna sprawa, że nie warto - kursy mam w mBąku najgorsze ze wszystkich kantorów. I
    urban legend głosi, że mBąk te kursy ma dla każdego klienta inne - pewnie dlatego
    nigdzie ich nie ogłasza - ja mam nie najgorsze, ale może to dlatego, że dawno dawno
    dostałem w mBąku status vip i może zapomnieli mi usunąć - a słyszałem, że są klienci,
    którzy dostają kursy niewiele lepsze niż tabela wymiany walut banku.

    Ciekawy jestem swoją drogą, czy w citku kantor się włącza, gdy nie ma kont
    walutowych?
    W santanderze się pojawia, można obejrzeć kursy, ale jak próbujesz wymieniać, to
    wyskakuje błąd braku konta.
    W mBąku nie pamiętam już, ale chyba kantor otworzyłem, gdy nie miałem żadnego konta
    walutowego.
    Teraz mam w euro - otworzyłem, żeby móc włączyć na debetówkach "funkcję
    wielowalutową" - to dawało od razu to, że przeliczenie na PLN kosztowało nie 6% a
    3,5% (inna sprawa, że i tak bym nie użył, chyba że w super ekstremalnej sytuacji).
    Teraz można już tą "funkcję wielowalutową" włączać nawet gdy nie ma się żadnego konta
    walutowego ;)