    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sat, 12 Sep 2020 05:50:03 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Citi Kantor
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 12 września 2020 09:18:06 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:

    > a IKA umożliwia wymianę bezpośrednią np. USD na CHF i czy posiada
    > rachunki w mBanku i Santanderze (taka operacja ma sens tylko jeżeli robi
    > się wewn. przelewy), bo coś mi się domwaluty popsuł i muszę poszukać
    > alternatywy

    IKA jako jedyny ze znanych mi kantorów bankowych posiada opcję wymiany miedzy parami
    walutowymi.
    Co do "kont" w innych bankach - tu tak nie będzie, to są po prostu konta w aliorze.
    Co jest ważne, bo kasa nigdy nie wychodzi z _Twojego_ konta.
    Ale kłopot może być z przelewami walut, oczywiście oprócz euro, bo to już wszędzie
    jest darmowe.
    Sumy, które w IKA wymieniłeś, zapisują się na "liczniku" - i przelewy sum w ramach
    tego licznika są zwalniane z kosztów przelewu ze strony aliora w opcji SHA (no bo
    oczywiście w opcji BEN nie ma kosztów ze strony aliora).
    Problem jest z kosztami banku odbiorcy - ja jedynie z doświadczenia mogę powiedzieć,
    że przelew USD do polskiego citi jest za darmo i w opcji ekspress dochodzi tego
    samego dnia.
    Na grupie było też, że funty bodajże do angielskiego lloyds też doszły w całości.
    W ostateczności możesz zawsze przepuścić te waluty przez kasę w oddziale.

    > Citi warto testować?
    > została mi tam KK, ror zamknąłem jakiś czas temu

    Teraz wprowadzili do ofert "nowe citi konto" - przetestować można, bo jest darmowe,
    łącznie z debetówką, i nawet 4 wypłaty z dowolnego bankomatu w krauj i za granicą
    miesięcznie darmowe (plus wszystkie wypłaty z bankomatów citi - ale tych akurat w PL
    malutko, choć mają unikalną opcję wypłaty USD i EUR - więc bardziej się ta opcja już
    może przydać za granicą) - i jeszcze 150zł na start można dostać (jak zamknąłeś konto
    przed 1 stycznia 2020).
    Jeśli masz KK (tzw. "aktywna umowa") to założysz przez telefon, nigdzie nie trzeba
    chodzić ani się z kurierem umawiać. Jest też opcja "na selfie" - jak masz ochotę to
    potestuj (o ile w ogóle będą to selfie chcieli) - albo może w ogóle da się po prostu
    przez ST założyć?
    Chyba że chcesz konto gold, to wtedy możesz dostać 2k nagrody (a jak ja Cię polecę,
    to dostanę 1k), ale musiałbyś mieć ponad 400k i wrzucić je do citka na ponad 3
    miesiące ;>

    A jak nie masz to jeszcze trick z zamykaniem karty kredytowej - kliknij sobie to w
    ST, zadzwonią z propozycją moneybacku 10% do sumy 100zł.
    A nawet jak nie zadzwonią to zawsze możesz odwołać to wypowiedzenie, więc nic nie
    ryzykujesz.