  • 81. Data: 2020-10-02 18:38:19
    Temat: Re: Citi Kantor
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jasne, rzuć znane Ci ceny wynajmu miejsc w garażach podziemnych i przeprowadź analizę
    finansową.
    M.p. niech będzie z tanich, 35 tys. zł.
    Przeliczeniowo wychodzi powiedzmy 33 m2 do udziału w lokalu użytkowym garażu
    podziemnego.

    -----
    > to zależy od tego, za ile to miejsce postojowe wynajmiesz - a ceny jak wiadomo
    kształtuje rynek

  • 82. Data: 2020-10-02 20:09:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 2 października 2020 18:38:22 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

> [...]

    > M.p. niech będzie z tanich, 35 tys. zł.
    > Przeliczeniowo wychodzi powiedzmy 33 m2 do udziału w lokalu użytkowym garażu

    Mogę napisać o moim - Mokotów przy Mordorze, kupione w 2014 za 32,5k (zbite z 39k ;)
    - choć moja siostra na Bródnie ma podobne parametry, więc pewnie tanio biorę (parking
    w biurowcu obok 10zł/h).
    Odstępne na początku było chyba 250, potem się udało 300, teraz 280 (wytargowane z
    300 - echh, trzeba było zacząć od 350 ;).
    U mnie miejsce odpowiada 21,32m^2 (w garażu są 192 miejsca i 92 komórki - ale zarówno
    miejscu jak i komórce odpowiada równy udział 1/284, tak to debilnie zrobił deweloper,
    więc to, co zyskuję na miejscu, tracę na komórce).
    Podatek od nieruchomości ok. 160zł rocznie, czynsz do wspólnoty ok. 105zł (3,30zł/m^2
    na utrzymanie części wspólnych, dodatkowe 1,32zł/m^2 na utrzymanie garażu, 6,40zł od
    udziału na fundusz remontowy - ogólnie 0,30zł/m^2).
    W bloku 160 mieszkań (średnio 62m^2) i 11 usługowych (średnio nieco ponad 100m^2).
    Niecałe 500zł do podstawy opodatkowania - a prawie 2k zwrotu - inwestycja się zwróci
    w niecałe 20 lat - albo na 6%.
    Jako że obowiązkowa z mieszkaniem - bez MP byłoby niesprzedawalne - to chyba nieźle,
    bo nawet niższe odstępne byłoby od tego, by stało puste?

  • 83. Data: 2020-10-03 00:01:17
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Monday, September 28, 2020 at 4:17:11 PM UTC+4, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    - czyli na liście w ST, a jeszcze lepiej kupując walutę - czy te kursy są prawdziwe.

    > Wyklikałem zmianę typu konta.
    > Napisało mi, że w ciągu 4 dni uporają się z wykonaniem tego zadania
    > (przysłali mi też maila z podziękowaniem za złożenie dyspozycji).
    >
    > Się zacząłem zastanawiać, czy wszystkie ustawienia (np. automatyczna
    > spłata KK) zostaną zachowane.
    > P.G.

    Daj proszę znać czy te kursy dla nowego Citi Konta są faktycznie jak w reklamie. Ja
    niestety w dalszym ciągu nie mogę skorzystać z Citi Kantor, bo nie widnieje w
    portfelu mój rachunek PLN... Widzę tylko pozostałe konta walutowe. Podobno jest jakiś
    problem techniczny z tym dla rachunków o statusie nierezydent :(

  • 84. Data: 2020-10-04 17:54:02
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Albo i nigdy, bo się zaczną bramy psuć, posadzka pękać, monitoring starzeć, nowe
    fikuśne pomysły straży pożarnej z wentylacjami,
    czujnikami, tryskaczami, mokrymi hydrantami, drzwiami, drogami ewakuacyjnymi
    (strażacy to wróg taniego przystępnego budownictwa) no
    i jak sam pisałeś dopłacasz na komórce, więc masz twórczą księgowość

    Wynajmij komórkę i zrób jej analizę finansową ;-))

    Choć generalnie uważam, że lepiej mieć niż nie mieć miejsca, ale to serce a nie rozum
    podpowiada. Równie dobrze albo i lepiej można
    być najemcą.

    -----

  • 85. Data: 2020-10-04 22:28:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 4 października 2020 17:54:06 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

    > Albo i nigdy, bo się zaczną bramy psuć, posadzka pękać, monitoring starzeć, nowe
    fikuśne pomysły straży pożarnej z wentylacjami,

    Na utrzymanie w dobrym stanie idą opłaty bieżące, wkalkulowane powyżej.
    Albo trzeba być mądrym, sprzedać po 10 latach, za 90%-100% ceny kupna, zanim się
    zaczną poważne koszty ;>

    > czujnikami, tryskaczami, mokrymi hydrantami, drzwiami, drogami ewakuacyjnymi
    (strażacy to wróg taniego przystępnego budownictwa) no

    Mieszkam nad tym garażem, wolę, żeby nie był tani i przystępny, tylko bezpieczny. I
    tak trzeba walczyć z burakami robiącymi z miejsc postojowych i ich okolic składowisko
    rupieci.

    A taki zły strażak przydałby mi się na mega-buraka, który przy (nie swoim) miejscu
    postojowym postawił agregat do lad chłodniczych dla sklepu powyżej (te lokale
    usługowe na parterze to jest klątwa, jak nie kebab to pseudo-spożywczak, czyli
    głównie żabka i wóda) - jak puknie w niego samochód to będzie inhalacja freonem :(
    Rok już kołomyje z nadzorem budowlanym - może straż dałaby radę?

    > i jak sam pisałeś dopłacasz na komórce, więc masz twórczą księgowość

    Komórkę (jak i mieszkanie) mam dla siebie, piszemy tu o MP na wynajem.
    W ten sposób obecność komórek w garażu poprawia jego parametry.
    Jakby nie było komórek to podatek od nieruchomości i opłaty wzrosłyby o ok. 50%, więc
    wyzerowałoby to podstawę opodatkowania. Z 6% zrobiłoby się 5% - albo szukałbym kogoś,
    kto zapłaci 350zł.

    > Wynajmij komórkę i zrób jej analizę finansową ;-))

    Kosztowała 10k, ok 5m^2 (choć trochę zmniejsza ją to, że drzwi otwierają się do
    środka, niefart, bo na poziomach niżej otwierają się na zewnątrz - ale za to ja mam
    3,30m wysokości, a niżej tylko 2,60m), podatek od nieruchomości (czekam już 3 lata,
    żeby naliczyli, bo komórke dokupiłem w 2017) i opłaty takie same jak dla MP. Ale nie
    wiem, ile można wziąć za wynajem - wiem, że są chętni, ogłoszenia wiszą.

    > Choć generalnie uważam, że lepiej mieć niż nie mieć miejsca, ale to serce a nie
    rozum podpowiada. Równie dobrze albo i lepiej można być najemcą.

    Gorzej, jak nikt nie będzie chciał wynająć. U mnie ogłoszenia pojawiają się rzadko i
    zaraz znikają.
    A przy ew. sprzedaży nie będzie się liczyć Twoja opinia, a nabywcy.
    35m^2 bez MP przy metrze sprzedasz za ponad 10k/m^2. 70+ trochę dalej - będziesz
    musiał zejść mocno z ceny.

  • 86. Data: 2020-10-05 12:46:25
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-10-03 o 00:01, Stiwi pisze:

> [...]
    problem techniczny z tym dla rachunków o statusie nierezydent :(

    Moje Citi-priority zmieniło się w Citi-konto.
    Na moje oko (z taką dokładnością z jaką ja to oceniam) to warunki w
    Kantorze są takie same jak były przed zmianą konta.

    Sprawdziłem przed chwilką kursy dla Euro: 4,4867 / 4,5090
    Różnica 2,23 gr.
    To może jednak trochę mniej bo wydaje mi się, że poprzednio było coś
    rzędu 2,4...2,5gr.

    Ale ponieważ nie mam dokładnych danych w funkcji czasu to może to są te
    same warunki tylko jakieś fluktuacje.

    Jak sprawdziłem dzisiaj w nocy (koło północy - czyli niby już w
    tygodniu, kiedy to działa) to różnica była coś koło 6gr - czyli nie jest
    stała - czyli niewiele można być pewnym nie mając wglądu w Kantory w obu
    kontach w tym samym momencie.

    Nie wiem jaka była oferta w reklamie i nie chcę mi się szukać.

    Mam za to jakieś problemy z logowaniem (używam Opery). Mam 3 różne linki
    z których wchodziłem do citi i z każdego mogłem się zalogować.
    Teraz działa mi tylko jeden - bezpośrednio otwierający okienko logowania.
    Pozostałe otwierające stronę Citi nie działają - mogę z prawej strony
    wybrać zaloguj, pojawia się wybór 4 różnych logowań, ale kliknięcie w
    wybrane nie ma żadnego efektu. Nigdy wcześniej nie zauważyłem takich
    problemów z citi.
    P.G.

  • 87. Data: 2020-10-05 13:27:53
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Hmm, jak będzie z tymi wypłatami z bankomatów na koncie wspólnym to musisz się sam
    dopytać - czy będzie to liczone per konto czy per karta

    W zasadzie zakładałem, że per konto, ale faktycznie całkowitej pewności
    mieć nie można.
    Tyle, że w takich wątpliwych sytuacjach to czy można też ufać uzyskanej
    odpowiedzi...

    > I rzeczywiście bonus w postaci express elixir - chyba 3.

    Jeśli to oznacza, że nie zauważyłeś tego wcześniej to jestem w szoku :)

    > Obsługa kasowa - w tym celu może warto mieć dodatkowy bank na wypadek konieczności
    dużej wypłaty (jeśli ma się tyle w banku ;)

    Nigdy nie robiłem dużych wypłat. Sprzedałem samochód (firmowy) i
    wpłacałem uzyskaną gotówkę (w sumie nie rozumiałem dlaczego komis jako
    standard używa gotówki, a nie płaci przelewem).

    > Sprawdź przy okazji, jakie są te limity debetówki dla citi priority.

    Już nie mam citi-priority.

    > Przy zmianie typu konta podobno nie wymieniają debetówki (a przynajmniej z priority
    na citi konto, ciekawe, czy przy zmianie z gold też zostawią ;).

    Zawsze zakładałem, że przy zmianie konta karta debetowa też się zmienia
    choć sam napis na plastiku pozostaje stary (do następnego wznowienia).

    > Dziś dzwonili do mnie z citka i usilnie namawiali na zmianę na priority - nawet do
    tego stopnia, że kłamali, że citi global wallet (czyli że karta "sama pobierze" z
    konta w euro przy płatności w euro) jest tylko dla citi konta, a przy priority trzeba
    przełączać ręcznie.

    W piątek wyklikałem założenie konta w Euro. W moich ostatnich
    poszukiwaniach papierów na str. citi nie natknąłem się na jakiś opis tej
    funkcjonalności citi global wallet. To trzeba jakoś właczyć, czy jest z
    definicji?

    > No i co, wykokosili się z tą zmianą?
    > Jak tak, to zajrzyj do kantoru i przekopiuj kursy.

    Tak już mi się wyświetla, że mam Citi konto.

    > U mnie na prority o 16:11:
    > EUR/PLN 4.4865 4.5101
    > USD/PLN 3.8277 3.8463
    > CHF/PLN 4.1583 4.1807
    > GBP/PLN 4.9523 4.9782
    > EUR/USD 1.1698 1.1749

    Poniedziałek 13:05:
    EUR/PLN 4.4885 4.5108
    USD/PLN 3.8202 3.8376
    CHF/PLN 4.1671 4.1884
    GBP/PLN 4.9435 4.9678
    EUR/USD 1.1726 1.1779

    > Co do dochodu bez dokumentów - nie wierz, póki nie sprawdzisz.

    Karta już przyszła.
    Była tylko rozmowa telefoniczna + wizyta kuriera.

    > Jak żona brała w ostatniej promo z telefonem właśnie moto-bp (promo była fajna, bo
    karencja tylko od 1.1.2020, a promo była luty-marzec) to specjalnie kazałem jej żądać
    limitu 5k (w ogóle dobrze, że citek na jakieś negocjacje przy zamawianiu pozwala,
    kiedyś dawali tyle, ile max. było można - a do tego przy zamawianiu nie potrafili
    powiedzieć, ile wychodzi, i dowiadywałeś się dopiero jak przychodziła pocztą umowa -
    to też było głupie, bo potem zaraz można było obniżyć jedną wiadomością w ST - a
    nawet głupie podwójnie, bo np. do mnie zaraz zadzwonili z propozycją podwyższenia do
    150%) - a i tak dokumenty dochodowe trzeba było przesłać (i jeszcze musiałem napisać
    list z wyjaśnieniami w PDF - bo musiał być jako załącznik - że na potwierdzeniach
    wpływu pensji żony jest moje nazwisko, bo taką głupotę na kontach wspólnych ma
    santander - dobrze, że choć widoczny był nadawca, więc widać, czyja naprawdę była ta
    pensja - tzn. naprawdę to ona jest wspólna, ale banki jakoś nie potrafią tego do
    wiadomości przyjąć).

    Przy poprzedniej akcji (w sumie nie udanej) kiedy Citi namawiało żonę na
    KK ustaliliśmy, że kolega zamiast jednego przelewu ma nam przysyłać dwa
    i jeden adresować do mnie, a drugi do żony. Tyle, że jak się zaloguję do
    konta to nie jestem w stanie ustalić, który to wynagrodzenie dla mnie, a
    który to dla żony. Ale od roku nie sprawdzałem - może już teraz to się
    da zobaczyć.

    > No chyba że sam się nabrałem i trzeba było kazać 4900, albo 4k - bo może nie jest
    tak, że "dokumentów nie trzeba do 5k", tylko że "od 5k trzeba" - widać nie należy być
    zachłannym ;>
    > Ogólnie moto-bp ma minimalny limit 1700zł.

    Z kartą przyszła jakaś informacja (standardowy druczek do którego
    przyklejona jest karta) o promocji. Ale trzeba by ileś tam wydawać, w
    tym połowę na stacjach BP więc nie sprawdzimy, czy to faktycznie by
    zadziałało.

    > Trzeba sprawdzić datę zawarcia umowy - wg tego dodatkowe do simplicity są płatne
    lub nie - a zamawiać dodatkowe można w dowolnym terminie (można nawet wyklikać w
    ST).

    Jesteś pewien?
    Dla mnie to tak jak z tymi 4 wypłatami darmowymi.
    Opłata za kartę dodatkową I w szczegółach, że zależy od daty wydania
    karty (ale (przynajmniej dla mnie) nie jest jasne, czy głównej, czy
    dodatkowej).

    > W tym samym banku drugą MC

    A na to w ogóle nie patrzyłem.

    > - nie widzę korzyści, chyba że taką, że jedna bezpiecznie leży w domu, a drugą się
    nosi

    > Bo jak jakąś kartę już masz to na drugą żadnej promocji nie dostaniesz.

    Nie myślałem o promocji.
    Kombinowałem w ten sposób, że jak kiedyś by zmienili warunki Simpliciti
    tak, że wypadało by z niej zrezygnować to nie miałbym żadnej KK.
    A może ta BP już nie będzie wtedy do dostania, ale jak ktoś miał to ma.

    Brat kiedyś dostał darmową KK z mBanku i ma do dziś. A ja przez opłaty
    roczne za KK mBanku zrezygnowałem z niej, co pociągnęło za sobą też
    rezygnację z debetowej (aby nie wyrabiać limitów).

    > Ale np. dla żony może być - szczególnie jak z jakąś promo, dla tej moto-bp było
    sporo zwrotów za benzynę - choć chyba tylko właśnie na bp, więc może w konsekwencji
    wyjść drożej ;>
    > No ale nagrodę zawsze można wyłudzić - tutaj każdy PESEL jest cenny ;) - a po
    dostaniu nagrody wyklikać zamknięcie karty, to jeszcze zadzwonią i zaproponują
    moneyback 10%, max. 100zł - a po 4 miesiącach znów można zamknąć i czekać, aż minie
    karencja (skoro masz darmowe dodatkowe do simplicity).

    Mam inne podejście do promocji niż Ty. Jak przy okazji czegoś, co i tak
    planuję zrobić coś wpadnie to dobrze, ale żeby specjalnie sobie tym
    głowę zawracać to nie ja.
    P.G.