eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Kredyt konsumpcyjny - rzadziej zaciągany, ale wyższy

Kredyt konsumpcyjny - rzadziej zaciągany, ale wyższy

2014-12-08 15:04

Przeczytaj także: Rynek kredytowy się rozkręca

- Przedsiębiorcy mają niewątpliwie także sporo do zrobienia dla zapewnienia właściwych standardów ochrony praw konsumenta. Jednak, pomimo trzymania się restrykcyjnie przepisów przez kredytodawców, dobrze zbudowanej procedury kredytowej, sięgania po informację do zewnętrznych baz danych, kredytodawcy będą nadal narażeni na ryzyko strat i wyższe koszty działalności kredytowej w przypadku tej kategorii klientów, którzy dążą za wszelką cenę do zrealizowania swoich aspiracji konsumpcyjnych – przekonuje Edyta Szymczak, Prezes Zarządu Rejestru Dłużników ERIF BIG S.A.

W przekonaniu KPF – nie pomijając potrzeby pracy nad poprawą jakości praktyk biznesowych –potrzebne jest także wzmocnienie kompetencji etycznych i finansowych po stronie kredytobiorcy.
– Konieczne jest ciągłe przypominanie również kredytobiorcom, że racjonalne podejście do zaciągania zobowiązań, także kredytowych, pozwala na utrzymanie lepszej jakości życia. Kampania społeczna KREDYTOBRANIE 2.0 dobrze służy temu społecznemu celowi, dlatego podjęliśmy decyzję o jej wsparciu – twierdzi Andrzej Reterski, Prezes Zarządu Domu Finansowego QS Sp. z o.o.. - Pożyteczne jest wskazywanie podstawowych zasad, jak czyni to KREDYTOBRANIE 2.0., jak choćby tej, by konsument składający wniosek o udzielenie kredytu zawsze podawał prawdziwe, aktualne i kompletne dane o swojej sytuacji finansowej. Zastosowanie się do tej zasady przez konsumenta ułatwi bankowi weryfikację jego zdolności kredytowej, chroniąc tę osobę i jego rodzinę przed zaciągnięciem zobowiązań przekraczających możliwości ich spłaty i konsekwencjami z tym związanymi – podsumowuje Krzysztof Opaliński, Przewodniczący Rady Nadzorczej FINES SA, niezależnego operatora bankowego i partnera kampanii społecznej.

KREDYTOBRANIE 2.0 . DOBRE PRAKTYKI KONSUMENTA


KREDYTOBRANIE 2.0. Dobre praktyki konsumenta to kampania społeczna, która ma na celu wzmocnienie kompetencji finansowych i etycznych polskich kredytobiorców. Jej inicjatorem jest Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce, a społecznymi partnerami Stowarzyszenie Konsumentów Polskich i Stowarzyszenie Krzewienia Edukacji Finansowej. Jej narzędziem jest dokument o tej samej nazwie. Zawiera on katalog porad i komentarzy, w bardzo syntetyczny i przystępny sposób objaśniających, jakimi zasadami konsument powinien się kierować przy zaciąganiu zobowiązania kredytowego. To zaś pozwoli uniknąć obu stronom umowy kredytowej negatywnych konsekwencji i skutków, związanych z nieostrożnym zaciąganiem kredytów. Dokument podkreśla potrzebę racjonalnego, rozważnego, ale i etycznego podejścia do zaciągania kredytu. Trafił on do wielu podmiotów, których zadaniem statutowym jest ochrona praw konsumentów, z apelem o włączenie się do kampanii. Dokument KREDYTOBRANIE 2.0. został również udostępniony przedsiębiorcom, by upowszechniali dobre praktyki w codziennej praktyce biznesowej i działalności kredytowej w relacji z konsumentami.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: