  • 1. Data: 2004-10-05 11:35:08
    Temat: zle wpisane numer konta...
    Od: "Arek" <A...@n...no>

    Witam szanownych grupowiczów

    Chcialbym sie zapytac o to jakie moga byc
    konsekwencje jezeli ktos sie pomylil w numerze
    konta na poleceniu przelewu ? Co sie stanie
    z wyslanymi pieniazkami ?

  • 2. Data: 2004-10-05 11:56:08
    Temat: Re: zle wpisane numer konta...
    Od: v...@p...onet.pl

    > Chcialbym sie zapytac o to jakie moga byc
    > konsekwencje jezeli ktos sie pomylil  w numerze
    > konta na poleceniu przelewu ? Co sie stanie
    > z wyslanymi pieniazkami ?

    jezeli pomylone konto bedzie rzeczywiscie istnialo to kogos uszczesliwisz
    kwota przelwu;-)

  • 3. Data: 2004-10-05 12:02:42
    Od: "Arek" <A...@n...no>

    > jezeli pomylone konto bedzie rzeczywiscie istnialo to kogos uszczesliwisz
    > kwota przelwu;-)

    a jezeli nie bedzie istniało ? a nazwa odbiorcy jest wpisana prawidlowo ?

  • 4. Data: 2004-10-05 12:06:17
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-10-05 13:56, kiedy v...@p...onet.pl
    napisał(a) co następuje:

    > jezeli pomylone konto bedzie rzeczywiscie istnialo to kogos uszczesliwisz
    > kwota przelwu;-)

    IMHO jeśli bank będzie współpracował to sprawa jest względnie prosta.
    Jeśli nie będzie , a nie musi, bo skąd niby ma wiedzieć czy się
    pomyliłeś) to czekać Cię może powództwo z tytułu bezpodstawnego
    wzbogacenia skierowane przeciwko temu, kogo "uszczęśliwiłeś". W zasadzie
    proste, ale może się ciągnąć w czasie...
    --
    **** Jak rzekł pewien klasyk: ****
    **** "If you're so smart, why aren't you rich?" ****

  • 5. Data: 2004-10-05 12:07:14
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-10-05 14:02, kiedy Arek napisał(a) co
    następuje:

    > a jezeli nie bedzie istniało ? a nazwa odbiorcy jest wpisana prawidlowo ?

    Tak, czy inaczej należy zacząć od reklamacji.

  • 6. Data: 2004-10-05 12:21:41
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2004-10-05, yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> wrote:
> [...]
    > wzbogacenia skierowane przeciwko temu, kogo "uszczęśliwiłeś". W zasadzie
    > proste, ale może się ciągnąć w czasie...
    A jak uzyskać dane "uszczęśliwionego" właściciela konta ??
    Przecież nie zajdę do banku np. PKO BP i:
    Ja: Dzieńdobry, kto jest właścicielem konta 10 23443554353.....
    Bank: A ..już Panu mówię ..

    :-) Jak to wyciągnąć..

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 7. Data: 2004-10-05 12:36:47
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > jezeli pomylone konto bedzie rzeczywiscie istnialo to kogos uszczesliwisz
    > kwota przelwu;-)

    Taka pomyłka jest bardzo mało prawdopodobna. Nie dość, że ktoś musiałby
    pomylić się w numerze, to jeszcze musiałaby zgadzać się liczba kontrolna,
    czyli pomyłka dość piętrowa (myli np. 1 cyfrę w środku numeru i do tego myli
    liczbę kontrolną na taką, która odpowiada tej pierwszej pomyłce :-) Nie za
    duzo tych przypadków ;-) ?

  • 8. Data: 2004-10-05 12:57:48
    Od: v...@p...onet.pl

> [...]
    > liczbę kontrolną na taką, która odpowiada tej pierwszej pomyłce :-) Nie za

    ...hmmm a jak sie pomylilo kilka ostatnich odpowiadajacyh za nr klienta
    (ostanie 8, 9 cyfr nr konta)?...to pieniadze moga zamiast do Kowalskiego
    trafić do Nowaka...rzeczywiscie trudno pomylic sie tyle razy:)

  • 9. Data: 2004-10-05 13:00:20
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

    Nie za
    > duzo tych przypadków ;-) ?

    eee wystarczy Ctrl-C, Ctrl-V nie temu klientowi co trzeba : adres
    adrestata 1 numer konta adresata 2 i po sprawie :)

  • 10. Data: 2004-10-05 13:01:20
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > ...hmmm a jak sie pomylilo kilka ostatnich odpowiadajacyh za nr klienta
    > (ostanie 8, 9 cyfr nr konta)?...to pieniadze moga zamiast do Kowalskiego
    > trafić do Nowaka...rzeczywiscie trudno pomylic sie tyle razy:)

    Nie będzie zgadzać się liczba kontrolna.