  • 1. Data: 2004-10-05 11:41:01
    Temat: UsBankAccount - pytania
    Od: wsky <w...@p...fm>

    Witam
    Czy mial ktos stycznosc z UsBankAccount. Chcialbym sie dowiedziec jak
    funkcjonuje ten bank dla polakow, czy jest "pewny", jakie sa oplaty(za
    prowadzenie i przelewy) i jak dziala wersja internetowa banku. Czy sa
    jakies inne banki amerykanskie do ktorych mozna przystapic nie wyjezdzajac
    z polski? Z gory dziekuje za pomoc. Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-10-05 21:57:03
    Temat: Re: UsBankAccount - pytania
    Od: "Patek" <g...@h...com>

    Nie istnieje bank amerykanski, ktory otworzy ci konto przez Internet.

  • 3. Data: 2004-10-06 08:23:30
    Od: "Nissak" <d...@N...in.lublin.pl>

    wsky wrote:
> [...]
    > jakies inne banki amerykanskie do ktorych mozna przystapic nie
    > wyjezdzajac z polski? Z gory dziekuje za pomoc. Pozdrawiam

    odnoscie pierwszej czesci
    to jest darmowe konto FreeChecking i za nic sie nie placi wsumie
    wersja internetowa jest bidna i ograniczona glownie do zamawiania czekow
    skladania aplikacji o kredyty itd no i historia rachunku
    no ale mozna podpiac je pod paypal'a i wtedy juz duzo wiecej mozna

  • 4. Data: 2004-10-06 14:28:21
    Od: "Juan Ramirez" <0...@g...pl>

    wsky <w...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > jakies inne banki amerykanskie do ktorych mozna przystapic nie wyjezdzajac
    > z polski? Z gory dziekuje za pomoc. Pozdrawiam

    Po pierwsze przypuszczam ze rozchodzi sie o typowy bank dla amerykanow
    (residents) i te lepsze (darmowe konta, darmowe placenie w obojetnie kazdej
    formie etc.) z reguly nie sa dostepne dla ludzi z innych krajow. Rozchodzi sie
    o zwiekszone ryzyko i wyzszy koszt prowadzenia takiego konta. Na tej samej
    zasadzie spora czesc sklepow internetowych czy czy nawet indywidualnych ludzi
    powiedzmy na eBay nie sprzedaje i nie wysyla towarow poza USA. Z reguly
    wiekszosc lepszych bankow posiadajacych atrakcyjne oferty zaznacza ze konta sa
    dostepne WYLACZNIE dla rezydentow USA.

    Dla indywidualnych osob z innych krajow oferta jest znacznie ubozsza a koszty
    utrzymania konta znacznie wyzsze. Dodatkowo istnieja setki firm adwokackich
    etc. zajmujacych sie zakladaniem kont dla nierezydentow i UsBankAccount jest
    wslasnie takim posrednikiem czyli firma ktora zalozy ci konto w Banku. I
    poniewaz strona internetowa UsBankAccount jest firma posredniczaca w
    zakladaniu kont w USA to sama ona nie ma nic wspolnego z bankiem.

    Pomijajac UsBankAccount ktory nie jest bankiem to kazde konto w USA jest
    automatycznie ubezpieczone przez federalna instytucje FDIC na 100 tys. U$D
    wiec kady taki bank jest automatycznie "pewny" nawet jezeli jest bankrutem. W
    praktyce przez dziesiatki lat w rozne banki plajtowaly i w rzeczywistosci FDIC
    ma powazne nadwyzki wiec jak do tej pory w historii istnienia tego systemu nie
    zdazylo sie aby ktos posiadajacy wiecej niz $100 tys. na koncie bankrutujacego
    banku stracil te pieniadze. Nawet potezne i slawne przekrety S&L z lat 80tych
    nie doprowadzily do sytuacji aby ktokolwiek stracil pieniadze w upadajacym banku.

  • 5. Data: 2004-10-06 15:05:19
    Od: "Juan Ramirez" <0...@g...pl>

    Patek <g...@h...com> napisał(a):

    > Nie istnieje bank amerykanski, ktory otworzy ci konto przez Internet.

    Istnieje kilka powaznych problemow dla osob z poza USA. Glowny problem z jakim
    spotykaja sie osoby indywidualne jest Social Security numer lub ewentualnie
    TIN numer ale nawet to pozwala na powazna dyskryminacje. Z reguly te najlepsze
    indywidualne konta sa zarezerwowane WYLACZNIE dla posiadaczy Social Security
    numeru. Drugi powazny problem to brak historii bankowej czy kredytowej w USA.
    Mieszkaniec USA posiada historie automatycznie poprzez kupowanie czegokolwiek,
    placenie karta kredytowa etc. a osoba z innego kraju "nie istnieje" w
    amerykanskich rejestrach.

    W praktyce proces elektronicznej weryfikacji ktory zabiera kilka sekund dla
    amerykanina moze zabierac godziny dla osoby z poza USA i jest mozliwe ze
    potrzeba bedzie przeslac kopie kilku dokumentow tozsamosci takich jak np.
    paszport czy prawo jazdy. Normalnie zaden NORMALNY bank nie chce sie tym
    zajmowac wiec dlatego pozostaja te mniej atrakcyjne i drozsze.

    Niemniej jednak jezeli posiadasz np. SS numer i mozliwe do zweryfikowania dane
    personalne to zanim wydasz pieniadze na posrednikow takich jak UsBankAccount
    sprobuj najpierw zalozyc bezposrednio konto w jakims banku internetowym ktory
    pozwala to zrobic dla osob z innych krajow. Dla przykladu na poczatek moze byc
    np. Netbank

    http://netbank.com/

    Ponizej tutaj jest ich pierwsza strona aplikacja do otworzenia konta:

    https://secure.netbank.com/cgi-bin/newapp?LM=5

    JR

  • 6. Data: 2004-10-06 15:27:29
    Od: "Patek" <g...@h...com>

    http://www.psfcu.com

    Jest to adres banku amerykanskiego Polakow mieszkajacych w Nowym Jorku.
    Na pewno szybciej u nich otworzysz konto niz w jakims hamerykanskim banku.

    Jestem na 100% pewny ze musisz miec nr social sedurity.
    (jest on potrzebny do rozliczen podatkowych)

    Pozdrawiam

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 7. Data: 2004-10-06 16:14:16
    Od: "Juan Ramirez" <0...@g...pl>

    Patek <g...@h...com> napisał(a):

    > http://www.psfcu.com
    >

    > Jest to adres banku amerykanskiego Polakow mieszkajacych w Nowym Jorku.
    > Na pewno szybciej u nich otworzysz konto niz w jakims hamerykanskim banku...

    PSFCU to jest "Credit Union" i wydaje mi sie ze nie ma tam ZADNEJ mozliwoscie
    otwarcia konta poprzez Internet. Jezeli jest taka mozliwosc to podaj link.

    Tutaj w rzeczywistosci jest nastepny problem poniewaz w praktyce w
    indywidualnym koncie nie ma powaznych roznic dla amerykanina pomiedzy kontem w
    banku, credit union czy S&L to w praktyce w wiekszosci przypadkow ludzie z
    poza USA potrzebuja jakis komercyjny bank.

    Jezeli jestes z poza USA to z reguly warto jest otworzyc konto w banku ktory
    ma powiazania z bankiem w swoim kraju czyli w tym wypadku w Polsce poniewaz
    istnieje szereg mozliwosci na ulatwione tranzakcje takie jak przelewy
    pieniedzy etc. pomiedzy powiazanymi bankami.

    Dla przykladu otwarcie konta w Citi zabiera kilka minut poprzez Internet
    jezeli posiadasz Social Security lub inny "tax identyfication number" i adres
    w USA:

    http://www.citi.com/us/

    Citibank, jak i wiekszosc innych bankow, jednak otworzy konto kazdemu i bez SS
    i bez adresu w USA. Oczywiscie otwarcie konta nie bedzie wtedy poprzez
    Internet. W wypadku Citi mozna w wypadku braku numeru SS i adresu w USA
    zadzwonic darmowo do 1-866-335-1199 po instrukcje. Jak zwykle jezeli posiadasz
    odpowiednia ilosc kasy do lokaty etc. to zapewne wysla kogos gratis aby
    spotkal sie z toba osobiscie i zalatwia sami wiekszosc formalnosci.

    JR

  • 8. Data: 2004-10-06 16:23:04
    Od: "Juan Ramirez" <0...@g...pl>

    Juan Ramirez <0...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > odpowiednia ilosc kasy do lokaty etc. to zapewne wysla kogos gratis aby
    > spotkal sie z toba osobiscie i zalatwia sami wiekszosc formalnosci.

    Na stronie aplikacji widac tez inne darmowe numery po instrukcje w wypadku
    nieposiadania numeru SS i adresu w USA: 1-800-374-9700 (TTY: 1-800-788-0002).

  • 9. Data: 2004-10-09 10:04:28
    Od: Ebay <l...@n...gazeta.pl>

    On Wed, 6 Oct 2004 11:27:29 -0400, Patek wrote:

    > http://www.psfcu.com
    >

    > Jest to adres banku amerykanskiego Polakow mieszkajacych w Nowym Jorku.
    Jest to adres do Polsko złodziejskiej uni kredytowej. nigdy u nich nie
    miałem konta ale sporo słyszałem.
    U nich jest opłata za założenie konta a pózniej za prowadzenie, to samo za
    wyrobienie karty ATM.
    W chwili obecnej bez SSN lub TIN i stałego adresu w USA jest ciężko załozyć
    konto będąc fizycznie w USA a co dopiero przez internet.