  • 21. Data: 2002-01-08 22:39:34
    Temat: Re: wplata na konto firmowe
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Sun, 06 Jan 2002 18:13:50 +0100, Wojtek Frabinski
    <w...@a...net.pl> wrote:

    >Zaraz, od przelewow przychodzacych biora prowizje jak od wplaty
    >gotowkowej ?!

    Rekinek podał przykład transferu pomiędzy RORem a Firmowym w ramach
    tego samego oddziała PKOBPSA. Jak przelejesz z obcego banku, to skąd
    mają wiedzieć co to jest? Ja tak wpłacałem do WBK nie raz i żadnej
    prowizji nie było...

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 22. Data: 2002-01-08 22:40:17
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    <w...@a...net.pl> wrote:

    >Zaraz, od przelewow przychodzacych biora prowizje jak od wplaty
    >gotowkowej ?!

    Acha, kolega tak robi pomiędzy PekaoSA a PKOBPSA i też nie ma
    prowizji, poza opłatą za przelew.

  • 23. Data: 2002-01-08 22:53:23
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości

> [...]
    > tego samego oddziała PKOBPSA. Jak przelejesz z
    obcego banku, to skąd
    > mają wiedzieć co to jest? Ja tak wpłacałem do

    To zależy też od człowieka, jego wnikliwości a
    nawet oddziału ... niektórzy pracownicy analizują
    nadawce i odbiorcę (nazwisko, adres), tytuł
    przelewu np. podajesz "zasilenie konta" i w ten
    sposób wyłapują :-)).

    Sark

  • 24. Data: 2002-01-08 23:01:18
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Michal 'jaszczur' J." <j...@a...in.reply-to.invalid> wrote in message
    > Zgadza się, nie jest zgodne z regulaminem ROR.

    A czemuż to? (patrz niżej)

    > 1. Możesz wpłacać na ROR i przelewać środki na rachunek firmowy, dopóki
    > ktoś (jakis pracownik banku) Cię nie przyłapie. Reakcja może być różna -
    > od skasowania prowizji od wpłat, po rozmowę, ze nie wolno wpłacać
    > środków z działalności gospodarczej na rachunek osobisty - "po to ma Pan
    > r-ek firmowy" itd, standard.

    Bzdura!
    1.) Dostaję gotówkę od kontrahenta
    2.) Gotówka staje się moimi pieniędzmi (nie firmowymi!)
    3.) Wpłacasz własne pieniądze na ROR
    4.) Zasilasz rachunek firmowy z własnych pieniędzy z ROR
    5.) Masz na koncie firmowym firmowe pieniądze (choć nadal własne ;-)
    Wszystko jest zupełnie legalnie i zgodnie z Prawem Bankowym.

    K. Kowalski

  • 25. Data: 2002-01-09 06:54:30
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Tue, 8 Jan 2002 23:53:23 +0100, "Sark" <w...@p...onet.pl>
    wrote:
> [...]
    >nawet oddziału ... niektórzy pracownicy analizują
    >nadawce i odbiorcę (nazwisko, adres), tytuł
    >przelewu np. podajesz "zasilenie konta" i w ten

    No ale na jakiej podstawie ?
    Jest w tabeli prowizja od przelewow wenetrznych miedzy wlasnym RORem a
    kontem firmowym ?
    Jak nie ma to tytul moze byc i "przekazanie srodkow w celu obejscia
    prowizji za wplate gotowkowa na konto firmowe" i na drzewo z prowizja
    :-)
    Zakladajac oczywiscie, ze jest to zgodne z regulaminem i prawem ale to
    juz chyba wyjasniliscie.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 26. Data: 2002-01-09 07:22:37
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    > Bzdura!

    Oczywiście, że bzdura. Zawsze znajdzie się ktoś kto uważa, że wpłaty
    gotówkowe na rachunek firmowy są niedozwolone albo, że nie można, bo
    księgowość nie taka, a jeszcze inny ktoś powie, że prawo związkowe
    zabrania :-)
    I jeszcze do pytającego na samym początku:
    Wojtku,

    1. Czym się różni wpłata gotówkowa przez właściciela na rachunek
    firmowy od przelewu na ten rachunek z ROR właściciela? Chodzi o
    ograniczenia prawne dotyczące obrotu na kontach właściciela firmy.
    2. Czy wpłata/przelew własna/y na rachunek firmowy jest rozrachunkiem
    z tytułu prowadzonej działalności?

    CEZ

  • 27. Data: 2002-01-09 07:24:05
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    wrote:

> [...]
    >nawet oddziału ... niektórzy pracownicy analizują
    >nadawce i odbiorcę (nazwisko, adres), tytuł
    >przelewu np. podajesz "zasilenie konta" i w ten

    a) Ludzie analizują eliksiry?
    b) To nie pisz ,,zasilenie konta'', a pisz np. ,,kapusta z
    groszkiem''.

  • 28. Data: 2002-01-09 09:38:40
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski"
    <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    > No ale na jakiej podstawie ?
    > Jest w tabeli prowizja od przelewow wenetrznych
    miedzy wlasnym RORem a
    > kontem firmowym ?

    A to nieprawda że wszystko jest. Jak bym może
    poszumial to by się znalazło :-) Ostanio gdy
    zamykalem superkonto w POK BP to dowiedzialem się
    (z ust dysponentki :) że skasuja mnie jeszce na
    10 zł (żebym ich dobrze pamietał :) iże taka
    opłatę pobierają juz dosyc dlugo. Przeszukałem
    dostępne regulaminy w tym na stronie internetowej
    i nic takiego nie znalazłem (a np. wiele banków to
    podaje np. Lukas=opłata 0zł). Prawo, no może
    regulamin, powielaczowy ciągle obowiązuje.

    >Jak nie ma to tytul moze byc i "przekazanie
    srodkow w celu obejscia
    >prowizji za wplate gotowkowa na konto firmowe" i
    na drzewo z prowizja :-)

    Problem w tym koledzy, że w opisywanej przeze mnie
    sprawie "wyłapywali" mnie jak przelew doszedł na
    miejsce tzn na rachunek bieżacy (naliczali opłatę
    przy księgowaniu go na moje konto .. no i czynnik
    ludzki w tym banku widać odgrywa jeszcze dużą rolę
    :)

    Sark

  • 29. Data: 2002-01-09 09:44:05
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości

    > b) To nie pisz ,,zasilenie konta'', a pisz np.
    ,,kapusta z
    > groszkiem''.

    A potem tłumacz się przed US gdzie masz wystawioną
    fakturę za tą transakcję "a wogóle to przecież to
    nie wchodzi w zakres pańskej działalności, oj
    niedobrze niedobrze" :-)

    Sark

  • 30. Data: 2002-01-09 09:53:11
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Sark <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a1h3dl$bnb$...@n...onet.pl...

    >"a wogóle to przecież to
    > nie wchodzi w zakres pańskej działalności, oj
    > niedobrze niedobrze" :-)

    To niech to zapisza w protokole z kontroli :-))

    Karol