  • 11. Data: 2002-01-06 17:44:39
    Temat: Re: wplata na konto firmowe
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "jo" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:a1a25q$2ai$1@news.onet.pl...

    > rachunek firmowy oraz US o innych swoich rachunkach (czytaj poniżej). I
    tu
    > nie bardzo rozumiem przepisy: czy chodzi o wszystkie rachunki (także
    > osobiste) czy tylko te związane z prowadzoną działalnością? Mógłby mnie
    ktoś
    > oświecić?

    Obowiazek dotyczy wylacznie rachunkow 'firmowych'. Na druku NIP-1 [jak i
    NIP-3] jest nawet informacja, ze podawanie numerow rachunkow 'prywatnych'
    obowiazkowe nie jest.

    Maciej

  • 12. Data: 2002-01-06 17:51:21
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

> [...]

    > I tu nie bardzo rozumiem przepisy: czy chodzi o
    wszystkie rachunki (także
    > osobiste) czy tylko te związane z prowadzoną

    Tylko te związane z prowadzoną działalnością (był
    taki czas że zus chcial info o wszystkich
    posiadanych :-))

    > - zawiadomienia urzędu skarbowego, właściwego ze
    względu na podatek
    > dochodowy, o posiadaniu rachunku bankowego
    związanego z wykonywaną
    > działalnością gospodarczą

    chyba jasne np. załozyłeś w marmurku pko bp rach
    bieżacy (w związku z DG)

    >, a w razie posiadania więcej niż jednego
    > rachunku - do wskazania jednego z nich jako
    rachunku podstawowego

    no i postanowiłeś sobie założyć drugi rach,
    bieżacy np. w inteligo (w związku z DG)

    Sark

  • 13. Data: 2002-01-06 17:57:05
    Temat: Odp: wplata na konto firmowe
    Od: "jo" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik Sark <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a19qik$moc$...@n...onet.pl...

    > Można a jak przyjdzie porzeba to go strnserujesz
    > na firmowy przy czym w marmurakch skasują prowizje
    > jakod wpłat gotówkowych, za wyjątkiem Inteligo,
    > Telepeka24, WVB (innych nie pamiętam :-))

    > gotowkowe na konta
    >
    > Nie znam takiego :-)) IMO wszystkie biorą. Kiedyś,
    > mając ror i bieżący w pko bp myślałem ze mi nie
    > policzą prowizji za przelew z ror ma bieżacy (ten
    > sam oddział, ten sam budynek tylko różnica .... 1
    > piętra:) ... no i tak skasowali "bo to sam pan
    > sobie wpłacał"
    >
    > Sark

    Czy te banki mają w tabeli opłat i prowizji umieszczoną oddzielną pozycję
    dotyczącą wysokości prowizji od przelewu przychodzącego z RORu
    przedsiębiorcy? Czy może podciągają to pod pozycję "wpłaty gotówkowe"? No bo
    jezeli wziąć pod uwagę "wykładnię celowościową" to prowizję od wpłaty
    gotówkowej pobiera się za fatygę. Bo panienka w kasie musi poświęcić trochę
    czasu na przeliczenie, ryzykują że im tą gotówkę z sejfu w oddziale ukradną
    itp. A jeśli przychodzi kasa przelewem to nieważne od kogo, bank powinien
    się tylko cieszyć, bo ma więcej środków do obracania. To skandal, żeby
    jeszcze od tego myto pobierali! Jeżeli taka prowizja nie jest wyodrębniona w
    tabeli opłat to moim zdaniem pobierają ją bezprawnie, bo przecież bank też
    jest zobowiącany do przestrzegania regulaminu który sam ustalił.

  • 14. Data: 2002-01-07 16:05:05
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> wrote in message
    > Zalozmy, ze ktos ma konto firmowe z prowizja za wplaty gotowkowe albo
    > po prostu konto wirtualne.
    > Czy moze obejsc problem wplat gotowki, wplacajac swoj utarg na RORa i
    > dalej za darmo przelewac go na firmowe? Czy jest to zgodne z prawem ?
    > IMO nie za bardzo (na pewno nie z regulaminem RORu, ale kto by sie tym
    > przejmowal ;))
    > Jesli nie to czy istnieje sposob na legalne przekazanie srodkow
    > firmowych na rachunek w Inteligo albo VW bez uzycia konta firmowego w
    > innym banku ?

    IMHO nie ma tu problemu dla DG i SC. Zarówno DG jak i SC nie posiadaja
    swojego kapitalu. Mozesz w kazdej chwili wplacac i wyplacac pieniadze na
    konto firmowe - zaden przepis tego nie zabrania. Ja tak zasilam konto w
    Inteligo jak musze wplacic gotówke - przez ROR w innym banku.
    Podobnie z placeniem karta firmowa za prywatne zakupy. Dla DG i SC z
    uproszczona ksiegowoscia (a wiec karta, ryczalt, KPiR) nie ma IMHO zadnych
    ograniczen.

    > Czy jakies marmurki nie boria prowizji za wplaty gotowkowe na konta
    > firmowe ?

    Ja takiego nie znalazlem.

    K. Kowalski

  • 15. Data: 2002-01-07 18:38:47
    Od: "yaneek" <y...@p...onet.pl>

    Użytkownik Sark <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a19qik$moc$...@n...onet.pl...
    > Użytkownik "Wojtek Frabinski"
    > <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > gotowkowe na konta
    >
    > Nie znam takiego :-))
    ========================
    A ja znam: telepekao 24 + rach. biezacy w PEKAO SA :-) Na rach.
    biezacy wplaty gotowki bez prowizji, przelewy wewnatrzbankowe - bez
    prowizji (T24 jest oddzialem).
    Gwoli scislosci - jeszcze nie testowalem, choc formalnosci otwierania
    kont juz mam za soba.
    --
    pozdrawiam
    yaneek

  • 16. Data: 2002-01-07 21:21:34
    Od: "Lidka" <m...@i...pl>

    > Ja takiego nie znalazlem.

    Cukrobank. Chyba jedyny. :)
    Kiedys byl jeszcze Fortis, ale wszystko,
    co dobre, szybko sie konczy...

    L.

  • 17. Data: 2002-01-08 21:50:50
    Od: Michal 'jaszczur' J. <j...@a...in.reply-to.invalid>

    Użytkownik Forte Agent 1.8/32.548
    Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> pisze:

    >Czy moze obejsc problem wplat gotowki, wplacajac swoj utarg na RORa i
    >dalej za darmo przelewac go na firmowe?
    Imo Można

    >Czy jest to zgodne z prawem ?
    Jest

    >IMO nie za bardzo (na pewno nie z regulaminem RORu, ale kto by sie tym
    >przejmowal ;))
    Zgadza się, nie jest zgodne z regulaminem ROR.

    >Jesli nie to czy istnieje sposob na legalne przekazanie srodkow
    >firmowych na rachunek
    Istnieje:

    1. Możesz wpłacać na ROR i przelewać środki na rachunek firmowy, dopóki
    ktoś (jakis pracownik banku) Cię nie przyłapie. Reakcja może być różna -
    od skasowania prowizji od wpłat, po rozmowę, ze nie wolno wpłacać
    środków z działalności gospodarczej na rachunek osobisty - "po to ma Pan
    r-ek firmowy" itd, standard.

    2. Możesz zakładać lokaty kilkudiowe z dyspozycją zapadnięcia na
    rachunek firmowy - zamrażasz na parę dni pieniądze, troszkę to
    niewygodne, musisz też dysponować większą gotówką, ale w ten sposób nie
    płacisz prowizji która może czasem równać się Twojej marży handlowej ;)
    i najważniejsze - wszystko jest legalne.

    3. Moze udać Ci się wynegocjować obniżenie lub niepobieranie przez Bank
    tej prowizji. Napisz podanie, męcz pracowników... itd

    >Czy jakies marmurki nie boria prowizji za wplaty gotowkowe na konta
    >firmowe ?
    Osobiście nie znam takowych.

    Pozdrawiam :)
    --
    "A good scare is worth more than good advice" (DKW)

  • 18. Data: 2002-01-08 22:15:07
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Sun, 06 Jan 2002 14:02:44 +0100, Wojtek Frabinski
    <w...@a...net.pl> wrote:

> [...]
    >Czy moze obejsc problem wplat gotowki, wplacajac swoj utarg na RORa i
    >dalej za darmo przelewac go na firmowe? Czy jest to zgodne z prawem ?

    Jak najbardziej. Jeśli prowadzisz DG na zasadzie zwykłego
    przedsiębiorcy (a skoro pytasz o Inteligo, to zapewne o taką chodzi),
    to jak najbardziej. Tam nie masz rozgraniczenia pomiędzy majątkiem
    firmy, a swoim, więc w każdej chwili możesz przemianowywać środki z
    firmowych na prywatne i odwrotnie. Słowem, firmowe pieniądze w
    kieszeni nazywasz swoimi i wpłacasz na swój ROR. Potem jednak
    stwierdzasz, że firma ma dług, a przecież odpowiadasz całym swoim
    majątkiem, więc szybko ten dług uzupełniasz ze swojego majątku.

    >IMO nie za bardzo (na pewno nie z regulaminem RORu, ale kto by sie tym
    >przejmowal ;))

    Dlaczego nie z regulaminem RORu? Nie pozwala na zasilanie własnego
    konta firmowego? Dziwne.

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 19. Data: 2002-01-08 22:17:57
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Sun, 06 Jan 2002 15:21:47 +0100, Wojtek Frabinski
    <w...@a...net.pl> wrote:

    >Znaczy osoby fizyczne z DG ok, a spolki cywilne nie ?

    nie nie... Znaczy tak tak, znaczy :-)))

    Innymi słowy: SC to to samo, co DG. Tylko, że ,,razy ilość
    wspólników.'', więc nie powinieneś tego w takich zastosowaniach wogóle
    rozróżniać.

    >A co zapisem, ze konta nie mozna uzywac do rozliczen zwiaznanych z
    >prowadzeniem dzialalnosci gospodarzej ?

    ROZLICZEŃ! Ale nie używasz. Używasz do płacenia TY -> DG. A przecież
    możesz użyć RORu do płacenia TY->Sprzedawca, więc czemu nie TY->Twoja
    firma?

  • 20. Data: 2002-01-08 22:27:05
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Sun, 6 Jan 2002 18:11:44 +0100, "Tomek D" <t...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Subtelna róznica pomiedzy osoba fizyczna a SC polega na tym ze w przypadku
    >SC w jej umowie okreslasz co wnosza wspólnicy i od wartosci tego placisz
    >jakies tam % w US.
    >Jezeli SC dokonuje transakcji na kwote przewyzszajaca to co wniesli
    >wspólnicy + wypracowane zyski to US moze sie przyczepic bo nie zaplaciles im
    >tych %.

    Wnosi się sprzęty itp. Głównie po to, że nie masz na to wtedy
    papierów. Wnosisz np. prywatny komputer, płacić wtedy podatek od
    czynności cywilnych i komputer staje się własnością spółki. Ale kasa
    nie. Wspólnicy odpowiadają całym swoim majątkiem za zobowiązania
    spółki, więc przy przekroczeniu kosztami zysków muszą dołożyć. Zyski
    też w każdej chwili zabierasz sobie. Firma ma tylko tyle, ile w danej
    chwili jest w towarze i środkach trwałych. Podatek od zysku rozliczasz
    w postaci typowego PITu (no z lekkimi modyfikacjami ,,dla prowadzących
    DG''). Prowadząc DG czy spółkując w sc. nie masz pensji. W sp.z o.o.
    masz pensję i całe zyski są własnością spółki i nie możesz ot tak
    zabrać albo dodać.

    Acha -- mówię tutaj o DG na PKPiR, bo nie jestem pewny czy w przypadku
    KH nie mają już zastosowania zasady takie jak dla ,,wyższych form''. W
    każdym razie PKPiR jest uproszczoną formą rozliczeń i wiele rzeczy
    tutaj jest płynnych.

    >Akurat profesjonalnie zajmuje sie bitami a nie podatkami wiec nie traktuj
    >tego jako pewnik :-)

    A tam, trza być pewnym siebie :-)))
    Ja też nie jestem prawnikiem, ale tak mi się wydaje jakoś, że chyba
    mam rację...