  • 21. Data: 2020-05-18 23:35:16
    Temat: Re: tarcza - przelewy są realizowane czy nie są?
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 18 May 2020 03:14:58 -0700 (PDT), zaqu <r...@g...com>
    wrote:

    >ZUS: Pierwsze postojowe, wniosek 2.04 - wypłata 15.04
    >drugie postojowe, wniosek 4.05, druk RSP-D 4.05, korekta na inny wniosek RSP-DK
    15.05 po telefonie z zusu. Wcześniej nie było jeszcze wniosku "DK" jak wypełniałem,
    więc tutaj czekam. Stare wnioski tylko dotyczą pierwszego postojowego, kontynuacja
    już na RSP-DK.

    >Mikropożyczka PUP 5000 zł: wniosek 24.04 - wypłata 15.05
    >ZUS: umorzenie za marzec. Decyzja pod koniec ubiegłego tygodnia ok.14.05.2020.

    Jeden podmiot:
    ZUS I postojowe, wniosek 01.04 - wypłata 15.04
    ZUS II postojowe od razu na właściwym druku DK 07.05, wypłata 15.05
    PUP pożyczka 5000: wniosek 20.04, wypłata 14.05
    PUP dofinasowanie kosztów dz.g.: wniosek 24.04, brak decyzji
    ZUS: umorzenie za 3 miesiące, wniosek 02.04, brak decyzji (PUE
    wykazuje zaległość za marzec i kwiecień)

    Drugi podmiot:
    PUP pożyczka 5000: wniosek 03.04, wypłata 14.04
    dofinansowanie PFR: wniosek 05.05, decyzja 06.05, wypłata 07.05
    dofinasowanie etatów PUP: wniosek 06.05, brak decyzji
    ZUS: umorzenie za 3 miesiące, wniosek 02.04, brak decyzji

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 22. Data: 2020-05-18 23:41:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 5ec2b11e$0$17344$6...@n...neostrada.pl

    > Czekam teraz na info co z kwietniem, ale skoro za marzec
    > przysłali konkretną informację, że umorzyli tyle i tyle
    > złotych (takiej pomocy udzielono) to, myślę, że za
    > kwietniowe deklaracje się wezmą dopiero jak minie
    > termin ich składania

    Z marcem wyjawili, że chadza im o to, [by swołocz wiedziała?...]
    byś wiedział, że oto dostałeś Pomoc Publiczną, gdyż do tej pory
    jedynie wnioskowałeś i mogłeś chełpić się w kolejnych wnioskach
    nieotrzymaniem pomocy publicznej...

    Zatem od teraz mogą zwlekać...

    -=-

    Nieraz w ZUSowej dezinformacji telefonicznej moja matka
    dostała tę samą odpowiedź -- ,,umorzenia będą i nie trzeba
    płacić!''. Akurat pod tym (umorzeniowym/morowym) względem
    telefoniczna dezinformacja nie jest himeryczna.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 23. Data: 2020-05-18 23:41:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek" a...@n...neostrada.pl

    > Najwyraźniej realizuje, w czwartek skladałem wniosek,
    > w piątek po południu dostałem decyzję o przydzieleniu
    > kasy, w poniedziałek ma przyjść.

    O której Tarczy Waść prawi? 5 kpln, 12 kpln w jednym kwancie?...
    Osobiście znam tylko jedną osobę, która otrzymała 5 kpln.

    Co innego zwolnienia z ZUS -- tu jest lepiej, ale jasności nie
    ma co do tego, czy:
    - bez zatrudniania pracowników
    - z małym dochodem (do 7 kpln)
    - zbyt dużym przychodem (300% PN)
    można załapać się... ZUS wnioski takowe (z przekroczeniem
    300% PN) przyjmował z adnotacją o błędzie zwykłym czy jakoś
    podobnie...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 24. Data: 2020-05-18 23:42:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 5ec298dc$0$555$6...@n...neostrada.pl

    > A teraz nawet centralki przełączyli na informację z tym
    > numerem infolinii - a tam się raczej trudno dodzwonić.

    Moja matka dodzwania się do ZUS, kiedy chce, ale i co
    z tego, skoro zazwyczaj otrzymuje stamtąd odpowiedzi
    generowane losowo? ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 25. Data: 2020-05-18 23:43:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert_DF" 5ec270df$0$524$6...@n...neostrada.pl

    > dodzwonienie się do ZUS jest praktycznie niemożliwe

    Możliwe jest -- ale nierzadko gadają tam bez sensu!

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 26. Data: 2020-05-19 15:21:50
    Od: cef <c...@i...pl>

    > "cef" 5ec298dc$0$555$6...@n...neostrada.pl

    > Moja matka dodzwania się do ZUS, kiedy chce, ale i co
    > z tego, skoro zazwyczaj otrzymuje stamtąd odpowiedzi
    > generowane losowo? ;)

    Przed wirusem mi się też udało, jednak faktycznie informacja,
    którą otrzymałem spowodowała błędne rozliczenie.
    Ale jeszcze nie dorosłem do tego, żeby zażądać odsłuchania tych taśm
    i przykładnego ukarania tego informatora.

  • 27. Data: 2020-05-19 16:00:22
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 18.05.2020 o 18:00, cef pisze:

    > Konkretnie samo Cię informuje czy musisz kliknąć w rozliczenia i salda?
    > Ja mam za marzec zaplacone i umorzone, ale nie zwrócili na konto o co
    > wnioskowałem, więc jakby na składki za kwiecień, których nie zapłaciłem
    > mam już górkę w ZUS.

    widzę jak klikam w rozliczenia, ale UWAGA dzwoniła kobita z ZUS, dopiero
    weryfikują wnioski z początku kwietnia, na moim (skanie) zabrakło
    krzyżyka i musiałem złożyć jeszcze raz

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 28. Data: 2020-05-19 16:16:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 5ec3dd6e$0$524$6...@n...neostrada.pl

    > Ale jeszcze nie dorosłem do tego, żeby zażądać
    > odsłuchania tych taśm i przykładnego ukarania tego informatora.

    Dawno przerosłem ten moment -- ZUS można
    zlikwidować etapami:
    - najpierw przekazać emerytury bankom
    (emerytury byłyby dokładnie takie same,
    ale koszt obsługi emerytur byłby niższy)
    - następnie przekazać renty chorobowe
    ubezpieczycielom komercyjnym
    (na razie polskie państwo utylizuje chorych)
    - resztki ZUSowej działalności zagospodarować
    różnie: zlikwidować, przekazać, przekształcić...

    W mych eksperymentach myślowych idę znacznie dalej,
    do świata jednocześnie:
    - pozbawionego i rent (chorobowych, socjalnych
    i wszelkich innych) i emerytur, i innych świadczeń
    wyliczanych dziwnymi (bo niejasnymi) metodami
    - i oferującego świadczenia korzystniejsze od
    wszelkich ww. świadczeń (korzystniejsze i dla
    świadczeniobiorców, i dla podatników...)

    Czy można karać informatorów z ZUS? IMO w obecnej
    sytuacji (technicznej, organizacyjnej, prawnej,
    moralnej...) nie można. Można nagradzać (płacić
    pensje, premie, nagrody, dodatki itp.) i chwalić,
    gdyż pracownicy ZUS pełnią ważne funkcje państwowe
    i opiekują się potrzebującymi...

    -=-

    Przed karaniem ZUSowych informatorów trzeba
    zrezygnować z nadmiaru narodowej hipokryzji...

    Na razie (polski i niepolski) przeciętniak wie,
    że ZUS jest zły, ale łudzi się nadzieją czerpania
    korzyści z tego zła... Nie pracownicy ZUS są źli,
    lecz złe jest społeczeństwo konstruujące ZUS...

    W lepszej rzeczywistości ww. informatorzy mogliby być
    bardzo dobrymi ludźmi, pełniącymi bardzo dobrze swe
    obowiązki i wzbogacającymi społeczeństwu płacące
    tymże informatorom...

    -=-

    Jeśliś wskoczył między wrony -- musisz krakać jak i one.

    Czy jakoś podobnie...

    -=-

    Przed II wojną św. i podczas tej wojny Niemcy zawzięcie tępili
    żydów/Żydów a później kochali... To kwestia wychowania...

    (na Krymie tępili głównie Żydów, żydów pomijając?...)

    Można było wymordować Niemców -- lub wychować...
    Jednych (Himmlera czy Eichmanna) trzeba było ukatrupić, lecz
    innych (Einsteina) nagrodzić a jeszcze innych wychować...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 29. Data: 2020-05-19 23:27:42
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2020-05-18 o 12:14, zaqu pisze:
> [...]
    więc tutaj czekam. Stare wnioski tylko dotyczą pierwszego postojowego, kontynuacja

    Dla umów cywilnoprawnych też nowy formularz RSP-CK
    przy czym RSP-C składał "pracodawca"
    ale RSP-CK to ma sobie już złożyć zleceniobiorca

    Zupełnie nie wiem po co ZUS robi taki burdel :/

    Pozdro

  • 30. Data: 2020-05-19 23:36:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5ec30189$3$557$6...@n...neostrada.pl

    > Osobiście znam tylko jedną osobę, która otrzymała 5 kpln.

    Już znam dwie osoby, które otrzymały po 5 kpln.
    [dziwne, że akurat każda osoba potrzebuje dokładnie tyle samo...]
    Ta druga otrzymała już wczoraj, ale ja o tym dowiedziałem się
    dopiero dzisiaj...

    --