  • 1. Data: 2020-05-14 14:42:45
    Temat: obligacje
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Wszyscy zajęci koronawirusem, a tu Ministerstwo Finansów nie chce, żeby
    suweren kupował obligacje.
    Jeszcze w kwietniu za 10-latki i 4-latki w pierwszym roku dawało
    odpowiednio 2.7% i 2.4%. Teraz można zarobić tylko 1.7% i 1.3%.
    Potem do inflacji też doliczają mniej: 1,00% i 0,75%.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2020-05-14 16:25:05
    Temat: Re: obligacje
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 14 maja 2020 14:43:33 UTC+2 użytkownik Olin napisał:
> [...]
    > odpowiednio 2.7% i 2.4%. Teraz można zarobić tylko 1.7% i 1.3%.
    > Potem do inflacji też doliczają mniej: 1,00% i 0,75%.

    To może po to Glapcio ściął stopy na maxa - żeby ulżyć największemu kredytobiorcy w
    Polsce?
    Jak ścinali, to google news wyświetlał mi artykuły: "jak teraz oszczędzać? kup
    obligacje skarbowe!"

    Ale to i tak lepiej niż gdzie indziej - choć jednak coś w stylu kawałów o dobroci
    Lenina/Stalina - w best korei podobno właśnie jeden przedsiębiorca (podobno są tam i
    tacy) dostał właśnie czapę, bo nie chciał brać udziału w obowiązkowymi kupowaniu
    obligacji rządowych...

  • 3. Data: 2020-05-14 16:34:28
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 May 2020 07:25:05 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > To może po to Glapcio ściął stopy na maxa - żeby ulżyć największemu kredytobiorcy w
    Polsce?

    Może uznali, że lepiej finansować dług inflacją, niż pożyczać.
    W sumie drukowanie pieniędzy jest chyba mniej kłopotliwe i lepsze
    medialnie, bo złośliwi się nie czepią, że państwo zadłużone.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 4. Data: 2020-05-14 16:56:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 14 maja 2020 16:35:00 UTC+2 użytkownik Olin napisał:

    > Może uznali, że lepiej finansować dług inflacją, niż pożyczać.
    > W sumie drukowanie pieniędzy jest chyba mniej kłopotliwe i lepsze
    > medialnie, bo złośliwi się nie czepią, że państwo zadłużone.

    Przy okazji jest to twórcza interpretacja pomysłu jednego pisiora "od finansów", że
    Polacy trzymają w bankach kupę szmalu i mogliby go państwu (tzn. pisiorskiemu jaśnie
    państwu) pożyczyć zamiast bezproduktywnie w bankach trzymać.
    Inflacja spowodowana dodrukiem pozbawi Polaków tego obciążenia.

  • 5. Data: 2020-05-14 17:22:49
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    państwu) pożyczyć zamiast bezproduktywnie w bankach trzymać.
    > Inflacja spowodowana dodrukiem pozbawi Polaków tego obciążenia.

    Na szczęście o nasze finanse dba Partia.
    Ministrem został Piotr Patkowski. Może nie wygląda poważnie, ale ma już
    28 lat skończone. A że nie zna się na finansach? To nie przeszkoda.
    Najważniejsze, że jest członkiem Przewodniej Siły Narodu - możemy spać
    spokojnie.
    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/piotr-patkow
    ski-kim-jest-zawrotna-kariera-nowego-wiceministra-pi
    s/5vl83j1

    --
    - Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 6. Data: 2020-05-14 17:25:25
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie rozumiesz, że szmal to odłożona konsumpcja.
    Zastanów się teraz, ile przeciętny Amerykanin musi trzymać w banku, żeby:
    * pchnąć dzieci na wyższą uczelnię;
    a następnie:
    ** godnie przeżyć ostatnie 3 lata życia w domu starców i jeszcze rok na OIOM w
    szpitalu aż do śmierci.
    A teraz policz to dla Polaka ubezpieczonego w NFZ.

    -----

  • 7. Data: 2020-05-14 18:30:10
    Od: Jerzy <c...@i...pl>

    W dniu 14.05.2020 o 17:25, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > OIOM w szpitalu aż do śmierci.
    > A teraz policz to dla Polaka ubezpieczonego w NFZ.

    ----------------------
    Już partia rządząca ma pomysł na wykorzystanie tych oszczędności w
    bankach. Oszczędności mocą ustawy zostaną zamienione z mocy prawa na 10
    letnie obligacje.

  • 8. Data: 2020-05-14 22:04:05
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2020-05-14 o 18:30, Jerzy pisze:

    > ----------------------
    > Już partia rządząca ma pomysł na wykorzystanie tych oszczędności w
    > bankach. Oszczędności mocą ustawy zostaną zamienione z mocy prawa na 10
    > letnie obligacje.

    Nie zostaną, bo to skasowałoby chęć do oszczędzania,
    czyli nie byłoby już z czego kraść, a tak można kraść małą łyżeczką ...
    ciągle ;)

    Pozdro

  • 9. Data: 2020-05-15 18:38:04
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Dawid Rutkowski napisał(a) w wiadomości:
    <7...@g...c
    om>...

    W kwietniu informowano o rekordowym zainteresowaniu obligacjami,
    można było przewidzieć.

> [...]
    >Polsce?
    >Jak ścinali, to google news wyświetlał mi artykuły: "jak teraz oszczędzać? kup

    W porównaniu z innymi...

> [...]
    >tacy)
    dostał właśnie czapę, bo nie chciał brać udziału w obowiązkowymi kupowaniu >obligacji

    https://independenttrader.pl/polacy-spoleczenstwo-na
    jsilniej-okradane-z-oszczednosci.html
    graf z Bloomberga
    Polska za Kenią, Angolą.... Nasz wzór Węgry też, choć odrobinę lepiej.

    Arek

  • 10. Data: 2020-05-15 20:08:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
    napisał(a):

    >Może uznali, że lepiej finansować dług inflacją, niż pożyczać.
    >W sumie drukowanie pieniędzy jest chyba mniej kłopotliwe i lepsze
    >medialnie, bo złośliwi się nie czepią, że państwo zadłużone.

    Ale jak niby ma Glapinski wprowadzic je do obiegu ?

    Dac kazdemu po 100 ... tys ? A co z tego rzad bedzie mial ?

    Wiec jesli rzad chce miec pieniadze na maseczki, testy, samochody,
    dotacje - to formalnie musi pozyczyc.
    No chyba, ze im Glapcio jako zysk NBP przekaze.

    Wiec zadluzenie wzrosnie.
    To zadluzenie moze byc niegrozne, jesli Glapcio pozyczy na zerowy
    procent i nie bedzie sie domagal zwrotu, ale jednak bedzie.
    Ktos kiedys podliczy i moze zaszkodzic.
    A my nie jestesmy USA, zeby moc tak stale pozyczac "na wieczne
    nieoddanie".

    Wiec zasadne byloby rozmydlenie tego. Np rzad oglosi kredyty pomocowe
    dla ludzi, udzielac bedzie PKO, pieniadze dostanie z NBP, wszystko
    niby do zwrotu i na niski procent, rzad w tym
    udzialu nie bierze i zadluzenia nie ma.

    Albo ZUS wezmie kredyt, moze i bezposrednio w NBP, a rzad przez rok
    nie bedzie musial doplacac do emerytur.

    O dalszych skutkach to sie trudno wypowiadac - jak zrobi sie duza
    inflacja, to oprocentowanie obligacji bedzie musialo podskoczyc,
    bo chyba NBP, nawet do spolki z PKO nie uciagna calego zadluzenia
    panstwa.
    A jak podskoczy, to panstwo nie wyrobi na splaty.
    Chyba, ze dzieki inflacji wplywy nominalne wzrosna, i jednak wyrobi...

    J.