  • 1. Data: 2004-01-22 09:28:40
    Temat: reklamacja przelewu
    Od: Azazell <j...@g...pl>

    Czy ktoś się orientuje jak wygląda procedura reklamacji gdy przelew nie
    dotrze do odbiorcy mimo, że wszystkie dane podane na nim są poprawne. Od
    którego końca zacząć i jakie dokumenty uzyskać od banków?

    --
    z pozdrowieniami
    Azazell

  • 2. Data: 2004-01-22 09:33:57
    Temat: Re: reklamacja przelewu
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "Azazell" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy ktoś się orientuje jak wygląda procedura reklamacji gdy przelew nie
    > dotrze do odbiorcy mimo, że wszystkie dane podane na nim są poprawne. Od
    > którego końca zacząć i jakie dokumenty uzyskać od banków?

    Oczywistym jest, że reklamację może złożyć jedynie ZLECENIODAWCA [bo to jego
    zlecenie nie zostało zrealizowane poprawnie] w banku ZLECENIODAWCY [bo ten
    bank nie wykonał zlecenia do końca].

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    usenet (at) nawara.info

  • 3. Data: 2004-01-22 09:36:39
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Azazell wrote:
    > Czy ktoś się orientuje jak wygląda procedura reklamacji gdy przelew nie
    > dotrze do odbiorcy mimo, że wszystkie dane podane na nim są poprawne. Od
    > którego końca zacząć i jakie dokumenty uzyskać od banków?

    Oświadczenie na piśmie od beneficjenta ("adresata") przelewu, że do dnia
    tego i tego , na konto takie a takie w banku takimtoatakim nie dotarła
    kwota xxx PLN. Ztym idziesz do swojego banku i składasz reklamację.

    KJ

    PS. Dość często okazuje sie, że prośba o takie pisemne oświadczenie
    skutkuje cudownym odnalezieniem pieniędzy.
    --
    Jid: k...@c...pl lub k...@j...wp.pl

  • 4. Data: 2004-01-22 11:31:53
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > PS. Dość często okazuje sie, że prośba o takie pisemne oświadczenie
    > skutkuje cudownym odnalezieniem pieniędzy.

    Należy też zauważyć, że posiadanie takiego oświadczenia nie jest warunkiem
    koniecznym do złożenia takiej reklamacji.

  • 5. Data: 2004-01-22 12:08:54
    Od: Azazell <j...@g...pl>

    Wojciech Nawara wrote:

    >Należy też zauważyć, że posiadanie takiego oświadczenia nie jest warunkiem
    >koniecznym do złożenia takiej reklamacji.

    Czyli co? Ktoś mi mówi "nie dotarło" ja z tym do banku i oni się muszą
    skontaktować z bankiem odbiorcy i uzyskać od niego jakieś pismo, że nie
    dotarło, albo że dotarło?

    --
    z pozdrowieniami
    Azazell

  • 6. Data: 2004-01-22 12:17:18
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Azazell wrote:

    > Czyli co? Ktoś mi mówi "nie dotarło" ja z tym do banku i oni się muszą
    > skontaktować z bankiem odbiorcy i uzyskać od niego jakieś pismo, że nie
    > dotarło, albo że dotarło?

    Mniej więcej. Oczywiście, dobrze jest wszystko mieć na pisśmie.

    KJ

    --
    Jid: k...@c...pl lub k...@j...wp.pl

  • 7. Data: 2004-01-22 12:20:18
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    > Czyli co? Ktoś mi mówi "nie dotarło" ja z tym do banku i oni się muszą
    > skontaktować z bankiem odbiorcy i uzyskać od niego jakieś pismo, że nie
    > dotarło, albo że dotarło?

    Jak załatwi to Twój bank z bankiem odbiorcy to już jego sprawa.

    Ale może faktycznie warto zacząć od tego, żeby zmusić odbiorcę przelewu do
    napisania takiego oświadczenia. Ten zanim coś takiego podpisze, 10 razy
    sprawdzi, czy naprawdę nie dotarło.

  • 8. Data: 2004-01-22 12:26:00
    Od: Azazell <j...@g...pl>

    Kamil Jońca wrote:

    > Mniej więcej. Oczywiście, dobrze jest wszystko mieć na pisśmie.
    > KJ

    akurat jedyne co mi zaproponowali w mBanku to przysłanie poobitego
    potwierdzenia wykonania przelewu.
    W sumie skończyło się tak, że wysłałem faks do banku odbiorcy z
    wydrukiem potiwerdzenia i opisem sprawy i oni oddzwonili ze jest tam ten
    przelew. Aczkolwiek klient twardo szedł w zaparte że nie ma i już.
    Po prostu byłem ciekaw jak to wygląda ze strony bankowych procedur.

    --
    z pozdrowieniami
    Azazell

  • 9. Data: 2004-01-22 12:29:02
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    > akurat jedyne co mi zaproponowali w mBanku to przysłanie poobitego
    > potwierdzenia wykonania przelewu.

    Mogłeś złożyć także reklamację i mBank MUSI ją przyjąć.

> [...]
    > przelew. Aczkolwiek klient twardo szedł w zaparte że nie ma i już.
    > Po prostu byłem ciekaw jak to wygląda ze strony bankowych procedur.

    Bank ODBIORCY oddzwonił do Ciebie i powiedział, że zaksięgował ten przelew
    na koncie swojego klienta ?

    Czy to nie jest złamanie tajemnicy bankowej ??????????????]

  • 10. Data: 2004-01-22 12:32:57
    Od: Azazell <j...@g...pl>

    Wojciech Nawara wrote:

    >Mogłeś złożyć także reklamację i mBank MUSI ją przyjąć.

    Tak też im powiedziałem, a oni zaproponowali mi przysłanie za jedyne
    5PLN potwierdzenia.

    >Bank ODBIORCY oddzwonił do Ciebie i powiedział, że zaksięgował ten przelew
    >na koncie swojego klienta ?
    >
    >Czy to nie jest złamanie tajemnicy bankowej ??????????????]

    Zapewne tak. Ale oszczędziło mi to nerwów dość dużo. Z tym że
    powiedzieli, że żadnych papierków nie dadzą na to no i to co powiedzieli
    to to, że "ten przelew doszedł". Bez żadnych szczegółów.

    --
    z pozdrowieniami
    Azazell