  • 1. Data: 2005-02-28 08:20:47
    Temat: problem z ustanowieniem hipoteki- c.d.
    Od: " tegesik" <t...@g...pl>

    witam
    może niektórzy z was pamiętaja mój grudniowy post dotyczacy złożenia przez
    mBank prawidłowych pełnomocnictw do wniosku o założenie księgi wieczystej.

    http://groups.google.pl/groups?
    q=problem+z+ustanowieniem+hipoteki&hl=pl&lr=&group=p
    l.biznes.banki&selm=cqe1h
    q%24csc%241%40inews.gazeta.pl&rnum=1

    otóż sprawa ma swój ciąg dalszy:
    bank (mBank) złozył poprawione pełnomocnictwa ale osób innych niż te które
    ze strony banku podpisały umowę (podobno tak moze być gdyż razem z tymi
    pełnomocnictwami bank złozył równiez poprawione oswiadczenie banku podpisane
    właśnie przez te osoby) ale według sądu w Koninie te pełnomocnictwa są nadal
    źle zapisane i z informacji uzskanych w sądzie wynika że sąd juz zdecydował
    o zwrocie wniosku bez ustanowienia hipoteki. problem cały tkwi w tym że my
    jako strona umowy mamy pokrywać koszt uezpieczenia kredytu do czasu
    ustanowienia hipoteki a także pokryc koszty zwiazane z samym wpisem do
    hpoteki.
    ja juz pisałem do banku że nie zgadzam się na ponoszenie dodatkowych kosztów
    gdyż to nie z mojej winy może być odrtzucony wniosek.
    pytanie: do kogo mogę się poskarżyć na praktyki banku, gdyz dla mnie to
    wyglada na próbę wyłudzenia dodatkowych pieniedzy.(bo zgodnie z umową
    kredytową mam ponosić koszty uezpieczenia do czasu ustanowienia wpisu do
    hipoteki ale czy mam je ponosic w każdej sytuacji nawet gdy bank zawala
    sprawę ?) czy istnieje jakis rzecznik do którego można skąłdać reklamacje?

  • 2. Data: 2005-02-28 11:46:21
    Temat: Re: problem z ustanowieniem hipoteki- c.d.
    Od: Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\) <p...@w...pl>

    tegesik z adresu: <t...@g...pl> napisał(a):

    > czy istnieje jakis rzecznik do którego można
    > skąłdać reklamacje?

    Arbiter bankowy: http://tinyurl.com/4xml4
    Ale pamiętaj, że to jest instytucja powołana przez banki. W razie
    niekorzystnego rozstrzygnięcia pozostaje Ci sąd.

    Piotr Hołda
    f o t o . m a s z y n a . p l - http://foto.maszyna.pl

  • 3. Data: 2005-02-28 22:14:48
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    To najlepiej zmienić szybko bank

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

  • 4. Data: 2005-02-28 22:27:14
    Od: RadoW <r...@i...NOSPAM.pl>

    tegesik napisał(a):
> [...]
    > sprawę ?) czy istnieje jakis rzecznik do którego można skąłdać reklamacje?

    A może warto zapytać w Sądzie o co konkretnie chodzi i jakie błedy nie
    pozwalają na przyjęcie tych ponowionych pełnomocnictw?
    Sytuacja jest normalna. Tzn ta dotyczaca różnic w osobach podpisujących
    umowę i podpisujących wniosek do Sądu. Przynajmniej w DC to funkcjonuje
    poprawnie. A jeżeli w TAKIM Sądzie jak ten na Al. Solidarności przyjmują
    tego typu wnioski to chyba już w całej Polsce ta zasady była
    obowiązująca min. 2 lata wcześniej :)
    I tzrecia sprawa to pieniądze za ubezpieczenie. Bank z nich nie
    korzysta. No powiedzmy że przez pewien okres. Całość składki
    przekazywana jest do TU a korzyść dla banku to jedynie okres od momentu
    wplaty klienta do czasu przekazania dalej. Tylko co to za korzyśc dla
    banku ze środków nie przekraczających (przeważnie - w zalezności od
    kwoty kredytu) 100 pelenów na okres 15 dni?