  • 1. Data: 2006-07-08 22:04:28
    Temat: obligacje
    Od: "anrton" <m...@o...pl>

    Jakie czynniki wpływają na wzrost/spadek rentownosci obligacji ?

  • 2. Data: 2006-07-09 05:38:06
    Temat: Re: obligacje
    Od: oboista <j...@p...onet.pl>

    Witaj anrton!

    W Twoim liście datowanym 9 lipca 2006 (00:04:28) można przeczytać:

    > Jakie czynniki wpływają na wzrost/spadek rentownosci obligacji ?

    oprocentowanie - inflacja

    --
    Pozdrowienia,
    oboista

  • 3. Data: 2006-07-09 06:59:11
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "anrton" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jakie czynniki wpływają na wzrost/spadek rentownosci obligacji ?

    To zalezy jakie obligacje masz na mysli? O stalej/ zmiennej stopie procent?
    Generalnie decyduje ksztaltowanie sie stopy procentowej na rynku. Np. jezeli
    masz obligacje zerokuponowa OK???? i stopy na rynku zaczynaja rosnac, to
    rentownosc takiej obligacji rosnie a cena spada, czyli jezeli kupiles ja
    niedawno to tracisz gdybys chcial ja zaraz sprzedac. W przypadku TZ????
    zmiennoprocent. zaleznych od WIBOR, oprocentowanie bedzie roslo w kolejnych
    okresach odsetkowych wraz ze wzrostem stopy miedzybankowej.
    Jezeli juz kupowac to te na zmienny procent, zalezny od stop miedzybank.,
    tendencja jest rosnaca to z duzym prawdopodobienstwem na tym nie stracisz.
    Te oparte na inflacji tez bym nie polecal, bo wyliczeniowa inflacja rosnie
    zawsze wolniej niz stopy na rynku miedzybankowym.

  • 4. Data: 2006-07-09 10:27:34
    Od: "Anton" <m...@o...pl>

> [...]
    > Te oparte na inflacji tez bym nie polecal, bo wyliczeniowa inflacja rosnie
    > zawsze wolniej niz stopy na rynku miedzybankowym.

    Ale zawsze się słyszy, że jeśli złotówka spada to rentownosć obligacji rośnie i
    na odwrót.

  • 5. Data: 2006-07-09 18:17:54
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Anton" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Ale zawsze się słyszy, że jeśli złotówka spada to rentownosć obligacji
    > rośnie i
    > na odwrót.

    Wiele rzeczy jest ze soba powiazanych. Faktycznie przy znacznym wycofywaniu
    sie inwestorow zachodnich z naszego kraju wystepuje wyprzedaz obligacji,
    czyli spadek ceny,wzrost rentownosci. Jezeli oni sprzedali te obligacje to
    po to zeby srodki wyprowadzic za granice, czyli wymienic na walute, a to
    przy duzym popycie na walute moze prowadzic do oslabienia zlotowki. To co
    pisalem wczesniej nie odnosilo sie do zachowania PLN w stosunku do innych
    walut, ale ograniczalo sie tylko do rentownosci obligacji PLN. Zakladalem,
    ze chcesz kupic okreslone obligacje w PLN i zastanawiasz sie jakie wybrac.
    Jezeli celujesz w walute to juz teraz na lokatach w USD mozna uzyskac w
    bankach duzo wyzsze oprocent. niz dla PLN, jest to dla okresow powyzej
    6-mies. ok.5%...Oszczednosci dobrze teraz trzymac w GBP oraz USD(wyzsze
    stopy% niz w PLN), a przy dalszym oslabieniu PLN dodatkowa premia w postaci
    wzrostu tych walut do PLN.

  • 6. Data: 2006-07-09 22:29:14
    Od: "Anton" <m...@o...pl>

> [...]
    > sie inwestorow zachodnich z naszego kraju wystepuje wyprzedaz obligacji,

    Tzn. w czym przejawia sie ta rentowność ? Chodzi o to, że z mniejszego poziomu
    może cena wzrosnać i to jest ta większa rentowność ??

  • 7. Data: 2006-07-10 15:18:18
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    > Tzn. w czym przejawia sie ta rentowność ? Chodzi o to, że z mniejszego
    > poziomu
    > może cena wzrosnać i to jest ta większa rentowność ??

    Nie, rentownosc to analogicznie jak oprocentowanie lokaty. Jezeli cena
    obligacji spada, tzn taniej placisz za obligacje warta np.100zl (w dniu
    wykupu), naprzod placiles (1)-94zl, a np po miesiacu pacisz (2)-93zl, czyli
    twoja rentownosc do dnia wykupu obligacji dla przypadku nr (2) jest
    wieksza-wiecej na niej zarobisz(dostaniesz wiekszy % z tej inwestycji).