    From: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: obligacje
    Date: Sun, 9 Jul 2006 08:59:11 +0200

    Użytkownik "anrton" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:0355.000000f3.44b02beb@newsgate.onet.pl...
    > Jakie czynniki wpływają na wzrost/spadek rentownosci obligacji ?

    To zalezy jakie obligacje masz na mysli? O stalej/ zmiennej stopie procent?
    Generalnie decyduje ksztaltowanie sie stopy procentowej na rynku. Np. jezeli
    masz obligacje zerokuponowa OK???? i stopy na rynku zaczynaja rosnac, to
    rentownosc takiej obligacji rosnie a cena spada, czyli jezeli kupiles ja
    niedawno to tracisz gdybys chcial ja zaraz sprzedac. W przypadku TZ????
    zmiennoprocent. zaleznych od WIBOR, oprocentowanie bedzie roslo w kolejnych
    okresach odsetkowych wraz ze wzrostem stopy miedzybankowej.
    Jezeli juz kupowac to te na zmienny procent, zalezny od stop miedzybank.,
    tendencja jest rosnaca to z duzym prawdopodobienstwem na tym nie stracisz.
    Te oparte na inflacji tez bym nie polecal, bo wyliczeniowa inflacja rosnie
    zawsze wolniej niz stopy na rynku miedzybankowym.