  • 21. Data: 2004-06-05 22:00:03
    Temat: Re: niepolskie litery
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Rafal Urbanelis* [ r...@p...onet.pl ] napisał(a):

> [...]
    > teraz druga czesc:
    > mieszkam teraz w niemczech. mam niemieckie prawo jazdy, niemiecka
    > wize w paszporcie, niemieckie karty.
    > jestem ubezpiezpieczony w miedzynarodowej firmie z siedziba w
    > anglii. bralem w zeszlym roku slub w szkocji i dostalem tam
    > szkocki certyfikat malzenstwa, zaakceptowany przez polski
    > konsulat. (i umieszczony potem w polskich ksiegach usc)
    > we wszystkich tych dokumentach moje imie napisane jest przez "L"
    > jak "LODY" i nawet przez mysl mi nie przyszlo zeby na kimkolwiek
    > wymagac litery "L" jak "LYZKA" bo chyba by mnie wysmiali.

    nie znam prawa szkockiego

    > NIGDY nie mialem z tym ZADNYCH problemow.

    ja tez, az do lutego

    > czy Ty czasem rzeczywiscie nie trollujesz?

    o kurde, masz racje... slecze przed kompem bo nie mam zadnych innych
    ciekawszych rzeczy do robienia i z nudow pisze na grupie posty, ktore
    sa tylko po to, zeby wywolac dluga i do niczego nie prowadzaca
    dyskusje
    wybacz, ale jednak to nie ja

    > wydaje mi sie ze to, ze jakas polska instytucja umiescila Ci
    > umlaut w dokumentach jest:

    sa to praktycznie prawie wszystkie instytucje w polsce, z ktorymi mam
    stycznosc

    > -po pierwsze ich dobra wola

    niestety czasem urzednicy niezbyt byli mili

    > -po drugie nie jestem pewny czy zgodne z prawem (polski alfabet
    > jest dosc jasno zdefiniowany i wszelkie dokumenty u nas wydawane
    > powinny byc w nim zapisane, poniewaz zaden polski urzednik

    kiedys czytalem w necie na temat nadawania imion i nazwisk... nie
    pamietam, zeby byly tam zdefiniowane litery, ktore maja byc w
    nazwiskach i imionach

    > sprawdzajacy jakis dokument nie obowiazku znajomosci cyrylicy,
    > francuskich akcentow, czy niemieckich umlautow)

    masz racje, co nie zwalnia z obowiazku przestrzegania prawa
    ja na pewno nie wiem o wielu ustawach, lecz w okreslonych przypadkach
    musze sie do nich stosowac

    > pozdrowienia,

    ja takze pozdrawiam i zycze dobrej nocy

    --
    Sarpedon (NOSPAM)sarpedon(AT)gazeta(KROPKA)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13

  • 22. Data: 2004-06-05 22:11:21
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    > ????

    nie jestem filologiem ani jezykoznawca, ale chyba kazdy potrafi
    odroznic alfabet lacinski od chinskiego
    tak samo jest ze znakami komputerowymi - Unicode, ISO, itp... nie znam
    sie na podzialach, wiec nie wnikam dalej, ale ze slyszenia wiem, ze
    chodzi o Unicode

    > Artek wyczul Cie na poczatku.

    to jest twoje zdanie

    > co to znaczy alfabet europejski?

    alfabet lacinski? nie wiem, jak juz wspomnialem nie znam sie

    > widziales kiedys np. ile roznych e jest we francuskim? a szwedzkie
    > robaki widziales?

    widze, ze nie masz ustawionego zgodnego ze standardami europejskimi
    (swiatowymi?) kodowania, ustaw sobie zatem:
    http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm

    > grecja i serbia to tez europa - ich alfabet tez jest europejski?

    tak, jest europejski, ale mi chyba chodzilo o lacinski

    prosze, skonczmy juz z tym, bo wasze OT na moje pytanie prowadzi do
    klotni i posadzania mnie o trolla... a mi bynajmniej nie o to chodzi

  • 23. Data: 2004-06-05 22:12:13
    Od: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl>

    "Sarpedon" <f...@t...cy> schrieb im Newsbeitrag

    > dlatego chce, by nazwisko bylo identycznie zapisane jak np w
    > paszporcie i akcie urodzenia

    jeszcze jedno pytanie: czy to polskie dokumenty?
    jesli tak, to jestem przekonany (choc paragrafu nie potrafie zacytowac
    jeszcze), ze zostaly wydane niezgodnie z prawem.
    jesli nie, to nie mamy o czym gadac, nie chce mi sie kolejnego flejma.

    rafal urbanelis

  • 24. Data: 2004-06-05 22:18:31
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    > jeszcze jedno pytanie: czy to polskie dokumenty?

    nie inaczej

    > jesli tak, to jestem przekonany (choc paragrafu nie potrafie
    > zacytowac jeszcze), ze zostaly wydane niezgodnie z prawem.

    hm, interesujace, jakbys takie cos znalazl/przypomnial sobie, moglbys
    podac namiary? byloby fajnie :-)

    > jesli nie, to nie mamy o czym gadac, nie chce mi sie kolejnego
    > flejma. rafal urbanelis

    ja nie pamietam zeby w opisie przyznawania nazwisk i imion przez urzad
    stanu cywilnego byl zapis na ten temat

  • 25. Data: 2004-06-05 22:25:16
    Od: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > podac namiary? byloby fajnie :-)
    > ja nie pamietam zeby w opisie przyznawania nazwisk i imion przez urzad

    szukalbym raczej ustawy wyzszego rzedu.
    nie wiem czy uda mi sie cos znalezc i udowodnic cokolwiek.
    moze jest jakis prawnik na sali?
    rafal urbanelis

  • 26. Data: 2004-06-06 06:30:55
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Sarpedon" <f...@t...cy> wrote in message

    > - Hamburg, luty 2004, zakup czegos karta w sklepie, chyba gazety, jak
    > sprzedawczyni chciala zadzwonic po polizei za to, ze podpisuje sie z
    > umlautem a karta nie ma takiego czegos... nie tlumaczylem sie na
    > szczescie zbyt dlugo, bo byla wyrozumiala w miare, ale nie wszyscy sa
    > tacy
    > - Ljubljana, sklep wolnoclowy na lotnisku, kasjerka tez sie krzywo
    > patrzyla, ale olala to po chwili

    Bzdura. Podpis na slipie jest porownywany z autorized signature na karcie.
    Naucz sie uzywac jednego podpisu i nie bedziesz mial problemow :)

    Maciej

  • 27. Data: 2004-06-06 06:54:21
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    c9tgea$2r6$...@i...gazeta.pl,
    Sarpedon <f...@t...cy>:
    > *Rafal* *Urbanelis* [ r...@p...onet.pl ] napisał(a):

    > nie jestem filologiem ani jezykoznawca, ale chyba kazdy potrafi
    > odroznic alfabet lacinski od chinskiego

    ROTFL!
    Dawno sie tak nie usmialem

    --
    Robert, jezykoznawca

  • 28. Data: 2004-06-06 11:00:15
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Sarpedon napisał:
> [...]
    > umlautem a karta nie ma takiego czegos... nie tlumaczylem sie na
    > szczescie zbyt dlugo, bo byla wyrozumiala w miare, ale nie wszyscy sa

    A nie można zrobić transkrypcji niemieckich znaków narodowych np. Ö na
    OE, itd. ?

    K.

  • 29. Data: 2004-06-07 21:59:43
    Od: "Artek" <a...@e...one.pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości

    > Zacytuj proszę :)

    Samo imię i nazwisko nie identyfikuje jednoznacznie
    osoby. Dlatego np. wolno mi zacytować w tym poście
    "Tomasz Waszczyński" i nie potrzebuję do tego
    żadnej specjalnej zgody. A moje archiwum newsów
    nie jest bazą danych osobowych i jak ktoś się
    włamie na mój komputer i przeczyta archiwum newsów,
    to nie pójdę za to siedzieć.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 30. Data: 2004-06-08 06:37:15
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Artek* [ a...@e...one.pl ] napisał(a):

> [...]
    > żadnej specjalnej zgody. A moje archiwum newsów
    > nie jest bazą danych osobowych i jak ktoś się
    > włamie na mój komputer i przeczyta archiwum newsów,

    nie masz racji:

    Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, rozdz. 1, art. 3a, pkt. 1:
    "1. Ustawy nie stosuje się do:
    1) osób fizycznych, które przetwarzają dane wyłącznie w celach
    osobistych lub domowych,"
    stosujesz to przeciez w celach prywatnych

    Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, rozdz. 1, art. 6, pkt. 1:
    "1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje
    dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby
    fizycznej."
    imie i nazwisko jest wystarczajaca informacja do zidentyfikowania
    danej osoby lub, jesli jest wiecej takich osob, mozliwa do
    zidentyfikowania

    Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, rozdz. 1, art. 6, pkt. 3:
    "3. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości
    osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań."
    dlugo czekales i duzo zaplaciles za otrzymanie imienia i nazwiska
    "Tomasz Waszczyński" ?? nie, bo to jest usenet, ktory nie wymaga ani
    nadmiernych dzialan ani czasu, ani kosztow