  • 1. Data: 2004-06-05 09:53:38
    Temat: anonimowe karty kredytowe
    Od: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl>

    czesc,
    zainteresowala mnie anonimowych kart kredytowych typu pre-paid.
    AFAIK w PL nie ma banku, ktory bylby to w stanie wydac, ale czytalem na
    sieci plotki (bez konkretow), ze sa banki na Litwie i w Czechach, do ktorych
    wchodzisz, wplacasz np. 1000 euro w gotowce i dostajesz karte z dowolnym
    nazwiskiem (no oczywiscie musisz zlozyc jakies-tam oswiadczenie, ze sie tak
    nazywasz, ale nikt tego nie sprawdza) i z takim limitem jaki wplaciles.
    czy ktos zna jakiekolwiek detale/linki?
    bede wdzieczny za jakakolwiek pomoc,
    pozdrowienia,
    rafal urbanelis

  • 2. Data: 2004-06-05 10:51:52
    Temat: Re: anonimowe karty kredytowe
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl> wrote in message
    > czesc,
    > zainteresowala mnie anonimowych kart kredytowych typu pre-paid.

    Wyczuwam sprzecznosc - karty kredytowe sa z zasady "postpaidami", bo splaca
    sie je po pewnym czasie (grace period). Placac karta kredytowa wydajesz
    pieniadze banku, zaciagajac jak sama nazwa wskazuje kredyt. Wydawanie
    anonimowych kart kredytowych byloby glupota.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 3. Data: 2004-06-05 10:55:19
    Od: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl>

    "Piotr "Kazimierz" Kuźmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net> schrieb im
    Newsbeitrag news:c9s8j0$1e75$1@mamut.aster.pl...
> [...]

    > pieniadze banku, zaciagajac jak sama nazwa wskazuje kredyt. Wydawanie
    > anonimowych kart kredytowych byloby glupota.

    ok, moze nie do konca sensownie brzmi wyrazenie "kredytowa pre-paid", bo tu
    raczej Ty kredytujesz bank a nie odwrotnie.
    ok - niech bedzie "platnicza pre-paid".

    wierz mi, jest masa ludzi, ktorzy maja swira na punkcie wlasnej anonimowosci
    i prywatnosci i byloby zainteresowanych taka karta.

    pzdr,
    rafal urbanelis

  • 4. Data: 2004-06-05 11:02:18
    Od: Miernik <m...@c...pl>

> [...]
    > nazywasz, ale nikt tego nie sprawdza) i z takim limitem jaki wplaciles.

    Widziałem w internecie ofertę jednej totalnie anonimowej karty,
    chociaż kart prepaid podobnych widziałem setki, i większosć z nich
    ogłasza się jako "anonymous" ale polega to tylko na tym że na karcie
    nie ma nazwiska wydrukowanego, ale bankowi i tak musisz podać.

    Natomiast jedną jedyną ofertę widziałem totalnie anonimową, choć
    prowizje były zabójcze, ale mieli nawet wersję wypukłą, tylko trzeba
    było wpłacić jakąś 4 cyfrową sumę w USD żeby dostać.
    Poszukam tego linku, ale trochę mi to zejdzie.

    Oczywiście w większości wypadków aby zachować prywatność wystarczy
    mieć kartę jakiegoś banku na dziwnych wyspach, bez nadruku nazwiska.

    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
    http://www.miernik.ctnet.pl/

  • 5. Data: 2004-06-05 11:07:21
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

> [...]
    anonimowosci
    > i prywatnosci i byloby zainteresowanych taka karta.

    Wydaje mi sie, ze to bedzie niewykonalne technicznie, bo do karty musi byc
    jakis rachunek, a rachunek nie moze byc anonimowy.
    A nawet jakby byl w taki sposob jak opisales to przeciez nawet VE czy
    Maestro da sie zrobic debet. I wtedy kogo ma bank scigac?

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 6. Data: 2004-06-05 11:10:05
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c9s8qk$r7n$1@news.onet.pl...
> [...]
    anonimowosci
    > i prywatnosci i byloby zainteresowanych taka karta.

    Hm, a prepaid z ING BSK - ten do sprezentowania - nie jest ok?

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 7. Data: 2004-06-05 11:12:42
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "Miernik" <m...@c...pl> wrote in message
    ocal...
    > Natomiast jedną jedyną ofertę widziałem totalnie anonimową, choć
    > prowizje były zabójcze, ale mieli nawet wersję wypukłą, tylko trzeba
    > było wpłacić jakąś 4 cyfrową sumę w USD żeby dostać.

    No to nic tylko wplacic 1000 baksow a potem robic debet na 10 000. gdzie tu
    sens dla banku?

    > Poszukam tego linku, ale trochę mi to zejdzie.

    Trudno - poczekamy :)

    > Oczywiście w większości wypadków aby zachować prywatność wystarczy
    > mieć kartę jakiegoś banku na dziwnych wyspach, bez nadruku nazwiska.

    Zeby zachowac calkowita prywatnosc to trzeba placic gotowka :)

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 8. Data: 2004-06-05 11:13:34
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> wrote in message
    > anonimowosci
    > Hm, a prepaid z ING BSK - ten do sprezentowania - nie jest ok?

    BSK życzy sobie dane posiadacza karty, wiec nie spelnia wymogow autora
    watku.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 9. Data: 2004-06-05 11:52:58
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usu?)astercity.net> wrote:

    > No to nic tylko wplacic 1000 baksow a potem robic debet na 10 000.
    > gdzie tu sens dla banku?

    Znaczy się na żelazkach?
    No bo w POSach to się raczej nie da, bo floor limit.
    A na żelazkach też nie będzie łatwo, dla kwot trzycyfrowych sprzedawca
    też autoryzuje głosowo, w BZWBK było coś takiego że jak sprzedawca ma
    żelazko i nie zautoryzuje głosowo to odpowiada za sumę sprzedaży gdyby
    na karcie nie było takiej kwoty. Poza tym rzadko gdzie są żelazka jeszcze.

  • 10. Data: 2004-06-05 12:17:42
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "Miernik" <m...@c...pl> wrote in message
    cal...
> [...]
    > żelazko i nie zautoryzuje głosowo to odpowiada za sumę sprzedaży gdyby
    > na karcie nie było takiej kwoty. Poza tym rzadko gdzie są żelazka jeszcze.

    A myslisz, ze to taki problem zrobic 100 transakcji w zelazkach?
    Te kilka tysiecy USD to jest kaucja czy do wykorzystania podczas uzywania
    karty?

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak